standsverandering onderbeen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

judithh

standsverandering onderbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 21:03

Binnenkort is het zover...
We gaan voor de zoveelste operatie. Ik heb hele slechte knieen en zou eigenlijk aan beide benen een knieprothese moeten hebben, maar vanwege mijn leeftijd willen de artsen daar nog niet aan.
Nu is het zo dat ik aan de buitenkant van mijn knie nog een beetje kraakbeen heb zitten maar ik loop op de binnenkant. Ze gaan dus nu mijn beenstand veranderen zodat ik op de buitenkant ga lopen, ik krijg nu dus een O-been. Opzich harstikke fijn dat ik straks waarschijnlijk redelijk pijnvrij ben en als het goed is weer een paar jaar vooruit kan.
Alleen is de operatie een hele zware en het klinkt ook nog luguber. Ze gaan mijn onderbeen door zagen en halen er een spie tussenuit en dan wordt het onderbeen weer met plaatjes aan elkaar gezet. Ook moet ik 12 weken in het gips en mag de eerste 2 maanden helemaal niet belasten.
Er moet dus een hoop geregeld worden, er moet een ziekenhuisbed in de woonkamer komen en een rolstoel, thuiszorg moet aangevraagd worden, opvang voor mijn dochter en het naar school brengen..ect..ect..

Komt allemaal wel goed, maar ik zie er best tegenop, en dat terwijl dit mijn 11e operatie wordt aan mijn knie en ik de andere keren vrij nuchter was.

Iemand die toevallig ook een beenstandsverandering heeft gehad of iemand kent die deze operatie gehad heeft? ben benieuwd naar de ervaringen.