Constante hoofdpijn.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Constante hoofdpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 12:57

Hai.

Ik heb sinds een aantal weken last van een constante 'hoofdpijn'. Niet dat het écht pijn doet, maar het voelt zeker niet fijn.
Een beetje het idee alsof er al heel lang een heel strak elastiek om mijn hoofd zit en als ik bijv een halfuurtje achter mijn laptop zit moet ik mijn beeldscherm minder fel zetten omdat het anders erger wordt. Ook als ik van een warme omgeving de kou instap krijg ik echt super super erge steken in mijn hoofd, fel licht doet pijn en ik word soms misselijk / duizelig.

Omdat dit geen migraine is volgens mij, wil ik toch even vragen of iemand deze klachten herkent en of iemand weet wat je er tegen kan doen behalve het slikken van paracetamol (waar ik niet zo'n fan van ben..) Lachen

Paulien

hoogendroog

Re: Constante hoofdpijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:07

Klinkt als spanningshoofdpijn (elastiek/strakke band om het het hoofd). Migraine is het zeker niet. Heb je momenteel last van spanningen? De dokter kan je vast wel iets voorschrijven, maar het is en blijft allemaal "troep"... Probeer eens uit te vinden of je ergens door gestresst bent en probeer dan iets daaraan te doen. Succes!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:08

Poeh als je er al een aantal weken fink last van hebt zou ik even contact opnemen met de huisarts. sterkte ermee vervelend hoor

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:10

Klinkt als spanningshoofdpijn,je moet iemand vragen je schouders te masseren en als dat erg pijnlijk komt het inderdaad van de spanning.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:10

klinkt heel erg als spanningshoofdpijn! Dat voelt echt als een band om je hoofd, continu aanwezig en erg storend. Vaak kan dit ook vanuit je nek ontstaan, als je je eigen nek flink masseert (dus niet zachtjes), voel je dit dan in je hoofd? Heb ik dan namelijk wel, dan weet ik gelijk dat het van de spanning is.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:12

Het zou buiten spanningshoofdpijn, dat is vaak het geval, ook nog kunnen zijn dat er een wervel in je nek verschoven is.
Dat leidt ook heel vaak tot "bandenhoofdpijn".
een manueel therapeut zou hier wat aan kunnen doen.

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:13

Ik heb precies dezelfde soort hoofdpijn sinds de afgelopen week.
Ook voel ik een lichte pijn achter mijn ogen en heb een zere nek. Volgens mij is dat ook inderdaad spanning. Lekker naar buiten gaan en een eind wandelen wil bij mij dan wel eens helpen, en een lekker warm bad om de spieren te ontspannen Lachen
Sterkte er mee!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:14

laat je rug en nek eens nakijken door een manueel therapeut.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:15

laat eerst je nek en rug nakijken, werkt dat niet dan kun je naar het ziekenhuis voor een aantal scans en als dat ook niet werkt laat jezelf dan op de wachtlijst plaatsten voor de hoofdpijn kliniek, daar sta ik ook en moet nu nog maar een paar maanden wachten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 14:05

Iedereen bedankt voor de reacties en tips!
Ik zit er inderdaad nu over na te denken om mijn rug / nek na te laten kijken. Heb laatst eens goed naar mezelf gekeken in de spiegel en mijn heupen zitten niet op dezelfde hoogte. En mijn ruggewervel zit volgens mij een beetje vreemd, moesten laatst voor m'n opleiding een oefening doen met het rug afrollen terwijl iemand op je wervels drukt, en dat meisje voelde ineens mijn wervel niet meer. Bleek dat hij een eindje naar rechts zat.

Ik neem vandaag ook maar eens een lekker warm bad!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:16

Ik heb een poos terug ook hetzelfde probleem gehad. Ik stond op met hoofdpijn en ging ermee na bed en naarmate de dag vorderde werd het alleen maar erger. Als ik s'avonds weg wou dan moest ik echt smiddags even rusten. Ben ermee verschillende keren mee na de doktor geweest. Resultaat was dat ze telkens zei dat er zoveel mensen waren met hoofdpijn en ik er maar mee moest leren leven. Wel is er een keer een foto gemaakt om te kijken of de holtes in mijn voorhoofd te klein waren of dicht zaten. Maar dat was gelukkig goed. Ben daarna met dezelfde klachten naar een andere doktor geweest en die heeft weer mijn huismijtallergie aangepakt met middelen en het gaat de laatste tijd een stuk beter. Alleen als ik maandelijks probleem heb dan neem ik elke dag een iboprufen omdat ik dan wel weer hoofdpijn heb. Ik ben ook een poos met de pil gestopt en de ene keer denk ik het word beter maar de andere keer maakt het weer niks uit.

Ik heb ook als ik boodschappen ga doen en na verschillende winkels ga altijd hoofdpijn, hoe dat kan weet ik niet. Of door de slechte ventilatie in de winkels of door geconcetreerd kijken. Heb ook mijn ogen laten testen maar dat was goed.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:29

Ik heb nu al voor de 3e keer een paar week hoofdpijn tussendoor is het een tijdje overgeweest. maar ik heb geen spanningshoofdpijn volgens mij. bijmij zit t meer in mn voorhoofd/slapen. Errug vervelend! paracetamol helpt niet bij mij. ik ben er nog steeds niet uit wat het is...
hoop maar dat jij t wel snel vindt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:44

Dat is spanningshoofdpijn, ik heb het al jaren. Soms kan het zo erg worden als migraine, maar dan aan 2 kanten van je hoofd. Hoofdpijn kan vanuit je nek komen, maar dat heeft meer met overbelaste spieren te maken en niet zozeer met spanning en is dus een ander soort hoofdpijn. Spanningshoofdpijn komt door stress (spanning), bewust of onbewust. Als ik bijvoorbeeld slecht nieuws krijgt, voel ik de band om mijn hoofd gelijk strak trekken en de hoofdpijn volgt onmiddelijk. Geluid en licht wordt vervelend.
Paracetamol helpt bij mij helemaal niet en ibuprofen 400, daarvan moet ik 2 nemen als ik het voel opkomen en anders helpt ook dat niet meer. Ik heb van mijn huisarts Naproxen gekregen, maar ook dat vind ik persoonlijk geen wondermiddel.

Kijk uit met de manueel therapeut. Dat is niet gelijk de meest logische weg voor spanningshoofdpijn, daar proberen ze eerder de oorzaak van de spanning weg te nemen. Misschien wel voor hoofdpijn dat voortkomt uit je nek, check wel eerst of het niet komt omdat je in een verkeerde houding geslapen hebt. Heb je ook andere klachten dat met je rug te maken heeft?
Ik heb drie scheve wervels, maar de manuele therapie heeft me nooit geholpen tegen mijn spanningshoofdpijn, hoofdpijn vanuit de nek werd wel minder.
Maar ik heb het sowieso niet zo op manuele therapie, mijn sleutelbeen is daardoor verzakt, zodat ik bepaalde houdingen amper bloedcirculatie heb in mijn arm en ook worden zenuwen en spieren dan afgekneld. En ik heb 4 jaar er gelopen voor zogenaamde vastzittende ribben, wat eigenlijk astma bleek te zijn, dus mijn mening is wel wat gekleurd Haha!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:51

ontspanningsoefeningen willen ook wel eens werken, maar dan moet je daar echt een half uurtje per dag de tijd voor nemen en iedere dag doen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:55

Mindim schreef:
Hoofdpijn kan vanuit je nek komen, maar dat heeft meer met overbelaste spieren te maken en niet zozeer met spanning en is dus een ander soort hoofdpijn. Spanningshoofdpijn komt door stress (spanning), bewust of onbewust.

Kan zeker wel hetzelfde zijn maar hoeft inderdaad niet. Bij mij staat het met elkaar in verbinding, is niet los van elkaar te zien. Zodra ik spanning/stress heb, schieten gelijk mn spieren in mn nek en schouders helemaal vast, hetgeen de hoofdpijn flink verergerd.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 12:59

Iedereen erg bedankt voor de reacties en tips. Ik móest gisteren echt leren dus heb uiteindelijk maar een pijnstiller genomen. Helaas had hij geen effect.
Ik kan helaas ook geen oorzaken ervoor bedenken, heb niet zo'n stressvol leven op dit moment. En ik ben momenteel praktisch eczeemvrij wat dat ook een beetje aangeeft (Bij de minste of geringste spanning begin ik al weer te krabben).

Ik hou het nog even in de gaten en anders ga ik maar eens naar de HA Lachen

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:01

Ik heb ook al ongeveer 5 jaar hoofdpijn en vaak van s'ochtends tot s'avonds. Heel soms is het een periode wat minder. Maar ik heb ook steeds vaker last van mn rug erbij. Geen hoofdpijn die vreselijk erg is maar wel constant aanwezig en erg iritant. Soms dan wordt het wel ineens erger en dan moet ik echt rust nemen en slapen.
Ik vind het een lastige klacht, ben ermee naar de huisarts geweest, die verweest me door naar de fysio. Maar ja het doet geen erge pijn dus die deed allemaal testjes en ik moest aangeven of het pijn deed maar niet echt pijn deed het niet, dus ik voelde me al zo'n aansteller.
Maar ja, conclusie is dat de hoofdpijn nogsteeds aanwezig is en ook zeer regelmatig helaas! Boos!

fabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:07

He Plien, ik weet helaas hoe jij je voelt ik heb ook jaren hoofdpijn gehad heel erg vervelend is dat ook bij mij hielp geen enkele pijnstiller, meerdere keren bij de huisarts geweest mensendiek gehad enz, maar niks hielp, tot dat ik toevallig tegen een paragnost aan liep en tegen mij zij dat her bij mij hormonaal was en eens moest stoppen met de pil, waar ik al ruim 10 jaar aan was, ik dacht in eerste instantie ook van jah richt en dan is het probleem opgelost ik geloofde het eigenlijkniet maar toch maar geprobeert als je al zo lang hoofdpijn hebt wil je alles vod proberen, en ik heb vanaf die tijd nog maar nauwelijks hoofdpijn gehad Haha! wel eens natuurlijkmaar dan maar max 1-2 dagen en ook draagbaar gelukkig, dus probeer dat eens als je evt aan de pil bent want dat weet ik natuurlijk niet.

veel sterkte en succes ermee

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 13:10

Hoofdpijn van de pil, daar heb je een héle goeie Bloos! Mijn moeder heeft dit namelijk ook gehad en die is daarom weer gestopt met de pil.. Ik slik de pil ook sinds begin dit jaar..

fabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:57

ik hoor dit inderdaad ook vaker, dat andere ook hoofdpijn door de pil en evt roken erbij hadden, vandaar dat ik het je ook aangeef, evt een andere pil proberen? Heel veel succes

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:01

Dat zou ook zeker kunnen!
Maar als ik jou was zou ik even naar de dokter hobbelen Knipoog
Ik had dan geen hoofdpijn, maar een enge bobbel op mijn rug:
Ze hebben van mijn rug een rontgenfoto gemaakt om te zien of de wervels goed stonden.
Dus dan kan je al 1 probleem uitsluiten.

Een lichtere pil zou ook wel een optie zijn!

Ik heb zelf vaak vreselijke hoofdpijn als ik teveel allergenen heb binnen gekregen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:05

magnesium slikken wil ook weleens helpen...daar schijnen we met z'n allen een tekort aan te hebben...verder grote hoeveelheden paracetamol kan ook hoofdpijn veroorzaken(maar dat slikte je niet begrijp ik..)
of een tekort aan vitamine b6,als je de pil slikt is je behoefte aan b6 groter,en een tekort kan ook hoofdpijn veroorzaken
(ik heb al drie dagen migraine...ik denk dat ik m'n eigen raad maar eens ga opvolgen...hup aan de supplementen...zoooo vies...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:21

Ik heb dat ook geprobeerd, ik was eerst aan de diane 35, omdat ik teveel testosteron aanmaakte, toen een tijd geen pil ivm kinderwens. Na kind een lichtere pil, maar daar bloed ik doorheen en heb nu microgynon 50 en dat houdt het allemaal maar net. Maar ik heb in alle periodes spanningshoofdpijn gehad. Ik heb wel het idee dat ik hormonaal niet goed zit. Ben rond de tijd dat ik ongesteld moet worden, zeer misselijk en dan heb ik een enorm knallende hoofdpijn.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:40

klinkt idd als spanningshoofdpijn adviezen kunnen zijn: ontspannen (bijv door te sporten, massage (vooral van je nek en rug omdat deze spieren dan vaker vast zitten) of iets anders waar jij je goed kan ontspannen) en op je voeding letten (gewoon gezond eten dus) en pilgebruik kan ook een oorzaak zijn ook als je deze al een langere tijd gebruikt!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:34

1 kan last van je schouders zijn
2 je nek kan vast geschroefd zitten.
3 misschien een tandvlees ontsteking aan de boven kant van je gebit dat kan uitstralen naar hoofdpijn.