Zelf acryl nagels zetten?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Zelf acryl nagels zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 20:06

Hallo allemaal,

Ik heb altijd acryl nagels gehad, beviel me heel erg goed zag er verzorgt uit. Lachen
Alleen de elende dat er regelmatig een af ging, en dan moet je weer een afspraak maken en dan kan je er een week later terecht...
Pff ik erger me echt verschikkelijk aan al die afspraken, en dat je dan ook nog een week met een korte nagel rond loopt.
Daarbij moesten ze regelmatig opgevult worden dus ik zat toen de tijd bijna 1 keer in de week bij de nagelstudio, mijn nagels groeide dus ook erg snel.
Voor mij was dit een reden om ze maar weg te halen.
Toen sprak ik vandaag iemand, die zich daar ook zo aan ergerde, en heeft zelf acryl spul enzo gekocht en die zet ze dus zelf.
Ik ben zelf creatief genoeg om ze zelf te zetten.
Maar nu mijn vraag, waar kan je een compleet setje kopen?
En heel belangrijk wat moet je allemaal kopen?

Gr Kirsten.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 09-11-08 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

manutjuh

Re: Zelf acryl nagels zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:13

ik heb op deze site gekeken.

http://www.nagelproducten.nl/

zijn geen setjes, maar die kan je zelf bij elkaar zoeken. Weet je al wat je allemaal nodig hebt? is wel in 1 keer een smak geld wat je neer moet leggen, maar inderdaad ben je er daarna wel vanaf.

ik ga zelf ook beginnen met het zelf bijvullen. heb de techniek al redleijk onder de knie, nu alleen mijn eigen spullen nog.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 20:14

Bedankt! Haha!
Ja ik ben dat echt zat om elke keer naar de nagelstudio te gaan. Lachen

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:15

als je even uit gaat rekenen wat je per keer kwijt ben aan matriaal verdienen ze er best veel op. heb het even uitgerekend voor ik alles aan ga schaffen Haha!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 20:19

Ja idd, er opzetten kost bij mijn nagelstudio €60,-, en opvullen elke keer €25,-.
En eigenlijk gebruikt ze maar 3 dingen, witte acryl roze acryl en een vloeistof.
Zelf weet ik wel hoe dat allemaal moet, heb het vaak genoeg gezien. Haha!
Maar ik weet niet hoe dat allemaal heet. Lachen

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:20

je moet gewoon links in het menu aanklikken bij acryl en dan basis acryl en daar staat alles wat je nodig hebt. vergeet geen penseel te bestellen, lastig werken zonder Knipoog

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 22:01

Daar staat nergens in waar ik een setje kan kopen. Knipoog
En het lijkt me wel handig om hier gewoon een appart topic over te openen zo blijft het overzichterlijker. Lachen

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 01:23

Handig, wil ze ook wel maar heb ook geen zin om steeds naar de nagelstudio te gaan.
Kan iemand me ook uitleggen hoe het gezet word? heb nooit acryl nagels gehad namelijk

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 01:39

[LZP] > [MW]

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:03

je hebt die setjes compleet vaak ook bij de wehkamp of neckerman...kosten rond de 100 euro..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:57

Maar hoe is dan de kwaliteit en hoe ziet die ene nagel er dan uit ten opzichte van de rest van de nagels. Je werkt toch met ander materiaal.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:39

Natuurlijk kan je die nagels niet vergelijken met die van een goede salon...die meiden doen niet voor niets een cursus.
Dan erbij kun je wel zeggen wat een winst...alsof uurloon niets kost, een salon onderhouden gratis is etc.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:58

Het was puur iets om over na te denken kamaron.
Ik heb zoveel nagels gezien die kapot zijn gegaan door de troep van zelf acryl (of gel) nagels zetten. Teveel wegvijlen, niet goed ontsmetten, nagels die niet blijven zitten en weer opgeplakt worden met dezelfde lijm, breuken/ scheuren in de nagels.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:43

manutjuh schreef:
als je even uit gaat rekenen wat je per keer kwijt ben aan matriaal verdienen ze er best veel op. heb het even uitgerekend voor ik alles aan ga schaffen Haha!

Dit zie je toch echt helemaal verkeerd.
Als je veel geld wil verdienen moet je geen nagelstyliste worden. Daarbij is het nog maar de vraag of je er aan kunt komen want voor de meeste producten moet je een kvk en opleiding hebben.

Daarbij kijken jullie erg zwart wit.
Alleen witte en roze acryl en een vloeistof gebruiken?

Er komt nog zoveel meer bij kijken denk aan watjes, verschillende antiseptic producten, schoonmaak spullen, vijlen, olie, handcreme etc etc. een vijl kost al 1,75 een fles antiseptic kost al snel 60/70 euro voor een fles van een liter, dat kleine flesje die ze gebruiken voor af om de acryl op de plaat te laten hechten kost ook al snel 40 euro voor 30 ml. Dus dat is zo op.....

Inkoop ben je dus al snel 20 euro per setje kwijt als je met een goed product werkt. Gemiddeld ben je met een nieuwe set al snel 2/ 2,5 uur bezig, Dan heb je nog de huur van je pand etc etc.

Dus je verdient er echt niet veel aan! Je moet het echt leuk vinden om dit als werk te doen!

Zelf aanklooien met acryl kan ik je niet aan raden, je weet niks van schimmels, bacterien etc je weet niet hoe en tot waar je mag vijlen je weet niet hoe het product er op moet want dat moet met een speciale bolling etc. Je weet in feite helemaal niks van de nagel, en het product.
Het ziet er misschien makkelijk uit maar dat is het echt niet!

Ga of een cursus doen als je het zelf wil doen of doe het niet, ga niet zo aan klooien want dat is echt levensgevaarlijk!

Het heeft mij bloed zweet en tranen gekost en ik heb er een opleiding voor gehad.
Het is echt heel moeilijk!

Dus ik kan je echt alleen maar afraden zelf te gaan lopen klooien, dat kan echt niet goed gaan!

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:42

Juistem Breit ben het volledig met je eens.. en nee dames ik ben geen nagelstyiliste maar heb al teveel "frotters" aan me vingers gehad om zelf erachter te komen wat een nagelstyliste is en iemand die denkt dat die een nagelstyliste is.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:22

ik ben dus wel proffesioneel nagelstyliste, en na de opleiding heeft het me een jaar oefenen gekost voor ik mezelf een prof nagelstyliste kon noemen en bij klanten aan het werk ging.

Het pak leerwerk wat ik heb gehad, waardoor ik alles van de nagel en het product geleerd heb, dat is geen stapel wat je in 2 weekjes geleert hebt. Dat is een groote ringband multomap vol van zon 6 cm hoog alleen van bladzijdes wat ik dus heb moeten leren.

Er kan zo vreselijk veel mis gaan als je er zelf mee aan de slag gaat.
In je vingertoppen zitten zoveel zenuwen als je dat beschadigd dan ben je echt ver van huis.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:01

Ja maar dat is toch alleen als je teveel van je eigen nagels afvijlt?
Wat kan er mis gaan met alleen acryl op je nagels aan brengen?
Ik kan me idd wel voor stellen dat er met vijlen veel mis kan gaan.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:16

Je zult moeten vijlen voor je acryl aan brengt. Je kunt niet zo even acryl er op doen en denken dat het blijft zitten daar gaat een hele behandeling aan vooraf om de nagel voor te bereiden op het product. waaronder ontvetten met een vijl, voor dat vijlen heb je en techniek nodig die je moet leren.
Kijken naar hoe nagels gezet worden wil niet zeggen dat je het zelf ook kunt. Mijn moeder is mijn hele opleiding bijna model geweest, heeft dus alle lessen gevolgd, ze kent de complete theorie. Maar nagels zetten kan ze niet. Gewoon weg omdat je daar les in moet hebben gehad. In die lessen laten ze preccies zien hoe je je vijl vast moet houden. Hoe de nagel gevormt moet zijn, hoe smal of hoe breed de nagel moet zijn, want als je stress punten te smal maakt gaat ie daar breken en scheurt je eigen nagel in.
De acryl bolletjes moeten in de juiste verhouding. Niet te nat, niet te droog. Je moet vooraf een hecht middel aan brengen die met een bepaalde techniek moet anders werkt het niet. Je moet alles op een bepaalde volghorde doen, als je gaat opvullen zul je ook aan het vijlen moeten. En dat hoeft maar 1 keer verkeerd te gaan.
Als je de acryl verkeerd in verhouding aan brengt, en je stoot je nagel en die breekt dan breekt je eigen nagel ook in 2e.
Je weet niets van schimmels, hoe ze weer weg gaan, wanneer je wel of niet daar een kunsnagel over heen mag zetten, als je niet de complete behandeling doet, krijg je dus schimmels etc etc dit zijn nog maar een paar voor beelden maar er is nog zoveel meer! Ik heb nagels gezien van mensen die zelf zijn gaan aanklooien, die mensen kwamen bij mij met de vraag of ik ze op kon knappen. Helemaal kapot! Ik heb mensen gezien die zelf zon kitje hadden gekocht bij de wehkamp en bij andere nagels gingen zetten wat ook helemaal mis ging.

een kitje van 100 euro is niet te vergelijken met de producten van een goede nagelstyliste. Dat kan echt niet wat soeps zijn.
je wilt niet weten wat mijn spullen bij elkaar gekost hebben in de aanschaf, ik werk dan met opi dat is dan wel de top op nagelgebied. Maar een beetje een goed product kost echt een hoop.

Ik weet het er zijn ook genoeg prutsers die zich zelf nagelstyliste noemen en daar kan het net zo mis gaan. Maar echt ga gewoon naar een goede styliste. De nagels die je zelf zet met goedkoop spul kunnen in de verste verte niet tippen en die van een goede styliste.

Keus is aan jezelf natuurlijk maar ik zou het je echt afraden.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:23

Hmm...
Dan nog een vraagje. Lachen

Mijn nagels groeien volgens de nagelstyliste echt ontzettend snel dus naar 2 weken was het lelijk en moest het worden opgevult, maar naar mijn gevoel kromp de acryl gewoon weg aan de achterkant?
Daarbij ging er naar mijn idee veel te vaak een nagel af, ik doe erg veel aan sport, dus als er een bal op mijn nagel kwam brak die nagel weer af, niet eens met een harde vaart want het deed geen pijn toen de nagel afbrak.
Had ik nou gewoon een slechte nagelstyliste of is dat wel normaal dat ze zo snel kappot gingen?

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:27

Sommige mensen verliezen snel een nagel ja...het kan bv ook dat gelnagels beter voor je zijn..ik zelf heb jaren acryl gehad was een regelrechte ramp...sinds een jaar of 3 heb ik gel..had ik dat maar eerder geweten, nooit 1 verloren of lucht.
Maar je moet er ook aan denken dat je met zulke nagels niet alles onbeperkt maar kan doen zonder het risico te lopen dat je dr verliest of afbreekt.

En de acryl kan echt niet wegkrimpen hoor, een uitrgoei krijg je altijd al na een half weekje al...ik mag morgen weer, is dan 4 weken geleden en een uitgroei van 3.5 mm....dus dat is volkomen normaal.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:33

Dat ligt er aan hoe jij er mee om gaat.
bij mij hebben zeg maar 8 van de 10 klanten er nooit 1 af en zelden lucht, soms als ze 1 hard gestoten hadden. En ik heb ook een paar klanten die er altijd wel 1 af hebben liggen en die zeggen dan ook gewoon van ja ik stoot ze gewoon te hard en te vaak. 1 maakt er zelfs een verfblik mee open, tja ze kunnen wel wat hebben maar je moet toch echt wel een beetje voorzichtig met kunstnagels omgaan. Als je ze regelmatig zachtjes stoot dan is dat net zo erg als 1 keer heel hard, dan hoef je ze maar 1 keer iets harder te stoten en dan vliegt ie er af!

Ik denk dat jij met weg krommen lucht bedoeld.
Lucht krijg je van stoten, of van een nagelstyliste die het product met de nagelriem in aanraking laat komen. Kan dus beide.
De kunstnagel mag nooit de hele plaat bedekken. Een de achter kant en de zijkanten moet altijd 1 of 2 mm niks zitten, product hecht niet op huid. Dus als het met de huid in contact komt hecht het de eerste dag, daarna laat het los en word de lucht steeds erger.
Dus het is of dat, of jij stoot ze te veel.

En ja uitgroei is normaal je nagel groeit nou eenmaal. Dat kun je verbergen door er een glanslakje over te doen.
Je nagels mogen echter niet te ver uit groeien (niet meer 1/3 van je plaat ongeveer) omdat ze anders topzwaar worden, als je ze dan stoot breekt het geheel incl eigen nagel ook door midden.

Bij mij zit iedereen of op 3 weken, op 3,5 week of op 4 weken (mix)
alleen nagelbijters komen in het begin om de 2 weken.
je moet dus wel extreem snel goeiende nagels hebben moet dat echt elke 2 weken opgevult worden.
Om ze zo mooi mogelijk te houden is 2 weken het mooiste maar is vrijwel nooit noodzakelijk.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:35

Bij ons kost het 35 euro! word bij iemand thuis gedaan die zelf een studio heeft en het ziet er geweldig uit met alles er op en er aan, wat je kunt bedenken dat maakt ze op je nagels Haha! daar kan dan zo'n setje niet tegen op? Tong uitsteken en tevens als ze er binnen 3 week af vallen zet ze ze er gratis weer op.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:48

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:16

dat is zo echt onmogelijk te zien! dan moet je van de nagels echt een close up maken.