ervaring met voeten laten breken voor reconstructie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

ervaring met voeten laten breken voor reconstructie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 00:31

Ik heb al jaren last van mijn voeten met name mijn hakken.
Eerst ging ik er van uit dat er een stuk van mijn hak gehaald zou worden (zit in de familie) alleen ligt het natuurlijk bij mij weer wat gecompliceerder.

Mijn voeten staan naar buiten. Als ik mijn voeten voor mijn gevoel recht op de grond zet raken mijn grote tenen de grond niet eens.
Dat holletje onder je voet (aan de binnen kant) is bij mij heel hoog.
Doordat mijn voet naar buiten gaan krijg ik last van mijn hakken.

ik krijg nu steunzooltjes die de buitenkant verhogen.
Een volgende optie is opereren, een voet reconstructie, Mijn voeten worden dan op een bepaalde manier gebroken waardoor ze platter worden.

het idee breken vind ik dood eng.

Iemand ervaring mee?

Babeth

Re: ervaring met voeten laten breken voor reconstructie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:36

Ik had ooit mijn hak gescheurd die ze dus wilden breken. Maar dat wilden ze doen zonder verdoving dus toen heb ik er voor gekozen om hem niet te laten breken. Nu heb ik er niet zoveel last van als jij, dus ik zou het wel doen als ik jou was.
Als ik er ooit last van krijg laat ik het ook operatief behandelen.
Verder heb ik er geen ervaring mee.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:38

gaat onder narcose Lachen voel je helemaal niks van Lachen Lachen

en ach als het je helpt, waarom niet Lachen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:48

KiWiKo schreef:
gaat onder narcose Lachen

Bij mij was dat niet het geval. Nagelbijten / Gniffelen
Maar mijn hak was al gescheurd, zal daar dan wel aan liggen.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:49

Ik heb het middenvoetsbeentje van mijn grote teen laten breken en er een wig uit laten halen. Ik heb tailors bunyans/exotosen/knoken aan de binnen- en buitenzijde van mijn voeten. Deze zijn al eens weggehaald maar weer teruggekomen, is nogal pijnlijk, want ik krijg daardoor slijmbeursonstekingen in het gewricht.... Het zit bij ons in de familie.
Het breken en het weghalen van de wig gebeurde uiteraard onder verdoving van een ruggeprik. Fluitje van een cent, echter de pijn na de operatie was nagenoeg ondraaglijk en ik kreeg dan ook morfine (botvlies is enorm gevoelig, dus dit soort operaties zijn gevoelig). De knoken zijn minder, maar iedere winter heb ik ontstekingen... ik heb mijn hoge hakken maar voorgoed in de kast gezet!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:57

Ik loop al jaren (10) met zooltjes ivm doorzakking van de voet en de laatste jaren een vergroeiing bij de knok van de grote teen (hallux valgus) Het laatste jaar werd de pijn te erg met lopen dat ik afgelopen sept. de grote teen heb laten breken en een stuk weggevijld en een deel van de voorvoet correct heb laten zetten. Ik wilde een blocverdoving, maar die was niet volledig ingewerkt, dus kreeg nog een algehele narcose eroverheen. De bloc was wel fijn, want de eerste 48 uur had ik nog een "dood" been en voelde echt niets. Ik had 2 weken drukverband en daarna 4 weken een gipsen spalk met klittenband zodat ik de boel af en toe kon luchten.
Het is nu nog wat vurig om te zien, maar het is nu toch geen teenslippertijd Haha! Ik ben iig blij dat ik het heb laten doen en ik zit ook alweer 3 weken op het paard.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:01

Babeth schreef:
KiWiKo schreef:

AU...... IEKS Haha!

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:06

Talonius, dat is krek de operatie die ik ook heb gehad! Alleen moest ik 5 weken in het gips...

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:09

Mijn neus is ook weer gebroken. Wel onder narcose. Dus dan zal dit ook wel onder narcose.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:11

Babeth schreef:
KiWiKo schreef:

Rivierenlandziekenhuis zeker.. Vork Huilen van het lachen

Volgens mij is de ingreep niet het echte probleem, meer het feit dat er botten gebroken worden, wat dus inhoudt dat je eigenlijk rondloopt met een paar gebroken botjes in je lichaam die weer moeten helen.
Maar als het voor jou veel voordelen oplevert, dan kunnen die vast niet opwegen tegen de (2?) maand(en) gips en/of drukverband die eromheen moeten. Lachen

Uiteindelijk is de keus toch aan jezelf. Ja

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 17:19

nou dat ligt er een beetje aan. Ik ga dus wel onder narcose anders durf ik het niet eens.
Maar ik kan dus niet 2 maanden lang niet werken. Ik moet wel binnen uiterlijk 2/3 weken weer aan het werk kunnen en dus me zelf voort moeten kunnen bewegen zonder rolstoel aangezien ik de trap op moet. Ik vraag me alleen af hoe lang de herstel periode is ik ben bang wel wat langer. De arts ging liever voor zooltjes als breken, wel begrijpelijk maarja heb ook weer weinig zin om de rest van mijn leven elke keer zooltjes te laten maken.
Bij mij moet hij dus in het midden van mijn voet gebroken worden.
Ook vraag ik me af of het wel echt beter word na het breken.
het idee is wel heel eng Clown

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:23

Ik heb jarenlang allerhande steunzolen gehad, ik vond het altijd maar pijnlijke ondingen! Ik heb nu 3 operaties achter de rug en houd goed rekening met een aantal dingen (ik kies voor bepaalde schoenen, geen druk erop, altijd zacht leer, loop thuis altijd op blote voeten enz), op deze manier gaat het goed. Zooltjes gebruik ik niet meer!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:28

upendo schreef:
Babeth schreef:

Rivierenlandziekenhuis zeker.. Vork Huilen van het lachen

Hoe raad je het zo Huilen van het lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 17:29

Ik loop ook altijd op blote voeten, En zodra het wat warmer word gaan de teenslippers aan.

Daarom wou ik ook wachten tot het voorjaar. Dan is mijn zaak maar halve dagen open waardoor mijn moeder het wel even zonder mij red. En dan hoef ik niet gelijk dichte schoenen aan.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:58

Goed plan, watn dichte schoenen zijn even geen pretje na zo'n operatie! Ik kreeg, toen het gips er af was, last van stuwing en moest dus rustig aan doen. Ik heb toen heel voorzichtig een stalschoen (zo'n hoge van leer met stof en veters) aangedaan. Ik deed daarvoor de veters er helemaal uit of helemaal los, zoadat ik mijn voet zo min mogelijk hoefde te buigen bij het aantrekken. Eenmaal aan zat het wel lekker, watn het gaf steun. Ik moest trouwens wel erg wennen aan mijn nieuwe voet, vond 'm er maar raar, klein en blauw uitzien...

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:32

capraibex70 schreef:
Goed plan, watn dichte schoenen zijn even geen pretje na zo'n operatie! Ik kreeg, toen het gips er af was, last van stuwing en moest dus rustig aan doen. Ik heb toen heel voorzichtig een stalschoen (zo'n hoge van leer met stof en veters) aangedaan. Ik deed daarvoor de veters er helemaal uit of helemaal los, zoadat ik mijn voet zo min mogelijk hoefde te buigen bij het aantrekken. Eenmaal aan zat het wel lekker, watn het gaf steun. Ik moest trouwens wel erg wennen aan mijn nieuwe voet, vond 'm er maar raar, klein en blauw uitzien...

Haha, tja 's en zeker als je staat te douchen, dan wordt tie nog steeds paars/blauw Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 15:41

nou dat ben ik al gewent want die gekke hakken van mij zijn zoiezo altijd blauw paars! Erg charmant zomers met je slippers aan.....