Wie van jullie is ook scheef gebouwd ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lolokanarie

Wie van jullie is ook scheef gebouwd ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 21:42

Hallo

Ik had overlaatst het gevoel om niet recht te zitten in mijn zadel. Dit is wel een verschil van enkele milimeters maar ik heb het gevoel dat ik
met mijn ene bil meer in het zadel zit dan met mijn andere bil, met als gevolg dat mijn ene been langer is dan mijn andere been.

Daarom ben ik enkele maanden geleden naar de Kraker geweest en die heeft me volledig gekraakt. Mijn rechterkant van mijn bekken staat meer naar voren dan de linkerkant, en dat heeft invloed op de rest van mijn lichaam; wervelkolom, nek. Dus alles gekraakt en idderdaad, een gans verschil, ofgauw , die indruk had ik toch.

Maar nu heb ik het gevoel weers scheeft te zitten. Bovendien heb ik soms ook last van mijn rug, tussen mijn schouderbladen.

Heeft iemand het zelfde probleem? En is dit ook op te lossen door uwzelf te trainen of moet je echt eerst naar de Kraker om jezelf recht te krijgen?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Wie van jullie is ook scheef gebouwd ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:43

Mijn benen zijn ongelijk, maar voor de rest ben ik recht.
Gek word ik ervan!
Ik ga telkens verzitten in stap, stijgbeugel korter, langer, pfff...
Maar het zijn dus echt mijn benen, zo irritant!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:46

Hier ook een scheve Haha!

Ik heb een flink beenlengteverschil, waardoor de rest van m'n lichaam ook scheef trekt. Ook ben ik nogal lang en sta ik ver naar voor om m'n evenwicht te houden, daar heb ik zelf veel meer last van bij het rijden (buiten dat het er niet uit ziet Nagelbijten / Gniffelen) Ik heb nu inlegzooltjes en dat helpt wel iets, maar niet veel.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:47

Ik ben scheef naar links.. bij mij zit het em in mijn SI gewricht.

ik moet ook heel erg opletten bij het rijden dat ik gevoelig in mijn hand blijf op links, en niet inknik in de heup..
gelukkig weet mijn instructrice ervan, en herinnert me er regelmatig aan..
Ik loop hiervoor bij een osteopaat, en ben al een stuk rechter geworden het afgelopen jaar.. ik zie dat goed aan mijn schoenen, die slijten niet meer zo hard op links..

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:48

bedoel je scolioses?
Dat heb ik in iedergeval. een hele lichte vorm daarvan. Hebben jullie ook vaak rugpijn of is dat weer typisch ik?

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:49

Ik kan ook niet recht zitten.
Ik heb ook een scoliose maar dan van 35 graden.. Knipoog
Dus mijn arme zijn ongelijk. mijn benen zijn ongelijk mijn heupen staan scheef. en mijn schouders staan niet recht naast elkaar.. Tong uitsteken
Tuurlijk probeer ik rechter tezitten. maar dan zit ik voor me gevoel dus echt onwijs scheef.. Nagelbijten / Gniffelen

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:53

Ik ging net google en toen zag ik dat er ook corsetten waren tegen scolioses. Heeft iemand daar ervaring mee?

Het lijkt mij opzich wel wat. Want elke dag rugpijn is ook niks

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:56

Ik ben ook scheef Tong uitsteken
En daarom heb ik een slechte houding en zit ik minder stabiel.
En als ik een keer hard val (bijvoorbeeld van mn paard) moet ik meteen weer naar de fysio zodat die me weer een beetje recht kan zetten Tong uitsteken

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:04

lovey_ou schreef:
Ik ging net google en toen zag ik dat er ook corsetten waren tegen scolioses. Heeft iemand daar ervaring mee?

Je hebt een pb.

Mijn rug ziet er zo uit. Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

Vandaar dat het niet helemaal recht is bij mij..

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:43

Trouwens ik vind dat school artsen ook wat vriendelijker mogen zijn. in groep 3 was er een ongeval dat ze in je onderbroek gingen kijken zeg maar. hij zij niet wat ie ging doen.In groep 6 durfde ik niet meer. Anders waren ze er vééél eerder bij geweest.

silenmaup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:41

evanescence schreef:
lovey_ou schreef:

Je hebt een pb.

Mijn rug ziet er zo uit. Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

Vandaar dat het niet helemaal recht is bij mij..

wow.... dat ziet er naar uit zeg!
petje af voor jullie dat jullie dan kunnen rijden. lijkt me erg moeilijk om zo je evenwicht tevinden zonder dat t negatief op je paard uitwerkt

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:46

wow heftige foto
ik ben jaar of 2 geleden ook naar kraker geweest. barste elke dag weer van de hoofdpijn.
knie stond niet goed, heupen stonden scheef, rug stond scheef, veel wervels dus die niet goed stonden. ook in mn nek.
na paar behandelingen en wissel van zilveren naar goude oorbellen amper nog last gehad.

nu weer last van gespanne nek. terug geweest. nu 4 behandelingen achter de rug en weer stond rug scheef. mn bekken scheef. en nu al veel minder last van mn nek.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:49

Hierzo. Mijn rechterbeen is langer dan mijn linker. Ook met op laarzen lopen heb ik er last van, je voelt het dan echt heel erg. Sowieso heb ik er met gewoon lopen last van, ik bots steeds tegen degene op met wie ik aan het lopen ben Clown .

silenmaup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:04

ikke20 schreef:
wow heftige foto
ik ben jaar of 2 geleden ook naar kraker geweest. barste elke dag weer van de hoofdpijn.
knie stond niet goed, heupen stonden scheef, rug stond scheef, veel wervels dus die niet goed stonden. ook in mn nek.
na paar behandelingen en wissel van zilveren naar goude oorbellen amper nog last gehad.

nu weer last van gespanne nek. terug geweest. nu 4 behandelingen achter de rug en weer stond rug scheef. mn bekken scheef. en nu al veel minder last van mn nek.

zilver naar goude oorbellen?

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:05

niemand is helemaal recht,
iedereen is scheef.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:08

silenmaup schreef:
ikke20 schreef:
wow heftige foto

zilver naar goude oorbellen?

ja had 2 paar zilveren ringetjes in.
hij zei dat ik eens echte goude moet proberen(kan niet tegen nepspul)
dit omdat goud weer andere(geloof dat het energie was) afgeeft en ene persoon kan beter tegen zilver en de andere tegen goud.
ik dus tegen goud. sindsdien niet veel hoofdpijn meer gehad.of tenminste niet zo erg dat ik het 3 a 4 weken achter elkaar elke dag had

silenmaup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:11

o ok. ik snap m

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:14

Miss_Malfoy schreef:
Mijn benen zijn ongelijk, maar voor de rest ben ik recht.
Gek word ik ervan!
Ik ga telkens verzitten in stap, stijgbeugel korter, langer, pfff...
Maar het zijn dus echt mijn benen, zo irritant!

Hier precies hetzelfde.
Meestal heb ik mijn linkerbeugel ook gaatje langer.

En dan NOG iets Huilen van het lachen

Mn linkervoet staat naar buiten, gevolg van 5x achter elkaar enkelband gescheurd en niet goed teruggegroeid ofzo.

Dus elke keer jurycommentaar, draai je linkerteen naar binnen...
Kan toch niet, dan moet ik me hele lichaam draaien Nagelbijten / Gniffelen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:59

wie is eigenlijk niet scheef gebouwd? ik heb weleens op een keuring te horen gekregen dat ik als ik nu kind was geweest, ik in een corset zou zijn beland...

Maar aan de andere kant: scheefheid van een paard doet je ook scheef zitten.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:23

lolokanarie schreef:
Heeft iemand het zelfde probleem? En is dit ook op te lossen door uwzelf te trainen of moet je echt eerst naar de Kraker om jezelf recht te krijgen?

Hoi Lolokanarie,

Ik heb precies, maar dan ook precies hetzelfde probleem. Ik heb al lang rugklachten en bij de laatste fysio bleek duidelijk dat mijn bekken verdraaid zat. Rechts staat iets verder naar voren en naar boven.
De kraker kan het recht zetten. Alleen binnen niet lange tijd zal het weer teruggaan naar de oude situatie. Logisch ook, want je spieren passen zich niet aan aan de nieuwe situatie. Je spieren zullen wat uitgerekt zijn aan de ene kant, en te kort aan de andere kant.

Oplossing: Ga bij de fysio langs met je probleem. Je zal er dan zelf voor moeten gaan trainen. Training gericht op je bekken versterken.
Doe je dit, dan zal het probleem met de pijn in je rug vanzelf ook minder worden.
Maar ga ajb niet zelf in de sportschool aan de slag, maar laat eerst kijken welke spiergroepen jij specifiek moet trainen en hoe vaak en hoe zwaar.

Mocht je nog vragen hebben.... stuur maar een pb.

Gr. Marijke

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:09

Iedereen is scheef Lachen
Mijn voorkeurshouding is met mijn linkerheup te hoog en te ver naar voren en mijn hoofd draag ik ook scheef. Ook regelmatig osteopaat hier dus om me weer te corrigeren Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:10

volgens mij is niemand recht...

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:20

Niemand is 100% recht idd, de een alleen wat rechter dan de ander.

Mijn linkerbeen is ietsjer (denk n halve CM) korter dan mijn rechter, altijd al geweest ook. hier door ook vaak last van me rug, nek, en vaak hoofdpijn. En doordat ik scheef ben, zit me heup ook niet helemaal goed in elkaar, ik kan me been uit de kom zetten :S Dat gewricht is dus niet helemaal meer in orde, maar hier heb ik weinig last van.

Mijn ene voet is ook ietsjes groter dan de andere Clown het i maar een paar millimeter, maar toch. Mijn schoen slijt aan de ene kan harder dan aan de andere kant, en met rijden, zit ik altijd te klooien met de beugels, als ik die namelijk gelijk laat zitten, krijg ik last van me knie.

ik las hier iets over een kraker? Lijkt me best interressant! Ik laat mijn vriend altijd mijn rug kraken ( op me buik op bed, en hij op mijn rug drukken) dan kraak ik helemaal los Tong uitsteken maar rechter ben ik er tot nu toe niet van geworden.
Ik ga maar een naar een kraker..

_nino_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:34

Ik ben jaren last van mijn nek gehad, nou was ik afgelopen september naar een man en die zei dat mn linkerbeen scheef stond en daardoor korter was.
Hij aan mn voet wiebelen en op mn arm drukken.
Nekpijn weg, nu een zere onder rug en een zere linkervoet.
Weer terug geweest naar die man, maar het enige wat hij zegt is rustig aan, niet te hard werken ect.
Als je daar geweest bent is de pijn inderdaad weg, maar na een week begint het weer.
Ik heb niet het idee dat het ooit goed komt, denk eerder dat geen een mens recht is.......

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:37

Manueel terapeut ga ik altijd heen ivm met mn werk. Ik doe zwaar werk waarbij ik veel scheef zit. En zowiezo 2x in het jaar maakt hij me even recht. Zit toch vaan wel 5 cm verschil tussen links en rechts in mn rug en heup.
Maar als je dr weg komt voel je je weer zo los.
Ben er vorig jaar mee begonnen en moest toen om de 2 weken omdat ik heel scheef was. Ben nu klaar en hij wil me in maart weer zien voor controle..
Kost wat.. maar tis wel je rug waar je nog je hele leven mee moet...