Pijn in me hele lichaam???

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wendjuh

Pijn in me hele lichaam???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 11:47

hallo

Ik heb al een aatal maanden mischien ook nog wel wat langer, last van me spieren/gewrichten als ik sochtends wakker word, de rest van de dag helemaal niet, maar als ik geslapen heb en word dan wakker doet echt me hele lichaam zeer, ik kan dan ook echt niet langer blijven liggen want dat doet gewoon te zeer, als ik dan eenmaal in beweging ben trekt de pijn langzaam weg.
weet iemand mischien waar dat aan ligt? ik heb al op verschillende matrassen gelegen, en de pijn blijft als ik wakker word!
heeft iemand dit ook? of weet iemand hoe het kan of waar het van komt? of wat ik er tegen kan doen??
alvast bedankt voor het lezen!

groetjes wendy

beantsje

Re: Pijn in me hele lichaam???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:48

niet toevallig een tekenbeet gehad dit jaar?

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 11:49

niet dat ik weet, ik zie geen rare plekken op me lichaam, en die hebben er ook niet gezeten! tenminste heb niets gezien.

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:55

Toch denk ik aan een verkeerd matras eventueel in combinatie met een verkeerd kussen. Waarschijnlijk beweeg je te weinig in je slaap, waardoor je spieren stram worden.

Het kan ook zijn dat je niet voldoende drinkt, 's nachts zweet je veel en als er niks is om uit te zweten, dan kunnen je afvalstoffen niet afgevoerd worden, met als gevolg pijnlijke spieren.

Misschien is het ook handig om een keer langs de fysio/manueel therapeut te gaan.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:57

nou moet ik zeggen dat ik het ook had, ik moest soms even opstaan midden in de nacht vanwege pijn. die was dan wel binnen 5 minuten weg.
Ik heb vele bedden en matrassen uitgeprobeerd en heb nu een waterbed. Wat een verademing! ik kan heerlijk ontspannen op mijn rug slapen en dat kan ik op geeneen ander bed.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:40

Herkenbaar. Ik heb het ook gehad. Bij mij was het een vitamine B12 en D3 tekort. Nu wordt dat aangevuld en gaat het langzaam aan steeds beter.

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 13:38

HaileysComet schreef:
Toch denk ik aan een verkeerd matras eventueel in combinatie met een verkeerd kussen. Waarschijnlijk beweeg je te weinig in je slaap, waardoor je spieren stram worden.

Het kan ook zijn dat je niet voldoende drinkt, 's nachts zweet je veel en als er niks is om uit te zweten, dan kunnen je afvalstoffen niet afgevoerd worden, met als gevolg pijnlijke spieren.

Misschien is het ook handig om een keer langs de fysio/manueel therapeut te gaan.

ik drink inderdaad ook heel weinig dus dat zou dan eventueel daar aan kunnen liggen, ook lig ik snachts heel erg stil, meestal hoe ik in slaap gevallen ben zo word is sochtends ook weer wakker, mischien lig ik wel heel gespannen te slapen.

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 13:40

ankem schreef:
Herkenbaar. Ik heb het ook gehad. Bij mij was het een vitamine B12 en D3 tekort. Nu wordt dat aangevuld en gaat het langzaam aan steeds beter.

mijn weerstand is meestal ook wel laag, als er maar iets in de lucht hangt dan heb ik het, bijvoorbeeld er hangt buikgriep in de lucht dan heb ik dat ook meteen, is mischien ook wel een optie om wat meer vitamine pilletjes te slikken.

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 13:41

over een waterbed zijn heel veel verschillende meningen over, mij lijkt me een waterbed erg fijn! omdat ik toch al regelmatig pijn heb in me rug, maar er zijn ook mensen die echt tegen een waterbed zijn, dus dat is bij iedereen ook weer verschillend

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:44

Ik moet mezelf ook altijd dwingen tot genoeg drinken. Krijg nu regelmatig stoelmassage en dan is het advies om echt goed te drinken. Ik heb nl. erg last van stramme spieren en ze heeft toen uitgelegd dat de afvalstoffen zich ophopen in je spieren als je niet genoeg water drinkt.

Ik moet bekennen dat ik de hele ochtend weer niks heb gedronken, behalve koffie. Op mijn werk heb ik wel een flesje water op mijn bureau staan, zodat ik er aan denk.

Mijn manueel therpeut heeft juist bij mij een waterbed afgeraden, die hebben we dan ook sinds kort de deur uit gedaan. In mijn waterbed bleef ik ook vaak in dezelfde houding liggen, terwijl je veel moet bewegen in je slaap. Ik slaap nu op een speciaal foam matras (gewoon van de Ikea), dat in combinatie met genoeg drinken heeft er wel voor gezorgd dat ik minder stram mijn bed uitkom.

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 13:48

ja ik hoor echt super veel verschillende meningen en reacties over een waterbed! maar ik zal zoiezo dan is meer water drinken, ik drink eigenlijk heel zelden water, ik drink meestal dubbel fris en dat soorten drankjes, maar zal toch maar eens wat meer water drinken.

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:53

Voor de 1 is een waterbed echt ideaal en voor de ander weer niet. Ik heb een wat harder matras nodig en die foamlaag zorgt ervoor dat mijn lichaam niet teveel druk op bepaalde punten krijgt, het past zich aan aan mijn lichaam.

Een teveel aan suiker kan trouwens ook voor stramme spieren zorgen. Maar ik drink zelf ook liever Icetea dan water. Maar goed, ik ga mezelf nu maar even dwingen om een glaasje water drinken. Haha!

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 13:55

haha ja dat ga ik nu ook maar eens doen me eigen dwingen om meer water te drinken! bedankt voor je reactie!

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:59

Glaasje water zit er inmiddels in. Kan ik weer de hele dag op teren... Knipoog

In ieder geval sterkte en hopelijk heb je wat aan mijn tips. Lachen

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 14:11

ja ik hoop het ook!!! bedankt voor je reactie!