slijmbeursonteking wat voor de pijn? en ervaringen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

virgin_lady

slijmbeursonteking wat voor de pijn? en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:19

Ik heb nu ongeveer 3 weken last van mn schouder. Ervoor naar de HA geweest en die zei eerst je spieren . Dus paracetamol en fisio. De fisio zei het is je gewricht en niet je spieren. Ondertussen weer terug geweest naar de HA. Toen na veel zeuren panadol1000mg gehad.En wacht maar af.
De keer erna bij de fisio oefeningen gehad om het gewricht soepel te houden. Maar blijf er dus erg veel last van hebben ondanks die panadol.

Vandaag weer naar de HA. Hij zei nu je slijmbeurs. Maar hij wilde er eigenlijk nix voorgeven omdat ik eerst naar de internist moet eind november. Vanwege hele hoge bloeddruk en schildklier etc.
Bloeddruk zat eerst 110/180 en had daarvoor nu cozaar en bumetadine gehad. 1,5 week geleden zat hij op 145/85.
Maar door de panadol waarschijnlijk is hij nu dus weer veel hoger geworden onderdruk even vergeten en boven 165 weer.
Dus mag geen andere pijnstillers dan paracetamol wat dus NIET helpt.

Weet iemand iets wat je er verder aan kan doen en hoe lang het ongeveer gaat duren? Zit er niet echt op te wachten dat ik tot eind november zo moet lopen.

Ik zou wel een diclofenac gel krijgen. Alleen die hebben ze dus bij onze apotheek niet zeiden ze dus kreeg nu voltaren gel.
Hoop dat die wel werk.

Maar andere tips en ervaringen zijn ook welkom

Mizoan

Re: slijmbeursonteking wat voor de pijn? en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:22

Aaaah dat doet heeeeeeel veel pijn.

Ik had fysio therapie en rust rust en nog een rust

Geen medicatie, bewust niet omdat je dan de pijn niet voelt en teveel belast

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:22

Ik heb een tijdje terug ook een slijmbeurs ontsteking gehad en ik kreeg ibu proven en heb een tijdje bij de fysio gelopen. Kan je verder alleen geen tips geven Clown

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:23

Rust houden, arm in een mitella en niet meer bewegen. De enige manier waarop dit soort dingen over gaan is rust.

Ik had het in mn pols volgens de dokter, heb er nog steeds last van Clown Het is gewoon RSI, dus ga je zelf niet overwerken, je raakt alleen maar verder van huis.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:23

ik heb wel een klasgenootje gehad die een slijmbeurs onsteking had in haar heup. ze kon geen gewone broeken aan omdat je die lastig aan krijgt. ze ging geloof ik onder de zonnebank met speciale rode lampen ofzo die goed zijn te zijn voor ook ms patienten (haar vader heeft ms)

hopelijk word er snel iets opgelost voor je want je kan niet zo door blijven gaan. ik weet hoe iri het is om er tussen te komen in het ziekenhuis.
misschien een idee om aan je huisarts te vragen of hij een "spoed" afspraak te maken in het ziekenhuis. ik heb gehoord dat je op die manier veel sneller aan de beurt bent dan dat je zelf een afspraak maakt. want dan word je gewoon achteraan gezet

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:25

van de huisarts kreeg ik altijd diazepam en naproxen voor m'n slijmbeursontsteking in m'n schouder. wat verder wel helpt is ibuprofen 500 en aleve. dit zijn namelijk ook ontstekingsremmers. ik weet alleen niet of dat mag ivm je bloeddruk

ik weet verder niet hoe je slaapt, maar als je op je zij slaapt dan helpt 't om een kussen onder je pijnlijke arm te leggen als dat de bovenste arm is zeg maar. dan ligt de schouder in een rustpositie en dan heb je er ook minder last van.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:27

fisio heb ik ook moet morgen weer. zal hem dan ook vertellen dat het nu volgens de HA slijmbeursontsteking is Scheve mond

ibuprofen mag ik niet heb daar nog wel bruis van liggen die meestal wel goed werkt. maar vanwege mn hoge bloeddruk is dat gevaarlijk.

Kan snachts ook voor geen meter liggen. eerst op mn rug nog wel maar dat wordt ook steeds pijnlijker. En lig dan dus ook wakker ondanks dat ik toen nog wel die panadollen mocht.

Zal t met het kussen eens proberen vanacht.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:29

eigenlijk had ik vandaag bij de internist gekund. wel een andere als bij wie ik was. maar werd toen door iemand anders weer terug gebeld dat ik niet bij een andere internist mocht Scheve mond dat ik bij die andere moest blijven omdat ik daar vorig jaar al geweest ben. Dus helaas nog een maand wachten.

zaury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:41

ik heb ook een slijmbeurs ontsteking in mijn schouder gehad en ik kreeg een injectie er in van de huisarts, het hielp gelijk en heb nooit meer last gehad.
succes ermee.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 21:42

thnx
ik zag gister bij een medisch programma ook iemand met last van de schouder en die kreeg ook een prik en die voelde gelijk verschil.
ik dacht toen nou doe mij ook zo'n prik maar terwijl ik echt prikken en bloedprikken haat

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 00:00

Ik was kapster en mijn zoontje was nog een baby toen ik dat had. Het is idd heel vervelend. Ik kreeg ibuprofen, maar als ik van tevoren had geweten wat een rotzooi dat is........Mijn moeder gepensioneerde kapster, heeft het vaker gehad en ibuuprfen ervoor gehad, maar die wordt er ook echt ziek van......

Nu mag ik ook niks anders dan paracetamol, dus zou het ook niet nemen als ze het afraden. Lastig, maar gezondheid gaat voor die pijn. Hoewel je daar ook erg ziek van kan zijn natuurlijk......

Iets van tantum misschien? En absoluut rust, dus in mitella en evt lekkere hot pack erop. Slapen blijft even rot, maar probeer gewoon wat het beste ligt met kussens, of evt handdoeken.

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:25

virgin_lady schreef:
thnx
ik zag gister bij een medisch programma ook iemand met last van de schouder en die kreeg ook een prik en die voelde gelijk verschil.
ik dacht toen nou doe mij ook zo'n prik maar terwijl ik echt prikken en bloedprikken haat

Die injecties geven ze vaak alleen als je ouder bent. Omdat wat ze dan inspuiten slecht is voor je bindweefsel en andere weefsels (ben de namen vergeten Knipoog). Het haalt de ontsteking wel uit je schouder, maar als je ouder wordt dan kunnen de weefsels eromheen zich minder goed herstellen. Dus het zou nu wel helpen, maar later zou je er nadaal van kunnen ondervinden.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:00

Mijn moeder heeft ook een slijmbeursontsteking in haar schouder en heeft Naproxen gehad, nu is het nog niet over na het eindigen van de kuur en krijgt ze inderdaad zo'n prik binnenkort.

Maareh, je zeg:
"Bloeddruk zat eerst 110/180 en had daarvoor nu cozaar en bumetadine gehad. 1,5 week geleden zat hij op 145/85."

Wat is bij bij allebei de getallen nou je boven en onderdruk? Volgens mij heb je ze omgedraait of niet? Of je boven- of onderdruk is ineens 100 gedaalt Bloos!

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 22:04

Huilen van het lachen jah die staat verkeerd Tong uitsteken moest andersom zijn Clown

180/110 en 145/85

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:26

Ik wil je echt niet ontmoedigen, maar ik heb zo'n hardnekkige slijmbeursontsteking gehad in mijn schouder dat als enige optie overbleef een operatie, de z.g "Open Neer Plastiek".

De operatie heeft eind december vorig jaar onder algehele narcose plaast gevonden en ik loop nu nog steeds bij de fysiotherapie.
De kans op succes was 1 op 4, ik heb het erop gewaagd omdat ik anders niet meer inzetbaar zou zijn in mijn huidige functie op mijn werk.
Ik heb de eerste weken enorm veel pijn gehad omdat tijdens deze operatie alle pezen en spieren van de aangedane schouder doorgesneden zijn.
Daarbij 6 weken niet kunnen fietsen en autorijden, om van de huishouding nog maar te zwijgen.
Paardrijden kon ik pas na een klein half jaar.

Ik heb er toendertijd hier op bokt ook een topic over geopend.

Succes ermee en veel sterkte !