Toch maar even vragen.. Heb je de laatste tijd dingen aan je hoofd? Vervelende dingen, of zorgen over bepaalde dingen, of misschien wel lichamelijke klachten? Hoelaat ga je meestal naar bed en hoelaat sta je op?
Vaak denk je er niet bij na en je zegt al gauw nee.. Maar vaak zijn het de kleine dingetjes die het hem kunnen doen.. Vaak onbewust ben je toch met dingen bezig..
Ik heb er ook een lange tijd last van gehad, ik kon niet in slaap komen. Doordat ik niet in slaap kon komen werd ik nog onrustiger en lag daardoor alleen maar te draaien.. Het duurde vaak uren voordat ik een beetje in slaap viel.. Op een gegeven moment breekt het gewoon op, want overdag op mijn werk was ik echt brak..
Niks voor mij maar toch probeerde ik maar ontspannings thee, warme melk, noem maar op.. Niks hielp..
Ik denk dat ik toch onbewust bezig was met wat zorgen aan mijn hoofd.. Ik denk dat je toch moet proberen om je hoofd leeg te maken.. Vaak probeer ik dan terug te denken aan positieve dingen die ik pas mee heb gemaakt bijv. dan ben je toch meer ontspannen..
Lezen helpt ook.. Mijn moeder kan ook moeilijk slapen en leest standaard in bed totdat ze (bijna) in slaapvalt..