Alleen maar nachtmerries?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Alleen maar nachtmerries?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 22:18

Ik heb de laatste tijd echt alleen maar nachtmerries.. Scheve mond
En dan ook gelijk van die rot nachtmerries, waar je echt wakker van schrikt.
De ene keer droomde ik, dat mijn vriend en 2 kleine kinderen neer geschoten werden door een rare vent.. En nog een keer dat ik achtervolgd werd in het donker, door 'iets', en dat ik in mijn arm gebeten werd.. toen schrok ik wakker.. Echt van die rare dingen Tong uitsteken
En ook pas nog een keer, dat mijn vriend een ongeluk kreeg met zijn auto.
Ik droom eigenlijk niet meer normaal, tenminste, niet dat ik me kan herinneren.
Ik heb deze week alsmaar nachtmerries. Ik schrik elke nacht/morgen wel weer een keer wakker..
Hebben nog meer mensen hier last van? Waar kan dit aan liggen?

Succubi

Re: Alleen maar nachtmerries?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:20

Ik ken dat, ik heb ook van die nachtmerrie fases Lachen

Het kan zijn dat er (on)bewust wat speelt wat je bezighoud en over droomt.
Maar het kan ook aan de tijd van de maand liggen. Meestal rond en tijdens de menstruatie kan je heel eng dromen Lachen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 22:31

Succubi schreef:
Ik ken dat, ik heb ook van die nachtmerrie fases Lachen

Het kan zijn dat er (on)bewust wat speelt wat je bezighoud en over droomt.
Maar het kan ook aan de tijd van de maand liggen. Meestal rond en tijdens de menstruatie kan je heel eng dromen Lachen

Ow, dat wist ik niet. Maar mijn menstruatie is al weer een tijd voorbij, dus ik denk dat het daar dan niet aan ligt..?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:35

Dikke kans dat jij het te warm krijgt snachts, voor je gaat slapen heb je het dan koud en gaat lekker dik onder de dekens enzo, maar in je slaap kom je op temperatuur en dan krijgt je lichaam het te warm. Hier krijg je nachtmerries van Lachen

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:45

Je droomt wel normaal Lachen
Alleen omdat nachtmerries mee indruk maken blijf je ze herinneren.
Je moet er vooral niet aan denken.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:50

mmmm alwiene daar heb ik echt nog nooit van gehoord zelfs niet van mijn therapeuten Knipoog

Meestal zijn het dingen die je bezig houden waar je van droomt, de dromen die jij nu beschrijft gaan over je vriend toch? Misschien ben je onbewust bang om hem te verliezen? Sommige medicijnen, eten, drinken kunnen ook heftiger dromen veroorzaken.

Probeer voor je gaat slapen je hoofd zo leeg mogelijk te maken, in ieder geval niet piekeren, denk aan leuke dingen, praat er es over met je vriend. Nachtmerries gaan over de dingen waar je diep van binnen angst voor hebt Knipoog

gr een nachtmerriedromer

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:52

mireya schreef:
Je droomt wel normaal Lachen
Alleen omdat nachtmerries mee indruk maken blijf je ze herinneren.
Je moet er vooral niet aan denken.

Ja vooral niet aan denken, dat is juist het sleutelwoord.

Ik stel voor de pralinetherapie eigenlijk is deze voor slechte gedachten maar misschien helpt het ook voor slechte dromen, maar sinds praline niet gezond zijn stel ik vaak aan mensen voor om het met 50 cent te doen.
Elke keer als je wakker schiet geef je jezelf 50 cent. Je beloont als het ware negatieviteit en door dit te doen gaat de vrees rondom die situatie weg.

Aan een kindje zou ik een dromenjager aanraden, en als magisch toverspreuk vooral niet aan witte fluffy konijnen denken.
Dat kan je ook proberen, werkt zeker Lachen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:53

mmmm grappig maar dat soort dingen werkte bij mij niet hoor Knipoog

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:55

trustHim schreef:
mmmm alwiene daar heb ik echt nog nooit van gehoord zelfs niet van mijn therapeuten Knipoog

Ik heb het van meerdere mensen gehoord en zelf ondervonden Ja Is niet zo vreemd hoor, als je koorts hebt krijg je immers ook nachtmerries, koorts heeft alles met temperatuur te maken en dan is het dus niet raar dat je nachtmerries krijgt bij een gewone te hoge temperatuur 's nachts Lachen

Heb je toevallig laatst dat topic gelezen over elektrische dekens? Daar gaf iemand aan dat ze altijd zo raar droomde als ze met de deken in slaap viel, komt door hetzelfde principe Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:56

trustHim schreef:
mmmm grappig maar dat soort dingen werkte bij mij niet hoor Knipoog

Normaal zouden ze moeten werken, behalve als de achterliggend trauma om het zomaar te zeggen te groot is.
Dan heb je eerst counseling nodig.

De 50 cent therapie is ideaal voor nachtmerries die komen door faalangst, kleine trauma's.

Spijtig dat ze niet werkten voor jou Ach gut

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:57

Ik herken dat ook wel, van dat te warm slapen. Heb het zelfs eens van de huisarts gehoord. Misschien toch eens tegen je therapeut zeggen Rachel Knipoog

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:59

mogen de peuten weer naar school Clown heb dat topic niet gelezen. Weer wat geleerd. Jammer dat die vlieger bij mij niet op gaat.

Nee, trauma ligt wat verder dan klein, maar............. het gaat steeds beter

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:01

Lees terwijl ik deze post maakte je reactie Trust, maar toch nog even om mijn theorie te verstevigen en daarmee meteen deels te bevestigen wat sucubbi zei:

Citaat:
Gillend en badend in het zweet wakker schrikken, het overkomt vrouwen vaker dan mannen. Vrouwen hebben namelijk meer en veel engere nachtmerries dan mannen. Daarbij zijn de dromen van vrouwen veel intenser waardoor ze een diepe indruk achter laten. Dit blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door een Britse universiteit. Volgens de wetenschappers is de maandelijkse cyclus van vrouwen de oorzaak van de heftige dromen. Deze zorgt namelijk voor temperatuur wisselingen van het lichaam en die hebben invloed op het droomgedrag.

Het onderzoek, gehouden onder 170 vrijwilligers, wees uit dat vrouwen significant meer nachtmerries hebben dan mannen. Toen de vrijwilligers gevraagd werden naar hun meest recente droom, vertelde negentien procent van de mannen dat dit een nachtmerrie was. Bij de vrouwen was dit dertig procent. Daarbij kwam dat de dromen van de vrouwen veel emotioneler waren.

Volgens psycholoog Jennie Parker helpen nachtmerries het brein bij het 'repeteren' van lastige en vervelende situaties die in het dagelijks leven zouden kunnen voorkomen. Parker: "Mensen noemen een vervelende droom vaak een nachtmerrie. Maar dat dekt niet helemaal de lading, er zijn namelijk heel veel verschillende soorten nachtmerries." Volgens Parker zijn er drie typen. De nachtmerrie die het brein voorbereid op een vervelende situatie, de achtervolgingsdroom en de droom over het kwijtraken van een ouder, kind of partner.

Uit eerdere onderzoeken was al gebleken dat lichaamstemperatuur en dromen met elkaar in verband staan. De temperatuur van vrouwen wordt meestal hoger vlak na de ovulatie en daalt net voordat de menstruatie begint. Vrouwen zijn hierdoor vlak voor hun menstruatie geneigd om aggressiever te dromen. Daarbij onthouden zij dromen beter dan mannen. Overigens is dromen een dagelijkse aangelegenheid. Iedereen droomt, ook diegenen die beweren dat ze dat niet doen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 23:15

Thanks voor jullie reacties allemaal, ik ga eens even uitzoeken of het een van deze dingen is, en of 1 van de gegeven tips misschien helpt. Lachen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 10:06

Ik lig altijd onder 3 dekens zowat en ik heb haast nooit nachtmerries Tong uitsteken Maar TS, ik zou proberen inderdaad aan leuke dingen te denken voor je gaat slapen en zorgen dat je rust in je lijf hebt. Dus niet dat je eerst nog heel druk iets gaat doen en dan gaat slapen ofzo. Daardoor slaap je dan misschien ook onrustig.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 17:51

_Tara_ schreef:
Ik lig altijd onder 3 dekens zowat en ik heb haast nooit nachtmerries Tong uitsteken Maar TS, ik zou proberen inderdaad aan leuke dingen te denken voor je gaat slapen en zorgen dat je rust in je lijf hebt. Dus niet dat je eerst nog heel druk iets gaat doen en dan gaat slapen ofzo. Daardoor slaap je dan misschien ook onrustig.

Ik heb vannacht geprobeerd om aan leuke dingen te denken, maar ik heb vannacht álweer een nachtmerrie gehad.
Ook als mijn vriend bij me slaapt, heb ik nachtmerries. Terwijl die toch wel leuk is hoor Nagelbijten / Gniffelen
Ook heb ik trouwens gisteren een kopje kamille thee gedonken, en een gezichtsmaskertje opgedaan voor het slapen gaan, om tot rust te komen, maar helaas...

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:56

misschien helpt het om voor dat je gaat slapen een leuk boek te lezen, dat je je daar helemaal in verdiept, en als je dan moe bent, ga je slapen.
Dan zit je meer met je hoofd in dat boek, dan bij andere zaken.
Ik weet niet of het helpt, maar je zou het kunnen proberen.
Succes er mee! Lachen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 17:59

Riss schreef:
misschien helpt het om voor dat je gaat slapen een leuk boek te lezen, dat je je daar helemaal in verdiept, en als je dan moe bent, ga je slapen.
Dan zit je meer met je hoofd in dat boek, dan bij andere zaken.
Ik weet niet of het helpt, maar je zou het kunnen proberen.
Succes er mee! Lachen

Oja, natuurlijk! Bedankt voor de tip, dat ga ik zeker eens proberen!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:28

Toevallig raam ook al open gehad vannacht? Knipoog

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 15:55

Alwiene schreef:
Toevallig raam ook al open gehad vannacht? Knipoog

Nee dat niet.. maar dat is wel koud Nagelbijten / Gniffelen
Helpt dat?!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:02

Ik slaap nooit met het raam dicht Altijd open, al vriest het 10 graden Clown Dit helpt bij mij zeker om het 's nachts niet té warm te krijgen, en ach het is even koud met naar bed gaan (oke oke ik klaag altijd wel Nagelbijten / Gniffelen ) maar eenmaal onder de dekens lig je lekker warm. Het valt zeker te proberen of het voor jou ook helpt Ja

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 23:05

Erg lastig inderdaad. Hier staat meer over dromen, ook over lucide dromen waarin je je eigen dromen kan sturen: [LZP] Dromen? .