Pesten op hoge school?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lindske

Pesten op hoge school?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 12:30

Hey allemaal

Ik ben nu 22jaar, ik heb mijn middelbaar 2 keer moeten her doen omdat ik er die keren wat onderdoor zat. Ik ben al heel mijn school carrière gepest. In het middelbaar mocht ik bv: mijn trui niet uit doen in de lente of de laatste rij riep(Sorry voor taal gebruik): " Wat is dat nu Pfff, Ik word daar zo mottig van ik moet bijna overgeven, wa is da toch me die dikke wijven die dan in een T-shirt rond lopen. enz...

Het was altijd wel wat die kerel riep zo ook tegen de leerkrachten. Er is ooit zoveel gezegt, dat ga ik hier nu niet allemaal zetten. Als ik dan vroeg wat hun probleem was dan zeiden ze: "Ja gij" en als je dan vroeg ja wa dan juist misschien kanik u helpen da op te lossen dan zeiden ze zo terug stoer "ja gewoon gij".

DE meisjes daar kon ik goed me babbelen dacht ik tot ik hoorde datze alles tegen de jongens gingen terug zeggen.

Nu is er 1 van die jongens mee naar mijn hogeschool gegaan, zit nu in het laatste jaar van de bachelor opleiding. De meisjes zitten ook bij mij. Die jongen en ik denk ook die meisjes hebben invloed op de andere. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar iedereen bekijkt mij raar en niemand moet mij precies. Het lijkt wel of ik niet mooi genoeg ben om tegne te praten. Die andere meisjes zijn even groot maar wegen ongeveer 54kg, ik weeg 65kg qua uiterlijk ben ik heel gewoon ik ben geen paris weet je wel. IO ksnap het niet.

Ze hebben hier heel veel commentaar dat ik paardrij ik praat er nooit over dus dat ik echt freak ben weten ze hier niet. Het pesten gaat nu onderandere. Er staat een groepje buiten en ik ga smorgen bij mijn klasgenoten staan en ik zeg goeie morgen, er komen enkele anderen toe en ze gaan gewoon voor mij staan zodat ik buiten de cirkel sta zeg maar. Maandag moesten we een pps geven voor engels over bekende gebouwen. Ik steek mijn usb inde laptop van de prof. Deze had adobe photoshop op staan die opende dus standaard alle foto's vanop de usb. Er stonden enkele foto's op van toen ik met Savth haar merrie aan het rijden was. T ding heft 2 sec open gestaan en toen sloot ik het. Beginnen er 2 te doen hoh amaai ze paardjes blabla en dan zo van zeg zijt gij ook amazone zegt die ene jong tegen de andere en da andere zo van ja zie ma en dan zo een beweging me zweep enz Ze noemen mij black beauty. Ik wilde mijn presentatie starten ma die bleven bezig de prof zei niks ik ben gewoon me mijn uitleg begonnen. Dit lijkt ni echt erg ma er worden soms wel heel erge en kwetsende dingen gezegt.

Mijn probleem is nu dat ik pijn scheuten in mijn linker borst heb, ben al naar de dokter geweest. Het blijkt dat dit is omdat je linker zijde de emotionel kant is. Want de spier was niet ontstoken. Ik heb nu anti depressiva gekregen. Ik voel me wel beter ik vind het gewoon heel erg dat ik er zo ziek van wordt en dan nu nog, na zo lang. Ik weet nu een jaar dat ik hooggevoelig ben, ik vraag me af of er een verband is dat ze mij telkens moeten hebben.

Het voelt de laatste tijd of er echt iets mis is met me. Soms denk ik dat het bij mij ligt maar mijn vrienden buiten het school vinden me heel leuk. Ik maak ook telkens bij iedereen een vriendelijke indruk.

Ik voel me zo verloren en alleen, als ik er me vrienden over spreek zeggen ze het school is niet belangerijk t zijn de mensen buiten het school die belangrijk zijn. Maar t is ni leu k om op shcool zo alleen te zijn. Die meisjes van het middelbaar gaan onder de middag ook effe lekker samen roken die huizen echt me twee ben ook beu om erachteraan te lopen.

Ik voel me echt wel rot.

Dankje voor het lezen sorry dat het zo lang is.

Mensen die dit kennen mogen ook reageren over hoe zijer mee omgaan.

Mars

Re: Pesten op hoge school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:36

Meid, wat naar dat je op de hogeschool nog steeds zo gepest wordt en ik snap heel goed dat je dat heel erg naar vind. Ik zie dat je in Belgie woont, ik weet niet of het daar hetzelfde werkt, maar wij hebben op de Hogeschool een studiebegeleider die eens in de zoveel tijd een individueel gesprek met iedereen heeft en ook een klassengesprek.
Heb jij geen mentor/studiebegeleider op school met wie je hierover zou kunnen praten? Het is toch van de gekken dat volwassen mensen op een hogeschool het nog steeds nodig vinden om een ander te kleineren...
Heb je misschien vriendinnen in de klas die je een beetje zouden kunnen helpen hiermee?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:53

In mijn omgeving zowel op de middelbare als op de hogeschool had niemand respect voor mijn hobby.
Het was altijd 'Ga jij vanmiddag alweer naar je paard, saai hoor' of 'Er is toch helemaal niks aan om steeds bij dat paard te zitten'. Dit heb ik echt altijd moeten aanhoren, terwijl hun pas nutteloze dingen deden zoals hangen bij de winkels en 30x dezelfde winkel inlopen en twijfelen of ze een truitje moeten kopen van 20euro Verward Nors opkijken

Sommige mensen vinden het moeilijk om respect te tonen voor iemand anders. Helaas is dit zo en kunnen we daar niks aan doen. Het enige wat je kan doen, is het negeren en gewoon jezelf zijn.
Op een gegeven moment komt alles op één plek en heb je het harstikke naar je zin. Je moet jezelf niet veranderen omdat mensen in je omgeving anders zijn.

Misschien dat je het kan aangeven bij je studiebegeleider. Weet niet of ze er wat aan doen, aangezien het niet in een project valt waar je mee bezig bent.

Ik zou me er gewoon lekker niks van aantrekken, geniet van je paardje(s) en je bent al snel van die school af! Succes!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:52

Wat ontzettend vervelend dat je nog zo gepest en vreselijk behandeld word. Ach gut Maar meid, weet gewoon dat je boven die domme mensen staat! Helemaal NIKS mis met je hobby!

Ik weet niet precies wat voor opleiding je doet, maar kan je overgeplaatst worden naar een andere klas? In de ogen van anderen kan dat als zwak overkomen, maar je moet doen wat het beste voor je is.

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Even doorzetten en dan heb je je bachelor en ben je van die rot mensen af!!

Lindske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 10:05

ik zit in achelor bouwkunde dus er zijn bijna geen hoge scholen waar je deze opleiding lan doen bovendien zit in in mijn laatste jaar. Studie begeleiding geloof ik ni echt in heb er in mijn middelbare ¨school ook mee gewerk uiteindelijk was ik toen zelf de dupe en werd er ni veel aan dood gedaan. Als ze het weten dan wordt het nog eens zo erg.