Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Anoniem schreef:ik denk dat als ik het zo hoor dat jij wel op moet passen dat het niet écht dwangmatig word. 2x perdag sporten is goed en op je voeding letten is ook goed maar je moet wel op passen dat het geen dwang word dat je het doet. Als je je er niet helemaal zeker van bent of de manier waarom jij gezond wil blijven wel goed is moet je mss even langs de huisarts... Maar wat ik wel heel zeker weet is dat mensen die écht bewust dwang matig afvallen het nooit op een openbaarforum zouden zetten die houden het het liefst verborgen
Zwelgje schreef:...maar er zijn ook dagen dat ik mij erop betrap dat ik eigenlijk niet zoveel zin heb maar dan overloop wat ik die dag allemaal heb gegeten en dan tot de conclusie kom dat ik wel MOET sporten en ga dan toch…
...Ik maak me ook schuldig aan het bijhouden van het innemen van calorieen ten opzichte van wat ik allemaal verbrand. Ik probeer NOOIT boven mijn dagelijkse behoefte uit te komen....
Wel ben ik de afgelopen tijd wat meer afgevallen omdat ik me over fast food (frieten, pizza) extreem schuldig voel.
...al moet ik toegeven dat ik soms wel dwangmatig bezig ben.
ManonR_ schreef:Als je twee keer per dag gaat sporten ga je in mijn ogen al te ver.

verootjoo schreef:Je kunt overal uitzonderingen op bedenken. Ik ben er voor het gemak even vanuit gegaan dat het hier geen topsporter betreftManonR_ schreef:Als je twee keer per dag gaat sporten ga je in mijn ogen al te ver.
en een topsporter dan
verootjoo schreef:Dat massa's mensen het doen (wat ik betwijfel, ik ken echt niemand die dat doet) wil niet zeggen dat het gezond is.maar sowieso... 2x per dag sporten ga je toch niet te ver? Er zijn massa's mensen die dat doen

ManonR_ schreef:verootjoo schreef:Dat massa's mensen het doen (wat ik betwijfel, ik ken echt niemand die dat doet) wil niet zeggen dat het gezond is.maar sowieso... 2x per dag sporten ga je toch niet te ver? Er zijn massa's mensen die dat doen
Daarbij zou ik niet weten waarom het niet gezond is (mits je onder begeleiding sport!) Ik werk overigens als fysio in een praktijk met fitnessruimte. Hobby schreef:Ik ben van mening dat twee keer per dag sporten niet gezond is voor jouw lijf. Een lichaam moet de mogelijkheid krijgen om te herstellen na het sporten en om spieren om te bouwen. Daarvoor kunnen beter rustdagen ingebouwd worden. Ik ben cesartherapeut en zal in de praktijk nooit een cliënt aanraden om zo intensief te sporten, omdat dat mijns inziens afbreuk doet aan het lichaam.
De wijze waarop jij met het sporten en het eten omgaat, vind ik obsessief overkomen...
verootjoo schreef:Wekelijks twee keer op de sportschool, daar sport niemand twee keer per dag, dagelijks op het werk, daar sport 80% niet eens twee keer in de week. Ik geloof best dat jij vaak mensen ziet die het wel doen zeker gezien je werk, maar massa's lijkt me sowieso overdreven.Sja, dan kom je misschien niet op de juiste plekkenDaarbij zou ik niet weten waarom het niet gezond is (mits je onder begeleiding sport!) Ik werk overigens als fysio in een praktijk met fitnessruimte.
corinne1981 schreef:Een topsporter krijgt ook speciale begeleiding en een dieet (lees: eten naar behoefte en energie) en dat dieet zal waarschijnlijk uit meer calorieën bestaan dan dat een 'normaal' persoon dagelijks nodig heeft.
Ik kan me dan voorstellen dat de TS dan te weinig calorieën binnen krijgt.
Als zij alleen maar 2x perdag op de fiets, rower, of crosstrainer zit, moet dat makkelijk kunnen. Maar ik weet haar schema niet...
én omdat ik het heerlijk vind en dan eindelijk het gevoel heb wat te hebben gedaan...