Beenlengteverschil: pijn in lies / heup

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Beenlengteverschil: pijn in lies / heup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 05:13

Zoals de titel al zegt heb ik een beenlengte verschil. Mijn rechterbeen is langer.
Ik heb regelmatig last van mijn lies en heup daardoor. Mijn heupgewricht 'knakt' dan ook meer dan anders (hetzelfde knakken als sommigen bv. met hun knie of vingers hebben). Als ik loop wordt het wat beter, maar het is zo irritant. Het is ook meer mijn lies denk ik waar ik echt last van heb, mijn heup knakt alleen.

Kan het niet zo heel goed uitleggen wat ik bedoel. Aangezien heel veel mensen een beenlengteverschil hebben, ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die dit herkennen.

marlies85

Re: Beenlengteverschil: pijn in lies / heup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:50

Ik heb ook een beenlengteverschil..zoals veel mensen.
Als je er veel klachten van hebt zou ik even contact opnemen met de huisarts.Die kan je eventueel doorverwijzen naar het een of ander.(misschien dat een verhoging je kan helpen van die pijn af te komen)

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:52

Het knakken van de heup kan ook een Snipping Hip zijn..
Dan schuurt er een pees in je heup over het heup bot waardoor er elke keer een POK ontstaat..
Ik heb daar zelf ook last van, ene x erger dan anders..
Google maar eens op Snapping Hip

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:53

Ik heb alleen beenlengte verschil als mijn SI gewricht vastzit, daardoor krijg ik pijn in mijn lies, heup, uiteindelijk rug en uitstraling naar mijn scheen. Gelukkig mag ik morgen weer naar de fysio

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 12:59

Ik loop er inderdaad al voor bij de fysio. Als ik er erg veel last van krijg weet ik dat het weer tijd is om een afspraak te maken.
Meestal krijg ik eerst last van mijn heup / lies en als ik dan te lang door blijf lopen (dom ook) dan krijg ik na een tijdje ook erg last van mijn onderrug. Bij mij staat dan inderdaad mijn SI gewricht ook scheef.

@ Pasha: Ik ga eens even googlen.
Voel je dat trouwens ook? Als het bij mij knakt is dat namelijk geen fijn gevoel.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 12-11-08 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Prummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:59

Hier ook beenlengte verschil, ruim 2 cm. Ik heb onder mijn werschoenen een verhoging, om klachten te voorkomen, en heb ook geen klachten. Met paardrijden is het wel irritant omdat ik nooit recht zit, automatisch draait mijn bekken naar de kant met het langste been, dus daar waar ik meeste druk op mijn beugel heb. Met jou klachten zou ik naar de HA gaan en verwijzing vragen naar een Orthopeed om het eens goed te laten bekijken. Bij mij komt het beenverschil doordat ik ben geboren met een klompvoet.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 13:03

Ik ben jarenterug al eens bij een orthopeed geweest en kreeg toen steunzolen. Maar de ene is zo dik, dat het wel in mijn schoen past, maar ik mijn schoen niet meer aan kan.

Het kan natuurlijk nooit kwaad om nog weer een keer naar de huisarts te gaan, want die steunzolen heeft gewoon zin zo. Ik had al een tijdje zitten denken of ik het topic zou openen, maar kwam er steeds niet van.
Nu realiseer ik me dat het eigenlijk stom is dat ik er zo mee door blijf modderen. Maar ja, nadat ik bij de fysio geweest ben geeft het wel weer even verlichting.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:18

Ja ik voel het wel, en soms hoor je het echt heeeel hard Clown

en als ik m'n hand erop leg voel ik wel iets.. maar doet geen pijn ofzo.. hooguit beetje irritantn..

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:08

@ Prummel: gewoon je beugel van je langere been een gaatje langer doen, ziet er misschien vreemd uit, maar dan zit je wel recht op je paard. Voelt een stuk comfortabeler, ook voor je paard.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:14

Ik heb ook beenlengte verschil, slijtage in mijn SI gewricht, snapping hip(s) en een kleine hernia.
Ben nog steeds aan het uitvogelen wat nou oorzaak is en wat het gevolg.......

Overigens herken ik de pijn in je lies ook. Ik heb dat dan wel in mijn kortste been...

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:16

Ik heb t ook, daarom zitten me beugels ook vaak scheef Huilen van het lachen

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:31

ik heb, door een ongeval op kleutertijd, een best groot beenlengte verschil, van bijna 10 cm.
ik draag natuurlijk aangepaste schoenen, en maak met rijden gewoon de rechterbeugel 2 of 3 gaatjes langer, dan zit ik netjes recht.
Oke, het ziet er niet zo mooi uit, maar kan mij het bommen.
Ik zou, als je vaak last van je heup hebt, zeker even naar de huisarts gaan, overleggen of een aanpassing in je schoen geen oplossing is. (ik weet niet of je dat al hebt)
Een paar jaar geleden ben ik naar een chiropractor geweest (voor mijn hoofdpijn) en die zei, dat je benen niet altijd even lang hoeven te zijn, ik mocht best wat scheef staan want daar was mijn lichaam op aangepast in al die jaren. Ik sta ook alijd een beetje scheef, mijn rechterheup is hoger dan mijn linkerheup. Maar ik heb nu veel minder last van mijn rug dan toen mijn schoenen exact op de centimeter gelijk waren qua hoogte Knipoog

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:50

Ik heb ook een beenlengte verschil van 2.5 cm. Ben hier achter gekomen omdat ik altijd last had van mijn knieen en rug en daarmee naar de dokter gegaan. Ik krijg nu aangepaste schoenen waar de zool van 1 schoen 1 cm hoger is zodat mijn lichaam vast kan wennen aan verandering. Daarna moet ik weer naar het ziekenhuis om te kijken hoe ze het probleem verder op gaan lossen. Met paardrijden zit ik trouwens ook altijd scheef! Echt vervelend want als ik mijn beugels veranderd dan zit ik voor mijn gevoel past echt scheef.

Prummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:56

@Anne Marie: ik heb mijn ene beugel ook een stukje korter,maar dan nog neigt mijn bekken naar links te wijzen. Denk dat de boel gewoon scheef gegroeid is. Er is al in geen 20 jr meer naar gekeken, en tja....omdat ik nooit klachten hen loop ik dus ook gewoon maar door.@ polly: nee, dan past je voet er inderdaad ook niet meer in. Heb het ook eens geprobeer om toch leuke schoenen te kunnen kopen, maar dat werkte niet.
Heb nu gewoon genoeg leuke schoenen, en onder mijn werkschoenen een extra verhoging. Gelukkig hoef ik voor mijn werk geen hippe schoentjes aan maar gewoon soort van veiligheidsschoen, en het valt niet op.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 19:31

Pasha schreef:
Het knakken van de heup kan ook een Snipping Hip zijn..
Dan schuurt er een pees in je heup over het heup bot waardoor er elke keer een POK ontstaat..
Ik heb daar zelf ook last van, ene x erger dan anders..
Google maar eens op Snapping Hip

Nu ik er nog eens goed over nadenk, kunnen de twee dingen die ik noem wel eens twee dingen zijn die los van elkaar staan. Mijn beenlengteverschil zorgt er uiteindelijk voor dat ik ook last krijg van mijn onderrug en uiteindelijk staan mijn SI gewrichten weer scheef.

Het knakken van mijn heup en het geïrriteerde gevoel in mijn lies zou daar heel goed los van kunnen staan. Soms heb ik namelijk ook nadat ik weer bij de fysio ben geweest nog steeds dat irriterende gevoel in mijn lies en knakt mijn heup. Ik heb last aan de binnenkant van mijn heup en dat straalt dus door naar mijn lies en soms zelf in mijn been. Ik heb er vooral met een draaiende beweging last van, als ik bijvoorbeeld op sta van een stoel en daarbij een draaibeweging maak. Met lopen heb ik er minder last van. Als ik er erg last van heb geeft het vaak wel wat verlichting als ik mijn been strek. Terwijl ik dat doe knakt het soms al.

Nou las ik op google dat een Snapping Hip te maken heeft met een pees of spier aan de buitenkant van je heup?

In ieder geval is het misschien toch verstandig dat ik even langs de huisarts ga. Maar omdat ik zelf eerst niet wist of het nou mijn lies was of mijn heup en het ook niet altijd even erg is, vond ik het niet echt nodig om te gaan.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:57