gewrichtspijn bij hardlopen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zaina

gewrichtspijn bij hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 20:23

heeft iemand een idee wat helpt tegen gewrichtspijn in je knieen tijdens het hardlopen??
of hoe je het kan voorkomen?

alvast bedankt!

Jade

Re: gewrichtspijn bij hardlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:33

hangt van de oorzaak af lijkt me. Als je gewrichtspijn hebt door zwakke banden is het verstandig om eerst die banden te gaan trainen, bv door fietsen. Voorzover ik weet is hardlopen een van de slechtste bewegingsvormen wat betreft belasting van je knieen, dus misschien een overweging om iets anders te gaan doen als je hier last van hebt...

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:40

Je vangt tijdens hardlopen een aantal x je lichaamsgewicht op per knie! Dus niet zo verwonderlijk dat je last van je knieen kan krijgen.
Let op je schoeisel. Laat je adviseren bij een speciaalzaak. Dat is echt heel belangrijk, haal niet zomaar een paar schoenen bij de perry. dat kan voor jou voeten en stijl van lopen net verkeerd zijn.
Let ook op de ondergrond waar je op traint. Het allerliefste een bospad. Asfalt absorbeert absoluut geen stoten.
Let ook op je trainingsschema. niet te veel in een keer willen doen. Rustig opbouwen!

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:16

Ik heb altijd last van m'n enkels tijdens het hardlopen.
Moet zeggen dat sinds ik nieuwe schoenen heb het wel een stuk minder is geworden. Lachen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 23:41

Goede techniek, goede schoenen, voorzichtige opbouw en een juiste ondergrond.
Als je klachten blijft houden misschien even laten nakijken, hardlopen is een erg eenzijdige belasting en je wilt het niet erger maken he...