Enkelbandplastiek, wie heeft ervaring?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Enkelbandplastiek, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 12:02

Omdat ik al járen kamp met enkelklachten word ik binnenkort weer geopereerd. Ik heb al tig onderzoeken gehad, 7x MRI en 12x foto. Ze kunnen niks vinden. Nou ben ik 2 jaar geleden doorgestuurd naar de Maartenskliniek in Nijmegen. Daar dachten ze toen dat het iets met de banden was en operatie was de enige oplossing. Mijn eigen orthopeed zei dat hij het niet helemaal vertrouwde en stuurde mij door naar het Diakonessenhuis in Utrecht. Daar zeiden ze dat het een ontsteking was aan de peroneuspezen. (Tendinitis van de peroneuspezen noemen ze dat in medische term). Toen heb ik een injectie in die pees gehad en ging het wel wat beter.

Nu heb ik altijd al pijn aan mijn enkel en het wordt ook al chronisch genoemd. Maar nou heb ik weer andere pijn wat uitstraalt naar de voetzool, dit heeft dus te maken met de enkelband. Ik wordt dus geopereerd aan de banden. Wie heeft hier ervaring mee?

Zonnebloem

Re: Enkelbandplastiek, wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:15

ik weet niet of het hetzelfde is maar een aantal jaar geleden hebben ze mijn enkelbanden ingekort, is dat wat je bedoelt?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 12:22

Een enkelplastiek is het verleggen en aanspannen van pezen en banden rondom het enkelgewricht. Ik denk dat het wel hetzelfde is al jou Zonnebloem. Ja

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:43

ik heb 25 aug een enkelband plastiek gehad nadat ik 2 jaar geleden een paard op mijn enkel had gekregen die sprong van de vrachtwagen.

ik heb twee jaar lang met pijn gelopen en veel zwikken. ze konden niks vinden ook niet op de mri. ik heb eerst twee cortico steroiden spuiten gekregen en die hielpen heel goed en als ze uitgewerkt waren dan was dat ook direct merkbaar.
helaas krijg je die maar 2 keer omdat ze ook het goede weefsel opeten.

nu heb ik een operatie gehad. 1 week onbelast 5 weken loopgips en 2 weken wrap.
ik ben zeer tevreden. toen het gips eraf was ben ik direct halve dagen gaan werken en doe nu 2 keer in de week fysio. ik kan alweer de trap oprennen en dergelijke.
het enige wat ik nu goed merk is dat ik mijn voet moeilijk tot niet naar binnen kan draaien omdat dat vast is gezet.
ik heb nog maar 1 keer een mis stap gemaakt omdat ik zelf niet uitkeek maar verder nog geen zwikkingen gemaakt Haha! Haha!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:10

Ik heb mijn opeatie ongeveer 8 jaar gelden gehad, omdat ik bijna wekelijks mijn enkel verzwikte, ben verdoofd met een ruggeprik, daarna 1 week gips waar je niet op mag lopen, toen 5 weken loopgips en daarna nog 2 weken tape. Sindsdien heb ik eigenlijk nooit meer gezwikt met die voet dus ben heel blij dat ik het heb gedaan.
Pijn achteraf viel ook heel erg mee, 1e 3 dagen wat last gehad, voornamelijk van de wond maar meer niet.
Alleen staat mijn voet nu iets naar buiten gedraaid, maar heb daar verder geen last van.
Als je vragen hebt hoor ik het wel.