Natuurlijke witte randjes aan je nagel, hoe?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Natuurlijke witte randjes aan je nagel, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 13:00

Ik heb spierwitte randjes aan mijn nagels zitten, vrijwel iedereen denkt dan ook dat deze fake zijn. Maar ze zijn toch echt van mezelf, als ik dit vertel krijg ik na veel twijfel dan de vraag ''maar hoe doe je dat dan?''. Tja weetikveel.. antwoord ik dan. Want ik heb echt geen flauw idee hoe dat komt. Iemand die hier wel een verklaring voor heeft? Krijg je het door bepaalde vitamines of is het een teken van (on)gezondheid ofwatdanook?

Heb al gegoogled maar daar word ik ook niet helder van, de resultaten gaan eigenlijk alleen maar over french manicure.

Ben wel benieuwd hoe ik dat nou precies voor elkaar krijg haha.

Sani

Re: Natuurlijke witte randjes aan je nagel, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:05

Ik heb juist gelige ( vind ik zelf )

Ben dus benieuwd hoe ze wat witter worden. Sigaar

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:09

Er zijn witte potloden te krijgen waarmee je aan de onderkant je nagelrandjes witter kan maken, maar hoe het komt dat de jouwe sowieso al erg wit zijn, geen idee.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:54

Volgens mij is het gewoon grotendeels wat je in je genen hebt zitten en hebt meegekregen. Aangeboren dus.

Er zijn inderdaad wel middelen die het kunnen beïnvloeden. Maar iemand met minder witte nagels van nature doet dus niet iets ´fout´ Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 16:07

Mijn ouders hebben van die doorzichtige ietwatgelige nagels (net alsof je net gedouchet hebt), toen ze jonger waren hebben ze ze ook niet wit gehad (ja heb het nagevraagd). Dus lijkt me niet genetisch bepaald.

Op internet stond iets over veel melk drinken, maar dat is - wat mij betreft - niet het geval want ik eet en drink vrijwel geen zuivel.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:16

In mijn familie lijkt het wel genetisch bepaald. Zowel mijn moeder, mijn broer en ik hebben hele harde nagels met witte randjes. Ik geloof niet dat het samenhangt met bepaalde voedingsstoffen. Zo heb ik in het verleden wel erg veel zuivelproducten genuttigd, maar de laatste jaren niet meer i.v.m. koemelkallergie en ik zie geen verschil in mijn nagels. Ook slik ik geen supplementen en heb ik een ander eetpatroon t.o.v. mijn moeder en broer.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:35

Het zal idd wel met bepaalde voeding in combinatie met genen te maken hebben. Waar het precies in zit zou ik je niet durven zeggen.
Ik merk wel dat de randjes van mijn nagels soms wel harder en witter zijn dan andere keren, maar er is geen pijl op te trekken waardoor dat zou kunnen komen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:23

Gevarieerd eten helpt misschien?
Die van mij zijn ook altijd heel wit van zichzelf. Soms bruin van het vuil, maar dat haal ik altijd snel weg Bloos Oja, ze worden wel geel/doorzichtig van vocht. Maar dat trekt na een tijdje weer weg.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:27

zit toch in de genen... waar en vanwie geen idee heb het zelf ook erg

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 20:35

Redrumfox schreef:
Mijn ouders hebben van die doorzichtige ietwatgelige nagels (net alsof je net gedouchet hebt), toen ze jonger waren hebben ze ze ook niet wit gehad (ja heb het nagevraagd). Dus lijkt me niet genetisch bepaald.

Op internet stond iets over veel melk drinken, maar dat is - wat mij betreft - niet het geval want ik eet en drink vrijwel geen zuivel.

Genetiek gaat verder dan alles wat bij je pap en mam daadwerkelijk tot uiting is gekomen, dus het hoeft niets uit te sluiten.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:16

Hangt gewoon van jezelf af. Sommige mensen kunnen geen duidelijk wit randje hebben terwijl ze toch heel gezond eten (en omgekeerd). Volgens mij is het gewoon iets dat er natuurlijk is of niet is. En jij bent bij de gelukkigen bij wie het wél is. Lachen

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:00

Die vraag krijg ik dus ook ontzettend vaak.

Tot hiertoe kan ik daar dan ook nog geen zinnig antwoord op geven...

Vroeger dronk ik alle dagen melk, nu nog zelden en merk echt geen verschil. Nagels zijn nog steeds super wit.

Volgens mij heb je dat of heb je dat niet.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:22

Ìk meld me ook, ook ik heb spierwitte nagelrandjes, en mijn moeder niet. Ik drink ook nooit melk, misschien is dat het wel Clown