`s nachts tandenknarsen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jokonootje

`s nachts tandenknarsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 11:22

Vannacht werd ik letterlijk wakker geschopt door mijn vriend... Draaide me maar om en ben verder gaan slapen. Alleen toen ik vanochtend vroeg wat er nou precies was, vertelde hij dat hij iedere nacht wakker van me word door mijn tandenknarsen...
En dat het met de nacht erger wordt.
Ik heb het "vroeger" ook veel gedaan alleen toen opeens hield ik ermee op. Nu begin ik dus weer ik denk zelf dat het door de stress komt.

Maar wie heeft er nog meer last van en wat doen jullie eraan want ik wil ook niet dat mijn tanden naar de knoppen gaan...

Marchador

Re: `s nachts tandenknarsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:41

Vervelend dat tandenknarsen, ik heb mijn probleem voorgelegd bij mijn tandarts en kreeg een bitje mee voor de nacht. Het bitje wordt op maat gemaakt en klik je om je voortanden waardoor tandenknarsen nit meer mogelijk is. Het helpt zolang je in je slaap het bitje er niet uithaald .
Helaas lukt het mij niet om via google een voorbeeld te vinden, hoe toepasselijk.. ik vind alleen plaatjes van paarden Haha!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:42

**gaat even foto maken van mijn eigen plaatje**..

sotrg

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:45

Ja ik doe het ook. Ik heb mijn kiezen helemaal uitgehold door het knarsen. Ik ga binnenkort ook naar de tandarts voor een splint. Ben heel benieuwd of het werkt.....

Als je trouwens op google zoekt op het woord "splint" krijg je behoorlijk wat foto's Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:47

Ziet er ongeveer zo uit:
Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:50

splint / plaatje..

dames....het werkt.... *LOL*

ik heb hem nu bijna een jaartje en slaap er veel rustiger door.
niet meer gestresst of ik wel of niet mn tanden zal slopen snachts..
in het begin is het vreselijk wennen...
tot kokhalzen toe als je pech hebt....
VOLHOUDEN hoor....het komt goed...
mijn splintje is iets kleiner dan gemiddeld..ik heb nl niet al mn kiezen meer... Bloos
maar ik ben er stom genoeg heel blij mee...
het verdeeld de druk op de tanden en kiezen waardoor er minder afbreekt en slijt.
je knarst zo goed als geruisloos...
knarsen blijft dus wel....maar dan met minimale schade...
zie mijn splintje..
Lovers

Afbeelding

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:55

hier nog een patient....sinds een jaartje of twee merk ik het van mezelf, ik word er soms zelfs wakker van. Soms klap ik ook in één keer heel hard m'n kaken op elkaar en daar word ik zéker wakker van Huilen Maar ook heb ik een vriend die idd ook schoppend mededeelt dat ik weer bezig ben Sigaar .

Waar het bij mij vandaan komt weet ik niet, volgens mij is het geen stress, meer een soort tic. Tandarts wilde voor mij wel een bitje maken à la 300 euro (!) maar ik heb een handigere, en stuk goedkopere oplossing:

Mijn vriend heeft vroeger gebokst en raadde mij aan om eens zo'n kunststoffen/plastic bitje te kopen bij de (vecht)sportzaak bij ons in de stad. Heb ik gedaan, in vorm gemaakt dmv heet water, en tien minuutjes later: voilà: DE oplossing! Nou ja, het neemt natuurlijk alleen het symptoom weg, niet de oorzaak, maar het beschermt iig je tanden en kiezen EN het kost maar een paar euro. Mijn laatste (waar ik nu al weer zo'n jaartje mee doe) was zelfs gratis: kwam bij die winkel aan en vertelde dat ik een bitje zocht. Gaf ze verkoper me een hele goed écht boksbitje van 4 euro Tong uitsteken ....Maar ik wist al dat die niet echt lekker zaten 's nachts, dus ik vroeg of hij geen goedkope troep had want dat moest ik hebben Koe Ja hij had er achter nog wel één liggen, verkocht ie niet meer en mocht ik zo meenemen....Maar dat ding verlost mij nu al een jaar van dat irritante geknars! Iig het proberen waard toch?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:57

Oeh wat een grote zijn dat zag, die klik je om al je boventanden?
Ik heb ze puur die je om je twee voortanden klikt. Een heel klein handig dingetje

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:58

die grote verdelen alle kracht over AL je tanden..
daardoor blijft er per tand/kies zo weinig over dat je geen schade meer maakt..
die kleintjes..beperken zich idd tot de voortanden..
(als dat voor jou voldoende is ,prima toch?)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:01

Okee ja zou best kunnen hoor. Die grote kende ik helemaal niet. Het lijkt me alleen dat het net is alsof er een grote prop in je mond zit, (niet lekker dus) of valt dat mee?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:18

in het begin is het idd zo'n gevoel...drm moet je vreselijk wennen..
andere geven er niks om en vallen zo in slaap hoor...
ik moest erg wennen...dan w88 ik tot ik bijna in slaap viel..en propte m dan snel tussen mn tanden..haha
nu gaat het heel goed moet ik zeggen..
als ik toevalig telang heb gewacht met tussensteken,en al in slaap ben gevallen..word ik in de loop vand e nacht wakker...dan mis ik iets...
mn bitje.....
meestal issie dan al ergens op het bed aan het rondspoken en moet ik even zoeken,of hij is gevallen op de grond,niet erg..stofzuig vaak zat...dus dan prop ik alsnog ff tussen en slaap lekker verder....
Clown

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:29

die van mij lijkt erg op het plaatje, maar is dan volledig van plastic, dus zonder metalen draadjes oid....

Ik mis hem ook idd als ik hem niet inheb. Soms probeer ik het een nachtje zonder om te kijken "of ik het alweer zonder kan" (niet dus). Word de volgende dag standaard wakker met koppijn, met bitje nooit last van.... Pling

Tja het is idd even wennen, en je moet hem niet al indoen als je nog even wilt lezen oid....nét voordat je in slaap valt is in het begin het handigst, dan merk je het minder. Maar na een aantal nachtjes was ik er volkomen aan gewend, en nu zie ik 's ochtends pas in de spiegel in de badkamer dat er nog een groot geel geval om m'n tanden zit Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:30

Toch goed dat je in de spiegel kijkt voor je de deur uitgaat. Clown

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:43

Katja schreef:

ROFL
zie me al op de taxi zitten emt mn bitje...
hahahahah

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:51

Ik was bij de Orthodontist laatst en die liet mij een splint zien van doorzichtig heel dun, soort van, plastic. Het is een dun hoesje om je tanden heen. Die leek mij veel prettiger omdat je het bijna niet merkt als je hem in hebt.

Iemand daar ervaringen mee?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:53

Levita schreef:
Ik was bij de Orthodontist laatst en die liet mij een splint zien van doorzichtig heel dun, soort van, plastic. Het is een dun hoesje om je tanden heen. Die leek mij veel prettiger omdat je het bijna niet merkt als je hem in hebt.

Iemand daar ervaringen mee?

zie mn foto's hierboven...
is ook soort plastic en zeker niet superdik ofzo...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:50

Tandenknarsen is vaak een vorm van stress, me ex had dit ook en die kreeg bij de tandarts een soort bitje van plastic, zoals hierboven ook genoemd is.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:21

Katja schreef:

hij zit nou ook weer niet zo lekker dat ik hem de hele dag laat zitten hoor.... ROFL Bovensjien pjaat het een beetsjuh lastjug sjoms.....
Clown

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:24

mijn ma zegt dat ik dit ook soms doe in mijn slaap
ik heb er geen flauw idee van :s

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:28

Ik doe dan wel niet tandenknarsen, maar ik bijt `s nachts flink mijn tanden op elkaar, zo erg dat ik `s morgens wakker wordt met hoofdpijn en pijn aan mijn kaken Clown
Ik probeer voordat ik ga slapen te ontspannen, maar als ik dan toch een keer wakker wordt dan heb ik mijn kaken weer stevig op elkaar, iemand van jullie ervaring mee? zou zo`n bitje hiervoor ook goed zijn?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:48

Maristj schreef:
mijn ma zegt dat ik dit ook soms doe in mijn slaap
ik heb er geen flauw idee van :s

je tandarts kan zien of je werkelijk knarst ana overmatige slijtage...
laat maar controleren..
al wat je nu wegslijt..komt nooit meer terug...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:51

monique4 schreef:
Ik doe dan wel niet tandenknarsen, maar ik bijt `s nachts flink mijn tanden op elkaar, zo erg dat ik `s morgens wakker wordt met hoofdpijn en pijn aan mijn kaken Clown
Ik probeer voordat ik ga slapen te ontspannen, maar als ik dan toch een keer wakker wordt dan heb ik mijn kaken weer stevig op elkaar, iemand van jullie ervaring mee? zou zo`n bitje hiervoor ook goed zijn?

ik denk haast van wel..
ik deed dat ook,naast het knarsen,waardoor er mega veel stuk ging steeds..
mijn bitje zorgt ervoor dat mijn bite zeg maar..niet meer recht boven elkaar is..waardoor ik geen kracht meer kan zetten..
dwz....de groeven voor de ondertanden staan wat verder naar voren ingegoten,zodat je kiezen niet meer boven elkaar uitkomen..
bij mij helpt het enorm..
geen kaak/spier pijn of kramp meer smorgens..en nog amper hoofdpijn etc etc...

overleg het eens..met je tandarts...
hoop dat hij helpen wil je door te verwijzen naar byzondere tandheelkunde desnoods..

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:19

goeie tip Bicci, maareh, voor alle tandenknarsers onder ons: ga gewoon eens rondkijken of er een winkel in je buurt is die vechtsportbitjes verkoopt. Precies hetzelfde principe, maar dan voor een paar euro, letterlijk... En bij mij helpt het geweldig!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:22

Goede tip die dingen!.
Ik knarsertend ook en ben dan ook een ramp voor mensen die naast mij slapen! Soms knarsetand ik iedereen wakker en sommige avonden juist haast niets!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:24

Ik heb die ook bicci.
Mijn nek ging helemaal vast zitten van het tandenknarsen en ik knarste al mijn vullingen eruit!

Ik slaap een stuk rustiger en ben uitgeruster als ik wakker ben. In het begin deed het gebitje wel heel erg pijn, maar nu zit tie wel goed.

Dat is ook wel een goede van jou RijeRijeRije! Was ik daar maar eerder op gekomen, want dit bitje kost echt super veel!