ja mag je wel weten hoor
het is alleen een beetje ingewikkeld uit te leggen.
ga het proberen.
Ik heb te lange banden (overal in me lichaam) en daardoor heb ik vroeger vaak me knie verdraaid. Me onderbeen bleef staan en me bovenbeen draaide. De eerste paar keer moest ik dan met krukken lopen, maar hoe vaker het gebeurde hoe sneller het dan weer voorbij ging (en natuurlijk meer ervaring er mee, goed koelen)
De laatste ongeveer 3 jaar is het anders. As ik ren, huppel, jog, dan zak ik er gewoon doorheen. alsof alles in me knie ineens loslaat.
Laat ik je dat vertellen, het doet pijn. In 2007 heb ik daardoor 3 maanden op krukken gelopen.
Iig, veel foto's mri scans later. Heb een klein uitstulpingkje aan me bot bij me linkerknie (is me slechtste knie) en me kraakbeen is daardoor voor een groot gedeelte weg (heb btw alle foto's en mri scans, kan de fysio in kwestie dus bekijken). en me knieschijf is een beetje beschadigd.
Dus die knie krijg ik een kijkoperatie en mag voorlopig niks aan gedaan worden. Na de kijkoperatie moet ik door fysio geholpen worden om weer goed te lopen, spieren in me bovenbeen goed te ontwikkelen enz.
Nu ben ik enkele weken geleden hard gevallen met me fiets. Ja, precies op me knieën. Dit keer me rechterknie.
foto gemaak maar niks gebroken gelukkig.
Sinds die val doet me rechterknie veel zeer. Kan regelmatig niet paardrijden of trappen (op me fiets) en lopen moet ik niet te lang en traplopen is helemaal not-done.
Nu moet ik dus met fysio kijken hoe ik dit kan verbeteren, me spieren trainen enz.
Maar dus ook goed persoonlijk kijken, en niet alleen naar de algemene kwaal.
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt 
[edit] orthopeet zegt: goede intensiefe fysio, dus met 1x per 2 weken kom ik er niet...