Haar blonderen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moiryn

Haar blonderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 20:26

Nou, ik zit dus met een 'probleem' Clown

Toen ik 11 was begon ik met mijn haar te verven. Het is allerlei kleuren geweest, donkerrood, bruin, kastanjebruin, roodpaars. En nu heb ik een uitgroei-rode kleur. Mijn eigen haarkleur is roodblond, in de zomer ben ik heel erg blond, de winter rood. Ik heb zelf al heel dun haar, maar sinds ik geen extensions meer heb is het wel dikker geworden, het voelt in iedergeval dikker dan ooit. Nu wil ik al een tijdje blond, maar dan ook echt lichtblond haar. Mijn oom is kapper, heeft een kapperzaak, en die wilde het niet doen omdat het niet mooi zou worden omdat ik nog zoveel kleuren in mijn haar had. Denken jullie, dat als ik mijn haar uit heb laten groeien, ik het wel kan blonderen? Het enige wat me tegenhoudt is dat ik bang ben dat ik m'n hele haar naar de kl*ten help, aangezien ik erg gehecht ben aan mijn haar. Vork

Een ander alternatief is mijn haar gewoon bruin verven, maar ik wil dus echt bruin en geen roodbruin, wat het na 3x wassen al is.

Help? Clown

Dekloktikt

Re: Haar blonderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:57

een foto zou wel handig zijn Knipoog Zelf heb ik witblond en denk ik eraan om het bruin te gaan verven.
Afbeelding

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:46

Ik zou het gewoon is aan je oom vragen.. hij weet er denk ik toch het meest over.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 19:42

Ja ik heb dus geen foto, heb net een nieuwe pc en kan de installatiecd van m'n camera niet vinden.

Ik heb overigens ook geen donkere wenkbrauwen ofzo, die zijn dan weer blond.

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:47

vraagje, heb je lang of kort haar??
ik verf mijn haar namelijk ook altijd in alle kleuren van de regenboog, ben laatst van zwart naar wit haar gegaan, is dus wel mogelijk, alleen, een normale kapper wil daar niet aan, nu heb ik toevallig een goede vriendin die kapster geweest is en die daoet t voor me. Bovendien heb ik kort haar en mijn eigen haarkleur is donker blond.Ik heb wel dun maar wel veel haar, en het is er zo weer uitgegroeid omdat ik behoorlijk kort kapsel heb.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 19:48

Ik heb lang haar, ben van plan om het dus witblond te verven en dan clip in extensions te nemen. Het is nu ongeveer 5 cm onder mijn schouders.

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:52

hou er dan goed rekening mee dat je haar wel behoorlijk beschadigd, ik zie het aan mijn haar, ik blondeer het nu dus ook steeds, en het wordt behoorlijk dor, moet echt een goede balsem gebruiken om t soepel te houden, zeker omdat ik een hekel heb aan uitgroei. Als je wilt kan je een foto van mij krijgen met zwart haar en nu met blond haar. Ik zou er als ik jou was wel 2 x over nadenken om het te doen.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:54

Blonderen is zo slecht voor je haar! Ik heb het vroeger ook wel eens gedaan, ook mijn haar ging naar de kl***. Dit doe ik dus nooit meer.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 19:54

Een foto zou wel leuk zijn ja =]

Ik heb het best wel vaak geverfd, maar meestal merkte ik er heel weinig van als ik het geverfd had, in de eerste paar dagen wat meer haar in de borstel als ik het geborsteld had. Verder doe ik geen bijzondere dingen met m'n haar, stijlen doe ik maximaal 1x per maand, krullen helemaal niet en verder dan verven zorg ik goed voor m'n haar =]

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:06

maar blonderen is slechter als verven, gewone verf is toch minder schadelijk, dat merkte ik echt toen ik t in allerlei andere kleurtjes had. Zal zo proberen om hier een foto op te gooien van mijn blonde koppie.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:09

Jeetje, je hebt PRECIES dezelfde problemen als ik! Haha!
Me haar is bruin,rood, paars, zwart echt van alles geweest. Me echte haarkleur is dronkerblond maar doordat ik het ooit een keel knalrood heb geverfd zie je altijd een oranje gloed over me haar. Okkal kleur ik het Boos! Nu wil ik dus een beetje donkerblond en langzaam blonder maar weet niet of het mij staat Bloos

Nu is dit mijn haar:

Afbeelding

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:30

mmmm, weet ff niet hoe ik foto's erop krijg, sorry

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:03

Roodblond haar kan je wel blond verven als het je natuurlijke haarkleur is, zodra er enigszins verf in zit kan je het niet verven en moet je echt gaan blonderen en dat word lastig. je moet echt bij een goede kapper laten doen. ben zelf kapster geweest en heb zat mensen gezien die zelf aan de slag zijn gegaan en dat is echt drama geworden.

en Dekloktikt ; als jij nu zomaar bruin over je haar doet kan ik je nu alvast vertellen dat je straks echt groen bent. je zal zoiezo iets met roodtinten moeten gaan doen,want anders word je groen. het beste is toch echt langs de kapper. als het eenmaal bruin is kan je best zelf je uitgroei bijhouden maar voor de gehele kleur toch ff kapperbezoekje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:14

Ik raad het je af. ik heb het ook alle kleuren van de regenboog gehad en zo ook witblond. het heeft mijn haar dusdanig beschadigt dat ik nu al 2 jaar bezig ben het weer te herstellen.
ik zei altijd mijn haar gaat nergens van kapot het is zo sterk en ik heb alle kleuren al gehad en verfde het zeker om de 3,4 weken. voelde altijd goed. totdat ik dus witblond ben gaan verfen. het voelt niet fijn, het breekt af, het dunt uit.
Je moet het zo zien, als je verft stop je iets IN je haar als je witblond wilt moet alle kleur en dergelijke UIT je haar worden getrokken.
niet doen hoor meid, als je al dun haar hebt houd je dalijk niks over.

http://94.100.113.168/144250001-1443000 ... _bugU.jpeg

Toen

http://94.100.114.75/174050001-17410000 ... _AlB8.jpeg

Nu
http://94.100.113.66/371100001-37115000 ... _SntK.jpeg

Als je van blond naar bruin wilt moet je altijd met rood tinten werken. als je gewone kleur bruin neem wordt je haar groen Knipoog been there done that > geen pretje.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 15:26

xxxAmyxxx: En we hebben ook de zelfde naam x]

En als ik het dus ga laten blonderen doe ik het wel bij mijn tante/oom, die zijn kappers Knipoog

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:48

Moiryn schreef:
xxxAmyxxx: En we hebben ook de zelfde naam x]

En als ik het dus ga laten blonderen doe ik het wel bij mijn tante/oom, die zijn kappers Knipoog

haha ook Amy dan Tong uitsteken ?
Dan hebben misschien alle Amy's wel een probleem ermee haha. Achja, zit model voor een kapperopleiding en gisteren zeiden ze dat roodbruin de kleur van de winter is dus laat het nog wel even zo haha Bloos

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 15:53

Yup! Ja ik ben zelf nogal een twijfelaar qua haarkleuren. De ene keer wil ik bruin, dan weer blond.. Clown Maar dit wil ik wel echt graag, het enige andere wat ik dan zou willen is bruin, maar dan ook echt bruin, bij mij is het na 3x wassen rood. En zwart is geen optie, dan lijk ik heel erg bleek, ookal vind ik dat een hele mooie haarkleur Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:55

Mijn haar is ook heel veel kleuren geweest.. Blauw, groen, rood, paars, bruin, zwart... Tong uitsteken En blonderen doe ik toch zelf. Word niet helemaal witblond, maar wel blond, ietsjes tegen roodblond aan. Gewoon uitproberen. Ik haal bij de etos altijd zo'n ontkleurings-iets van 15 euro.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 15:57

Ik zit dus ook te twijfelen of ik het niet zelf kan doen, bij de etos idd is zo'n ontkleurings geval van Schwarzkopf geloof ik, voor 12 euro. Krijg steeds de neiging om zo'n pakje mee te nemen Clown

Onnatuurlijke haarkleuren verf ik overigens ook niet in m'n haar, dat is er na 2x uit, ookal laat ik het een uur zitten. Nu doe ik dat met clip in extensions Clown

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:58

neee echt doe het nou niet zelf! als je zelf je haar gaat ontkleuren kan ik je vast vertellen dat je straks oranje bent. waarschijnlijk wit met oranje vlekken.

doe wat je niet laten kan,maar ik heb je gewaarschuwd (en ik ben kapster geweest)

oh ja, en als ze het dan bij de kapsalon moeten fixen voor je ben je heeel erg veel geld kwijt plus dat je haar de helft dunner is en halfdood.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 17:01

Ik denk niet dat ik ooit geld kwijt ga raken aan het verven/knippen van mijn haar, aangezien mijn oom een eigen kapperszaak heeft en die mij gratis knipt en verft =]

Ik weet het overigens niet zeker of ik het zelf ga doen hoor,, denk van niet.
Laatst bijgewerkt door Moiryn op 04-11-08 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:12

okee nou goed geen geld dan,maar je houd er wel verrot haar van over en ik spreek uit ervaring. als je eenmaal oranje vlekken hebt moet weer geblondeerd worden net zo lang tot het er allemaal uit is. daarna is je haar echt pluizig en de punten zijn erg dood. zeker roodblond haar is erg gevoelig (ik heb het ook)

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 17:13

Ja ik heb ook een verschrikkelijke hekel aan mijn haarkleur. In de zomer en ik hartstikke blond en in de winter rood.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:15

ja erg is dat hé, heb ik ook van mezelf. heel irritant. in de zomer bijna wit en in de winter bijna pippilangkous haha..

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 17:16

Is dus ook de reden waarom ik het verf, vind het totaal geen mooie kleur terwijl al mijn vriendinnen me raar aankijken omdat ik het verf Clown