operatie vraag

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

virgin_lady

operatie vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 19:45

Ik moet een operatie wss. Maar nu zijn er even 2 dingen die ik nog wilde weten.
Over de narcose. Moet dat perse met infuus? ik kan me ergens vaag herinneren dat toen ik nog heel klein was geen infuus gehad heb toen.
En als je wakker word heb je dan gewoon kleding aan? Nachthemd/ondergoed etc.
Een vriendin van mij zegt dus dat je dan nix aan hebt. En heb nou niet echt zin om zo te liggen Tong uitsteken
Al lijkt me dat sterk eigenlijk.

dipstaartje

Re: operatie vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:46

ligt er aan waar je aan geopereerd wordt

mijn man had gewoon een onderbroek aan en zo;n groen jasje

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:47

narcose kan via infuus of via een mond kapje.
het klopt wat je vriendin zegt je hebt dan idd niks aan, OK hemt krijg je en een mutsje voor je haren.
Teminste zo ging het al die keren bij mij en ik heb op 1x na een narcose via het infuus toegedient gekregen en de laatste keer met een mondkapje.
Waaraan word je geopereert?
Sterkte en succes

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:50

Even je eerste vraag.. ja je moet per se een infuus.. door de medicatie van de narcose kan je bloeddruk dalen, (maak je geen zorgen, gebeurt weinig) en dan kunnen ze die weer omhoog krijgen door je veel vocht toe te dienen..
Ook krijg je door het infuus vocht, omdat je meestal al een hele poos nuchter bent. Het is ook wel handig om medicatie door te geven, anders moeten ze je elke keer een prik geven..

Als je weer wakker wordt heb je een operatiejasje aan, of je je ondergoed aan mag houden ligt een beetje aan de plaats waar je geopereerd wordt..

succes met je operatie..

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 19:50

knie Lachen

bij me vriendin was het aan der rug dat ze geopereerd was.dus eigenlijk hoop ik niet dat ik naakt moet Clown
snap ook eigenlijk niet waar dat goed voor is. Zolang het niet in de weg zit.

krijg je ook standaard een catether ? zij vertelde dat ze het bij al haar operaties had gehad. maar dat lijkt me ook niet lekker Scheve mond

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:52

FitzChivalry schreef:
Even je eerste vraag.. ja je moet per se een infuus.. door de medicatie van de narcose kan je bloeddruk dalen, (maak je geen zorgen, gebeurt weinig) en dan kunnen ze die weer omhoog krijgen door je veel vocht toe te dienen..
Ook krijg je door het infuus vocht, omdat je meestal al een hele poos nuchter bent. Het is ook wel handig om medicatie door te geven, anders moeten ze je elke keer een prik geven..

Als je weer wakker wordt heb je een operatiejasje aan, of je je ondergoed aan mag houden ligt een beetje aan de plaats waar je geopereerd wordt..

succes met je operatie..

nou ik heb toen ik de laatste keer de OK opging dus GEEN infuus gehad die hebben ze me pas gegeven op het moment dat ik al weer terug was op de afdeling.

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:53

virgin_lady schreef:
knie Lachen

bij me vriendin was het aan der rug dat ze geopereerd was.dus eigenlijk hoop ik niet dat ik naakt moet Clown
snap ook eigenlijk niet waar dat goed voor is. Zolang het niet in de weg zit.

krijg je ook standaard een catether ? zij vertelde dat ze het bij al haar operaties had gehad. maar dat lijkt me ook niet lekker Scheve mond

catheter krijg iedereen als je volledig onder narcose bent.
als je op de recovery bent is hij er al weer uit.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 19:53

Is het bij een kijkoperatie niet anders ?

Ik haat echt naalden enzo dus hoop dat ik er geen hoef. bloedprikken is al een drama laat staan zo infuus dat die naald erin blijf !
Kunnen ze die niet geven als je al onder narcose bent?

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:55

virgin_lady schreef:
Is het bij een kijkoperatie niet anders ?

Ik haat echt naalden enzo dus hoop dat ik er geen hoef. bloedprikken is al een drama laat staan zo infuus dat die naald erin blijf !
Kunnen ze die niet geven als je al onder narcose bent?

dat zul je zelf met de arts moeten overleggen.
ieder ziekenhuis doet het mss anders.
normaal geproken krijg een soort intake gesprek, heb je die al gehad?
want daar kun je alles vragen en mss wat regelen.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 19:55

Ow lekker dan dat ze daar ook nog moeten zijn voor een catheter. Maar vandaar je naakt moet waarschijnlijk. Anders kunnen ze er niet bij.

Maar lig toch niet graag naakt op een zaal. Als je dan in je slaap draait en je deken gaat scheef dan lig je daar.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:56

Toen ik geopereerd werd, kreeg ik een verdovende pleister op m'n hand, waardoor ik niets van de naald merkte (alhoewel, naald? Naaldje Nagelbijten / Gniffelen ). En ik kreeg een mondkapje.
Ik had een t-shirt en een korte broek aan. Ik had alleen een drain voorderest.
Was een operatie aan mijn knie.

Maar ik mocht een hele dag niets eten/drinken vantevoren. Hoezo zou ik dan een catheter nodig hebben gehad? Clown Die heb ik ook niet gehad.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 19:57

Neeh ik heb nog geen gesprek gehad. Heb een doorverwijzing van de HA en moet pas over 3 weken daar komen. Dan zal ik misschien wel meer horen en wat ze evt willen gaan doen.

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:58

daarom zeg ik: ieder ziekhuis doet het anders..
ik moest met alle operaties naakt daar liggen ( wel met een verwarmde deken ).
ow op 1 operatie na: mijn ogen, toen mocht ik wel een t-shirt aanhouden.

herbey

Ik ben pas geopereerd aan een Goedaardige tumor in mijn nek en ik moest me voor de operatie zelf omkleden. Ik kreeg een onderbroek (leek wel gebreid) en een schort meer niet. Ik kreeg een infuus. (waar je niets van voeld) Toen ik wakker werd had ik een drain in mijn nek. (wat ik niet zo prettig vond)
Heb je niet eerst een gesprek gehad over de operatie? Ik wel namelijk. Alles is mij verteld en uitgelecht.

Miss_MC

virgin_lady schreef:
Neeh ik heb nog geen gesprek gehad. Heb een doorverwijzing van de HA en moet pas over 3 weken daar komen. Dan zal ik misschien wel meer horen en wat ze evt willen gaan doen.

oww oke..
nou als ik jou was zou ik wel een aantal vragen wat je hebt op papier zetten en dan bij hun vragen.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:01

Ik kreeg bij mijn operatie mooi wel een infuus, terwijl ik al jankende smeekte om een mondkapje.

Had een operatie hemd aan en geen onderbroek ook geen katheder.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 20:02

Oke ga gelijk even wat opschrijven voor ik het strax vergeet Tong uitsteken strax kom ik met een hele lijst aan.
Heb namelijk ook 1 piercing die dus echt niet uit kan eigenlijk..en nepnagels. mischien dat het ook een probleem is.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:33

herbey schreef:
Ik ben pas geopereerd aan een Goedaardige tumor in mijn nek en ik moest me voor de operatie zelf omkleden. Ik kreeg een onderbroek (leek wel gebreid) en een schort meer niet. Ik kreeg een infuus. (waar je niets van voeld) Toen ik wakker werd had ik een drain in mijn nek. (wat ik niet zo prettig vond)
Heb je niet eerst een gesprek gehad over de operatie? Ik wel namelijk. Alles is mij verteld en uitgelecht.

In je nek. Bloos! Pijnlijk met eruit halen zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:37

Ik ben een maand geleden geopereerd (pols)
Narcose ging via infuus voelde ik niks van.
Ik mocht mijn ondergoed aanhouden en toen ik wakker werd had ik dus operatieschort en ondergoed aan.
Had geen catheter wel lig je (uiteraad) aan de hartbewaking bloeddruk meter enzo Ja

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:44

Kan je bij een kijkoperatie niet plaatselijk verdoofd met n ruggeprik? Moet je ook tegenkunnen natuurlijk maar dan heb je geen last van narcose.
Lijkt mij dat je voor n knieoperatie je onderbroek en okhemt krijgt. Zou n grote aantrekken en geen string. Veel hempjes vallen zowat uit elkaar en zijn de knoopjes kapot. Gewoon terug geven dan (heb ik gedaan, vind opereren al erg, wil er ook niet bloter dan nodig bij liggen).
Schrijf gewoon al je vragen op en schaam je nergens voor. Hoe beter je weet wat er gaat gebeuren, hoe beter jij je kan voorbereiden.
Succes!

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 21:21

Een ruggenprik heeft mn moeder ook eens gehad. Maar weet niet of ik dat zou durven.
Is narcose vervelender ? bijwerkingen oid?
Een string is idd niet handig. Misschien bb boxer aandoen. is nog wat meer dan een gewone onderbroek Tong uitsteken
Of zouden ze die evt kapot knippen?

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:28

Het ligt eraan waar je geopereerd wordt of je in je blootje moet. Bij mijn laatste operatie mocht ik mijn slip gewoon aanhouden. Ik werd toen aan mijn pols geopereerd.
Bij een andere operatie aan mijn rug moest alles wel uit.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:28

Als je kunt kiezen raad ik wel een ruggeprik aan! Echt ideaal. Je bent gewoon helemaal bij (ze kunnen je ook een soort slaapmiddel geven dat je wel lekker slaapt) en je hebt geen narcose spul in je lichaam.

Oja, die prik voel je dus écht niet. Ik dacht dat het vet zeer zou doen maar infuus zetten is pijnlijker (en dat voel je al amper) dan een ruggeprik zetten. Komt omdat er in je rug weinig zenuwen zitten vandaar dat je het eigenlijk niet voelt.

Verder kun je alles meekrijgen en kunnen ze je ook dingen laten zien.

Zelf zou ik dus eerder voor ruggeprik gaan ipv algeheel. Gewoon omdat mij ruggeprik veel fijner ervaren is dan algehele verdoving.

Vaak ligt het aan de soort operatie. Als jij aan je knie geopereerd wordt kun je, je vooraf omkleden. Je krijgt dan een hesje die ja aan moet doen en vaak mag je, je onderbroek wel aanhouden.

En anders tja wat moet dat moet hoor. Daarbij die dokters weten echt wel wat ze moeten doen om te zorgen dat ze jou goed door een operatie heenkrijgen Lachen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:32

ik werd aan mijn baarmoeder geopereerd en mijn tanden, en had een broekje aan, van ziekenhuis, en een ziekenhuis short
geen bh, zit nl ijzer in
piercings moeten uit ivm geleiden van stroom of zoiets

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:14

Ik ging onder narcose voor een hartonderzoek en moest toch echt helemaal naakt Clown

Toen ik naar de operatiekamer ging kreeg ik een broek en hemd van hun aan en op de operatietafel moest ik alles uittrekken (incl. onderbroek, helemaal naakt dus) en kreeg ik een handdoek over me heen. Kreeg daar ook een infuus in m'n hand voor de narcose, voelde niet zo prettig, maar was daarna snel van de wereld Ja

Nepnagels moeten af omdat ze anders de 'zuurstofknijper' er niet op kunnen zetten (zo'n ding dat ze op je nagel knijpen) en piercings hoefden er bij mij niet uit, al werd het me wel aangeraden (met name tong, kan uitscheuren tijdens het intuberen).