Zorgverzekering, welke?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Zorgverzekering, welke?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 21:59

Nou ga ik toch echt overstappen op een andere verzekering. Zit nu bij het Zilveren Kruis, wat maken ze er daar een t*ring zooi van, vorig jaar december de pil gehaald en een zalfje. Krijg ik in april?! een rekening dat ik die moet betalen. Dacht dat de pil er nog bij in zat, daar toen zeker 3x overgebeld. En nee ik moest de rekening niet betalen, want het klopte niet met de pil, er zou een nieuwe rekening komen met alleen het zalfje. Die heb ik nooit gezien natuurlijk.

Krijg ik in oktober weeer die rekening, want ik had hem nog niet betaald. Weer gebeld naar het Zilveren Kruis, verschillende medewerkers zeiden toen dat ik een nieuwe rekening kreeg, de pil er af werd geschrapt, maar die had ik nog steeds niet gehad? Nu blijkt dat ik die rekening wel moest betalen, dus ook de pil ivm eigen risico..

Ligt er vrijdag weer een brief op de mat dat ze nog een bedrag te kort komen van mijn eigen risico, dat ze het verkeerd hebben uitgerekend en ik dus dat ene zalfje compleet moet betalen, aangezien ik dan aan het bedrag van 255 euro zit! Ik word er niet goed van, schijnt dat ze dat nu nog mogen berekenen, een jaar later.. Hun maken zoveel fouten, moet je eens nagaan wat je al kwijt bent aan 1 telefoongesprek, laat staan aan 5. En wij maar betalen en hun maar fouten maken.

Dus ik ben op zoek naar een nieuwe verzekering, met veel (of onbeperkt) fysiobeurten. Kan niet collectief bij mijn werk, want dat hebben ze niet helaas.. Wie weet een goede, betrouwbare verzekering, die ook betaalbaar is, want met dat Zilveren Kruis heb ik het helemaal gehad! Boos!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Zorgverzekering, welke?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:00

Ik zit bij de groene land, heb ook fysio en het bevalt mij goed.
De service vind ik van groene land erg goed. Zit er al 8 jaar.

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:13

Ik heb ook bij het Zilveren Kruis gezeten en heb er ook de nodige problemen mee gehad, declaraties die niet behandeld werden en slechte service. Ze zijn ook een van de duurdere verzekeringen. Ik ben een paar jaar geleden overgestapt naar Trias en dat bevalt prima. Nooit geen gezeur en een stuk goedkoper, ook de aanvullende verzekeringen.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:19

Lekker is dat dan. Wij zitten hier bij de VGZ en ook altijd zulke soort problemen Gek word je ervan Boos!
Dus zou die niet nemen iig.

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:47

Volgens mij is er bij elke maatschappij wel wat. Ik zit bij Delta Lloyd, maar ben er niet over te spreken. Ik krijg regelmatig brieven dat mijn verzekering stop gezet zou zijn, zelfs mijn zoontje is al een aantal keer van de polis geschrapt (hij is pas 9 maanden oud!), ze hebben ook echt een administratie van lik me vestje, om gek van te worden! En dan te bedenken dat het ook nog is een smak geld kost. Boos!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:49

Ik zit ook bij Groene Land Achmea, nooit geen problemen mee. Prima service, er zit hier ook een Groene Land winkel in de buurt, dus bij vragen kun je persoonlijk antwoord krijgen.

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:50

ik heb een uitgebreide verzekering bij het IZZ..
heb er nooit problemen mee gehad.
voorheen had ik CZ

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 13:36

Nog meer? Heb inmiddels vrijblijvende offerte aangevraagd bij Groenelanden en Trias!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:39

Ik zit bij de Trias, eigenlijk nooit problemen en als er iets is wordt je altijd netjes geholpen, vorige keer was er iets fout gegaan door een verhuizing, maar alles is gelijk netjes geregeld, werd er zelfs nog over teruggebeld!

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:16

ik zit bij de friesland goedkoop goede service, ben er zeer tervreden over

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:44

Ik ben sinds vorig jaar overgestapt naar Menzis en heb hier hele goede ervaringen mee. Heb onbeperkt fysiotherapie en heb al zo enorm veel vergoed gekregen. Natuurlijk wel wat rekeningen voor de eigen bijdrage, maar daar ontkom je niet aan. Wat ik destijds heb gedaan om een andere zorgverzekering uit te kiezen is per zorgverzekeraar bekijken wat je vergoed krijgt, wat je kwijt bent en wat voor- en nadelen zijn.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:34

even een stipje ik wil ook over naar een andere verzekering.
Moet ook even goed kijken voor de fysio want ik loop er nu al 5 jaar denk niet dat ik er nog vanaf kom.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 08:04

Die Groene Land Achmea, das toch haast hetzelfde als het Zilveren Kruis Achmea?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:34

Ja klopt is hetzelfde.

Ik zit nu nog bij het groene land maar ik wil wel overstappen. Ben niet bijzonder tevreden over ze en vind ze ook veel te duur.
Tot wanneer heb je de kans om over te stappen?

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:52

Je kan tot 1 januari opzeggen. Maar wanneer je een brief krijgt waarin de premiewijziging (of poliswijziging) staat rond december/januari kan je ook nog opzeggen, dit meestal tot 1 maart. Ik heb zelf bijna 10 jaar bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt (tot vorig jaar juni), ik was hier tot dit jaar oktober collectief verzekerd, krijg ik vorige maand een brief dat ik opeens 40 euro per maand meer moet gaan betalen, dit midden in het jaar, kan dus ook niet tussentijds opzeggen. Heb ook per 1 januari andere verzekering aangevraagd en zij zeggen mij oude polis op, nou ik heb er genoeg ervaring mee en weet 99% zeker dat er 2x premie afgeschreven gaat worden: oud en nieuw. Ga de automatische incasso van de week per 1 januari van mijn huidige maatschappij alvast blokkeren.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:57

Als je (gratis) lid bent van de Rabobank kan je terecht bij Interpolis. Je kan dan het hoogste pakket afsluiten en je hebt recht op onbeperkt fysiotherapie want er is geen medische selectie voor deze verzekering voor Raboleden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 01:23

Ik heb voor mezelf even snel gekeken maar het goedkoopste is in mijn geval anderzorg, daarna menzis en dan unive. Groene land heeft voor 2009 er nog niet opstaan maar daar betaal ik nu al meer dan wat ik bij de eerste 3 betaal.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 08:04

Hoe zit het eigenlijk met de tandarts verzekering, zit die voor iedereen tot 22 jaar erbij offe?

Die Anderzorg is idd niet echt duur, maar er is maar 1 aanvullende verzekering en 12 fysiobeurten is echt te weinig..

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:16

Had ook drama bij Zilveren Kruis! Ben nu 2 jaar bij Univé en supersnelle service, geen klachten.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:29

CZ zorg, bevalt heel erg goed.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:31

bij de Unive. Bij CZ ben ik nog altijd in conflict over een rekening van JWEL 2000!!!!!!!!! Die kreeg ik begin dit jaar, wat een zooitje hebben ze het er daarvan zeg!!!

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:33

hey ik heb even een vraagje.
Hoe zit het nou als je wilt over stappen maar je hebt chronische rug, nek en schouders klachten. Moet je dan gekeurd worden of kan je gewoon overstappen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:34

CZ heeft er bij mij vorig jaar echt een zooitje van gemaakt! Dit jaar heb ik er nog geen problemen mee gehad moet ik zeggen.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:38

Anne_GTI schreef:
Als je (gratis) lid bent van de Rabobank kan je terecht bij Interpolis. Je kan dan het hoogste pakket afsluiten en je hebt recht op onbeperkt fysiotherapie want er is geen medische selectie voor deze verzekering voor Raboleden.

Ik heb toch héle andere ervaringen met Interpolis en ben er echt superkwaad vertrokken. Ze passen weldegelijk een medische selectie toe, ook al geeft de huisarts een positief advies. Ik wilde destijds een arbeidsongeschiktheidsverzekering en een zorgverzekering maar ben er echt op hoge poten vertrokken.
Nu ben ik verzekerd bij Menzis en Delta Lloyd en dat bevalt beter.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:45

Univé bevalt ons prima.
Wij kunnen onze (tandarts)rekeningen invullen op het internet en dan opsturen en krijgen daardoor binnen een paar dagen betaald, waardoor wij gelijk de tandarts kunnen betalen.

Ook betalen wij (in verhouding) niet zo veel, wij hebben de 1 na hoogste dekking voor 310 euro (2 volw + 3 kids).
Dit is onbeperkt fysio ed. en onbeperkt orthodontie (heb 2 kids die een beugel moeten). En voor de volw tot 1000 tandarts (zonder beperkingen).
Mijn zoon kreeg zelfs fysio op school en dat werd 100% vergoed.

Hiervoor zijn we bij Interpolis en CZ geweest, en voor ons "nooit" meer.
Wij waren bij beide ook veel duurder uit. We mochten wel betalen voor een uitgebreide dekking maar ik werd uitgesloten van onbeperkte fysio en mijn man kon geen tandarts verzekering meer krijgen omdat hij 1 tand miste.
Wij waren al verzekerd bij Interpolis voor tandarts toen mijn man zijn tand verloor (stom paaltje Knipoog ), en het jaar erop toen hij een neptand moest werd hij eruit gezet wegens de te dure kosten voor het volgend jaar. (ja daarom betalen we toch premie).

Straks wordt het nog: Sorry mevrouw u moet volgend jaar een nieuwe nier, dan willen wij u niet meer........