Ontstoken oog!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pukkk

Ontstoken oog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 17:08

zoals de tittel al zegt werd ik vanochtend wakker met een gigantisch dik rood en ik kreeg hem niet meer open, pfff zeer pijnlijk. het trekt nu wel wat bij maar het ziet er niet uit en ik wil natuurlijk vanavond wel uit , weet iemand mischien een middeltje wat ik er op /in kan smeren ?? Vork ik kan nu ook niet naar de ha want ja het is zaterdag

grrr rottdag heb ik weer dacht ik vanochtend
Ik hoop dat iemand een wonder middeltje voor me heeft want zo ga ik de deur niet uit Knipoog
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 10-11-08 03:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Caps uit titel gehaald.

Tam_

Re: ONTSTOKEN OOG !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:11

Ik had het ook.. Huilen van het lachen maar dat kwam denk ik door mn lezen. die heb ik maar uitgelaten.. Vork

Ik heb dr niets aan gedaan, gewoon met rustlaten.. of oogdruppels?

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:13

Je kunt toch gewoon naar de weekendpost?

Ik kreeg altijd middeltjes voorgeschreven en weet ook geen huis-tuin-en-keukenmiddeltjes.
Wat ik wel weet is dat je dat oog apart moet schoon maken. Het andere oog dat nog goed is, is namelijk zo besmet en dan heb je 2 van die ogen!

Beterschap iig, tis een vervelend iets!

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:14

Ik heb ook ontstoken ogen gehad. Ongeveer drie weken had ik dikke, rode ogen.
Ik heb het gewoon met rust gelaten. Alleen af en toen even uitspoelen met afgekoeld, gekookt water.
Verder ook weinig tot geen make up op doen. Lachen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:14

Je kunt proberen te spoelen met gekookt water, maar als ik jou was zou ik even langs de huisartsenpost gaan.

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 17:15

Jaaa ik kan indd naar de weekend post maar dat is het probleem die zit te ver weg om zo Even naar toe te gaan en het is niet iets heel ernstig ik probeer zo weinig mogelijk er aan te zitten want ik wil niet dat mijn andere oog ook zo word. het jeukt ook verschrikkelijk. maar eerst maar even op bokt vragen dacht mischien heeft iemand een simpel wondermiddeltje waar ik nooit opgekomen was Knipoog

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 17:16

dat gekookt water ga ik gelijk even proberen gewoon met een washandje ? over je oog heen smeren ?

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:17

Water even koken, af laten koelen, en dan een washandje nat maken met dat water, en in je oog uitknijpen.

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 17:20

okee ik ga het even proberen. ben benieuwd!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:39

Schoonmaken met afgekoelde kamillethee wil nog wel eens helpen.Maar ga niet al te veel zelf rommelen.Mocht het maandag nog niet over zijn even je huisarts bellen Knipoog

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:42

Schoonmaken met afgekoelde kamillethee doe ik ook altijd Lachen.
En als je vanavond echt uit wilt kan je natuurlijk wel altijd een goede foundation halen bij de winkels *LOL*

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 17:44

goede foundation heb ik wel !! Lachen loop stage bij de douglas dus ik heb wel wat middeltjes Knipoog haha tis toch werkeljik waar niet te geloven he is het weekend heb ik dit weer maar goed ik heb het water even geprobeerd mischien helpt het wel ik ga ook niet te veel doktoren en die kamille thee ga ik ook nog wel even proberen mijn oog laat ik nu weer even rusten en straks maar weer even proberen Knipoog xxx

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:04

Helpt het al? Lachen

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:07

Ik denk trouwens niet dat het oog zo in een keer over is hoor Lachen.
Zelf had ik de mazzel om wakker te worden met een ontstoken oog presies de laatste dag van kamp op de foto dag! Huilen van het lachen

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:07

Euphrasia,

Is een fytotherapeutisch middel. Kan je vaak bij de natuurwinkel wel krijgen, alleen is die nu dicht...

Zijn bladeren, waar je thee van trekt, af laat koelen en met een watje op je oog houd. Je hebt ook van weleda euphrasia oogdruppels. Werken ook goed, hoef je geen thee te maken.

Edit: nl naam voor euphresia is ogentroost, verklaart de werking..

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:09

ik had het ook, heb er een week mee rondgelopen. maar toen werd het toch wel wat erg, ging naar de HA en die gaf druppels, na een week was het nog steeds niet weg. weer naar HA en toen naar het ziekenhuis doorgewezen. Bleek een virale infectie te zijn + een gewone oogontsteking. Na 3 weken was het weg. Had allemaal veel erger af kunnen lopen. Dus ik zou maar even naar de HA gaan, en er niet te lang mee rondlopen.

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 18:11

neee indd, ik ga ook naar de huisart maandag als het niet over is ik heb nooit een onstoken oog nooit. mijn moeder zei ook al we proberen dit gewoon eerst even en dan maandag mocht het niet over zijn bellen we de ha dus dat komt goed(Y)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:12

haha oke goedzo! Knipoog

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 18:12

trouwens update . mijn oog is nu vrij rustig het jeukt al wat minder alleen de verdikking trekt nog niet weg ik denk zelf dat mijn traan buisje verstopt zit, want er komt nu ook allemaal etter uit mijn oog vet vies maar ik ga straks weer even deppen met dat afgekoelde water heb er hoop in dat dit werken gaat !! (Y)

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 08:30

En, lekker uit geweest met een 'normaal' oog? Lachen

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 08:58

Weet je zeker dat het ontstoken is, kan het niet gewoon een verstopte traanbuis zijn? Je kunt sowieso altijd even naa de post bellen gewoon voor overleg. Dan zeggen zij wel wat je het beste kunt doen.

Pukkk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 22:49

Mijn oog is nog steeds ontstoken en verschrikkelijk rood, ik denk zelf ook dat het onstoken buis is hoor want het is onder mijn oog helemaal dik zeg maar en ik heb even scooter gereden met open klepje ik dacht dan moet dat oog wel gaan tranen maar helaas dat deed het niet morgen maar even naar de ha voor een middeltje want het is wel vervelend, ik ben gisteren nog wel uitgeweest niet met een normaal oog maar ik had het wel wat verborgen gewoon een lading make-up haha gelukkig was het donker, maar tis wel vervelend hoor :

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:51

je kan er wel spul voor krijgen bij de HA, maar die is strikt voor dat geval, mag je ook nooit bewaren etc.

heel rot, ontstoken ogen, gaat helaas ook niet 1 2 3 over.. en het ziet er lomp uit Koe Clown

Noeps

Re: Ontstoken oog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:41

Tip: Alle oogpotloodjes, kwastjes, mascaraborsteltjes etc goed slijpen / schoonmaken of anders vervangen!!