Allergisch -> Welk medicijn?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Laura

Allergisch -> Welk medicijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:28

Een vriendin van me wil graag beginnen met rijden. Het probleem is dat ze allergisch is voor dierenhaar en -huidschilvers. Aangezien er hier vast wel mensen rijden die allergisch zijn besloot ik het hier eens te vragen; wat helpt nou écht goed?

TE5

Re: Allergisch -> Welk medicijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:34

Ik heb zelf heel lang iets homeopatisch gebruikt,
van ... Vogel.. Doctor Vogel mss?
Het logo is van één of twee groene blaadjes die lijken op twee ineengevouwen handen iig.

Het hielp mij heel erg, gelukkig heb ik de laatste tijd minder last van mijn allergie,
omdat ik nu paarden van een schoner stuk van de manege rijd.
Ik weet op het moment dus niet waar het potje is en heb even geen verdere info erover.

Edit;
Ik heb even zitten googlen,
zo ziet het er ongeveer uit:

Afbeelding

Verder heet het merk A. Vogel, en de naam van het product was iets met pollinosan.
Ik had te pillen, maar ik geloof dat er ook een neusspray verkrijgbaar is,
de pillen zijn (vind ik) niet vies en je hoeft ze niet door te slikken, maar je moet ze in je mond laten oplossen..

Ik hoop dat je er iets aan hebt Haha!
Laatst bijgewerkt door TE5 op 27-10-08 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:39

Dr. Vogel Ja Ben benieuwd welke het precies is.

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:15

Je kunt ook pilletjes van de apotheek gebruiken (zijn vrij verkrijgbaar), het heet geloof ik czetrizine of zoiets. Helpt ook goed tegen allergie van dierenharen e.d.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:26

Ze kan aan de antihistaminica gaan (lees: antiallergiemedicijnen). Die kan ze dagelijks slikken, of alleen voordat ze naar de paarden gaat.

Een aantal van deze medicijnen zijn vrij verkrijgbaar bij drogist/apotheek, zoal ceterizine (Reactine), loratadine (Claritine, Allerfre).
Ze kan ook naar de huisarts gaan, die kan bijvoorbeel levoceterizine (Xyzal) of desloratadine (Aerius) voorschrijven. Het is uitproberen welke werkt.
Naast tabletjes bestaan er ook neusspray, oogdruppels om symptomen te bestrijden.

Overigens kun je ook ondanks medicatie veel last hebben van allergieën.
Ik ben zelf nog steeds ziek na een paardrijles.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:43

Ik had eerst ook ceterizine, voor een andere allergie. Toen dat niet voldoende hielp kreeg ik Telfast. Dat is geloof ik iets zwaarder.

Edit; volgens mij was het toch Telstar. Iig, één van de twee. Haha!
Laatst bijgewerkt door Helderder op 28-10-08 13:47, in het totaal 2 keer bewerkt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:46

ik was ook allergisch voor van alles en nog wat, maar door toch stug door te gaan ben ik er overheen gegroeid/er aan gewend geraakt.

ik had laatst wel een of andere vage allergische reactie. toen kreeg ik allerfree van de ha (vrij verkrijgbaar), dat hielp bij mij niet, dus kreeg daarna iets zwaarders, maar dat allerfree is volgens mij ook om bij voorbaat te gebruiken...