ervaringen implantaat ( kies)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

darwin

ervaringen implantaat ( kies)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 10:04

Hoi,
Ik moet een implantaat laten zetten, eigenlijk al lang , maar heb nooit het lef gehad.
Maar ik heb nu zo veel last van die kies, dat ik de knoop heb doorgehakt en die kies moet er dus uit.
Zijn er meer mensen die dit hebben laten doen en hoe gaat het precies in zijn werk, doet het pijn enz.
Alvast bedankt.

darwin

Re: ervaringen implantaat ( kies)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 23:06

Helemaal niemand Verward

Morgenvroeg om 10 uur gaat die rotkies eruit, heb al twee dagen gigantisch veel kiespijn en eet me scheel aan de pijnstillers.
Ik weet nu in ieder geval dat het een paar maanden moet genezen voor ze er een implantaat in zetten, en hoe dat verder allemaal gaat, daar heb ik geen ide van.
Ik hoopte dat er mensen hier ervaring mee hadden.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:12

ik heb 2 implantaten waar een brug van 3 kiezen op zit
ik heb veel ellende gehad met kronen,en ook met een brug op dezelfde plek
paar jaar geleden bleken mijn wortels verrot en viel de brug er bijna uit
de wortels zijn getrokken en na 3 mnd was er genoeg bot om implantaten te plaatsen

ik heb het in het Ikazia ziekenhuis laten doen bij de kaakchirurg
ben een scheiterd wat tandarts en prikken aangaat ,en zat met zweet overal te wachten
maar de verdovings prikken niet gevoeld en de rest ook niet.

weer 3 mnd later is de brug geplaats en zit prima.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 00:06

Bij mij doen ze het gewoon in de tandartspraktijk zelf.
Ik heb al verschillende vullingen in die kies gehad , een wortelkanaalbehandeling en ben bij een endodontoloog geweest en die heeft met een microscoop geconstateerd dat er haarscheuren in die kies zitten , die doorlopen tot in de wortel, dus een kroon was geen optie, ik moest het element gewoon als verloren beschouwen.
Ben nu al dik twee jaar aan het "dokteren" met die kies , en ben het nu echt zat.
Alleen de kosten , daar schrok ik wel van Bloos!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 08:55

jajoh, het is niet goedkoop
maar zonder kiezen is ook niks, ik mis er 3 achter elkaar Vork en die ervoor[ naast hoektand beneden] is een kroon Clown
wij hebben ontstekingen onder de wortel gejad en een slechte tandarts die alles uitboorde,maar helaas hielp dat niet omdat de kies niet de schuldige was
maar wel grote 3 vlaks vullingen erin en na jaren brak de kies gewoon af[kiezen Clown 3 stuks]

en het is een familie kwaal, mijn ouders zitten ook met implantaten Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:06

Ik moet eigenlijk ook implantaten.. Mijn tandarts heeft me doorgestuurd naar de praktijk maar ik heb nog geen afspraak gemaakt. Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb op het moment nergens last van en ik durf niet... Scheve mond

Succes vandaag. Ach gut

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:46

Succes vandaag, achteraf viel het bij mij iig wel mee! Ach gut

Ik heb vorig jaar twee melkkiesjes die nog op de plek van mijn hoektanden zaten moeten laten vervangen door implantaten, aangezien ik anders geen hoektanden meer zou hebben nu. Het klinkt heel eng allemaal als ze je uitleggen hoe het gaat, maar in praktijk heb ik weinig meer gezien dan genoeg verdoving om een olifant mee plat te leggen, een steriele deken met gat erin over je snufferd en een hoop gewrik en geploeter. En een luidkeels zingende tandarts Huilen van het lachen Héél klein beetje pijn maar tijdens de operatie zelf.

De napijn en effecten van de verdoving waren wel erg, ik ben een paar dagen een beetje out of it geweest. Littekens en wondjes duren vrij lang om te genezen, maar het is niet zo dat je daar nou immens last van hebt dan. Het duurt inderdaad 3-4 maanden voordat ze de tandjes op de implantaten kunnen/mogen zetten, bij mij zijn ze geloof ik in juli/augustus gezet en zijn in december de uiteindelijke tandjes erop gezet.

Wat ik wel een vervelende bijkomstigheid vind is dat die implantaten altijd "vreemd" blijven, ik voel ze erg duidelijk zitten en met bepaalde dingen eten heb ik wat problemen (oké, dan hebben we het over dingen als drop enzo Clown ). Maar dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik toen de tandjes er nog niet zo lang op zaten opeens een tandje los had nadat ik dropjes gegeten had en ik me daar enorm van ben geschrokken Tong uitsteken

Ik vind het wel echt heel mooi gedaan, als je het niet weet zie je niet dat ze nep zijn Lachen

Ik ben benieuwd hoe de ingreep je vergaan is Ja

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:53

heb je je goed laten informeren over implantaten?
ik ben nu op mijn werk ermee bezig, dus weet er wel wat van.
de wond zal zowieso de eerste tijd moeten helen. een implantaat op zich is gewoonweg super!
het kost veel geld (vooral voor 1 tand, want dat wordt niet vergoed) maar je hebt wel de rest van je leven plezier ervan.
als je vragen hebt kun je altijd pben.
succes ermee!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:57

Ik heb nog 3 melkkiesjes (ik ben 31) en als die op een gegeven moment uitvallen of niet goed genoeg meer zijn dan moet ik ook implantaten. Kan binnenkort gebeuren, maar ook als ik 50 ben. Geloof dat ik alvast moet gaan sparen...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:59

johanna84 schreef:
het kost veel geld (vooral voor 1 tand, want dat wordt niet vergoed)

Het is inderdaad duur, maar ik kreeg toch nog 450 euro terug van mijn aanvullende verzekering. Wat er wordt vergoed is dus afhankelijk van hoe je verzekerd bent.
Verder kan ik het je alleen maar aanraden Ja
Ik miste een hoektand in mijn bovenkaak en daar hebben we dus een implantaat in laten zetten. De hele behandeling viel mij eigenlijk reuze mee, al is het wel een apart idee, een tandarts die vrolijk in je kaakbot zit te boren Huilen van het lachen
Verder raakt de kroon bij mij nog weleens los, maar ook dat komt goed Ja

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:02

Ik heb echt geluk gehad, mijn tandarts heeft het voor elkaar gekregen dat 3500 euro van de 5000 vergoed werd Lachen Eigenlijk zou het zelfs geheel vergoed worden, maar dat is misgegaan- lang verhaal Clown

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:34

wat ik alleen jammer vind is dat de kiezen kiesjes zijn Clown
ze zijn veel kleiner dan bv een kroon

en ik heb de pech dat er van de middelste kies een stukje afgebroken is en dat is de 2 x al Boos!
ze hebben de brug al een x vervangen en nu is ook daar bij de middelste een stukje af
[ nou ja stukje Boos! 1/4 op de hoek is eraf]
maar nu willen ze dat niet meer vervangen Extreme duivel

schijnt dus toch lastig te zijn om 2 implantaten te hebben met daarop 3 kiezen. Verdrietig

maar ik voel er helemaal niets van,kan alles eten

raar dat iemand hier wel zijn implantaat voelt Verward
dat moet niet mogen ,het zit vergroeit in je kaak of de zenuwbaan in je kaak moet er vlak langs lopen?

maar mijn kaakchirurg heeft eerst een hele goede foto gemaakt waarop alle zenuwbanen te zien zijn.

ik heb links onder 2 kronen en als deze ooit verrot gaan [ zitten ook al jaren] dan neem ik daar ook implantaten Ja

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:01

Ik voel niks hoor

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 16:45

Nou, ben vanmorgen bij de tandarts geweest, en de kies is eruit.
Heb nu wel onwijs napijn, maar dat zal ook geen dagen duren denk ik, gelukkig bestaat er nog zoiets als pijnstillers Knipoog
Hij had de kies eerst in tweeën gezaagd, omdat ze bang waren dat ie anders af zou breken.
Heb nu de twee helften mee naar huis genomen, en je kunt idd duidelijk de breuklijnen zien lopen tot ver in de wordtel, heb er zeker 3 gezien, en ééntje kon je ook voelen en zien voordat de kies eruit was, alleen wisten we toen niet hoever die breuken door zouden lopen.
Dus de wortels waren helemaal naar de filistijnen, anders hadden ze er wel een kroon op kunnen zetten, maar dat ging nu dus niet.

Weet even niet meer wie het schreef, maar begrijp ik nu goed dat ze eerst de schroef erin zetten en een tijd naderhand de kies erop ?
Hoelang duurt het voordat die schroef erin wordt gezzet dan ?

De kies leek niet zo groot......maar het gat des te groter Nagelbijten / Gniffelen durf er niet eens met mijn tong aan te voelen.
Heb vanmiddag maar een bordje brinta gegeten, hoef je alleen maar te slikken Nagelbijten / Gniffelen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:10

darwin schreef:
maar begrijp ik nu goed dat ze eerst de schroef erin zetten en een tijd naderhand de kies erop ?
Hoelang duurt het voordat die schroef erin wordt gezzet dan ?

Sterkte!

Eerst moet de boel een tijdje herstellen. Dan zetten ze de schroef, dan moet de boel weer een aantal maanden herstellen en dan krijg je je kies Ja

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:44

je kaakbot moet eerst weer dichtgroeien
dan gaan ze een foto maken en kijken of er ruimte genoeg is voor een schroef en waar de zenuwbanen lopen
bij was het na het trekken 3 mnd wachten en na het inzetten van de implantaten weer 3 mnd tot ik kon happen voor mijn brug.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 18:39

Oh, ik wist niet dat dat zolang duurde, maar komt eigenlijk wel goed uit, want we zijn net verhuist en hebben zowat heel het huis verbouwd, dus het geld is toch op Nagelbijten / Gniffelen

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:48

Mijn Man is Tandarts Implantoloog

het ligt er aan wat voor implantaat je kiest je hebt een eenvase en je hebt een stappen inmplantaat
de een vase implantaat zegt het al die wordt er in een vase ingezet.
de andere gebeurd in 3 stappen
1- ze zetten het implantaat in je kaak (operatie)
2- je krijt de healling abutments erop zodat het tandvlees zich gaat aanpassen aan het implantaat en tand of kies opbouw
3- de kies of tand komt erop

je hebt diverse merken van implantaten en is er 1 de beste van de wereld die kan ik je via pb doorgeven ook heb ik eventueel filmpjes van de operaties en het eind gezicht voor je, mijn man heeft bij mij 4 implantaten ingezet en ik moet zeggen dat het me super bevalt want je hebt gewoon een " eigen" tand of kies Knipoog

wel raad ik je aan om een zeer ervaren implantoloog te zoeken heb je die dan kan ik die voor je chekken of die ID wel geschikt is voor een goed reslultaat, ik kan je ook een lijst geven met de beste implantologen van Nederland dit doe ik alleen via pb Knipoog
hoop dat je zo iets meer weet?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:49

Maak je niet te veel zorgen over het implanteren.
Verreweg de meeste mensen vinden het implanteren en de tijd erna erg meevallen.
Goede voorlichting is erg belangrijk.