Ervaringen met Power Plate?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

steeff2

Ervaringen met Power Plate?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 14:39

We hebben nu al zo'n 5 jaar een powerplate in huis, maar heb er nog nooit gebruik van gemaakt. Dus wilde is gaan beginnen deze week, aangezien mijn buikje en benen niet al te strak zijn Bloos .

Ik hockey 3x in de week (1x looptraining, 1x hockeytraining en 1x wedstrijd) en ik rij zo'n 5x per week paard.
Hierbij wilde ik dan 4x in de week, zo'n 20 minuutjes op de powerplate oefeningen gaan doen. Ik wil hiermee bereiken: een strakke buik, strakke bovenbenen en onderbenen, armspieren. En ik wil er wat mee afvallen. Ik ben al wat aan het afvallen begonnen, maar een strakke buik etc. komt natuurlijk niet vanzelf! Haha!

Wie heeft er allemaal ervaringen met de powerplate? En wat zijn allemaal goede oefeningen? Ik heb er wel een poster en een boekje met oefeningen bij, maar wilde wel horen van jullie wat jullie nou de beste vinden.
Hoelang gaan jullie erop? En hoe vaak in de week? etc.

Dus barst maar los Haha!

Moon

Re: Ervaringen met Power Plate?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:41

Om eerlijk te zijn kan ik niet voorstellen dat je afvalt door een trilplaat Tong uitsteken
Ik kan de link tussen vet verbranden en trillen niet leggen op 1 of andere manier

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 14:44

Moon schreef:
Om eerlijk te zijn kan ik niet voorstellen dat je afvalt door een trilplaat Tong uitsteken
Ik kan de link tussen vet verbranden en trillen niet leggen op 1 of andere manier

ik ben bezig met afvallen, doormiddel van de trilplaat wil ik wat strakker worden zegmaar. Doordat de plaat trilt, en je doet er oefeningen op krijg je meer (sterkere) spieren

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:41

Afvallen met zo'n ding doe je niet echt, spiermassa kweken zeker wel ... Vooral in revalidaties is het een erg goed middel. Het is wel belangrijk dat je het correct gebruikt omdat je je gewrichten e.d. ook erg kan beschadigen door die trillingen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:45

Heb je een echte of zo een van tv?

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 18:23

ik heb de echte

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:13

bij die echte krijg je toch een goeie instructie hoe die werkt en normaal zelfs een paar privelessen....

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 20:44

ja, maar ik vraag wat voor ervaringen andere mensen met de powerPlate hebben. Hoelang ze erop gaan, hoevaak etc. Hoe het moet weet ik allemaal wel (van mijn moeder).

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:54

Als je nou echt spieren wil kweken, ga dan alsjeblieft niet op zo'n ding staan. Is leuk als afwisseling maar zeker niet als trainingsmiddel in de spieropbouw. Ga maar eens 3 keer per week wat krachtoefeningen doen met weerstand (gewicht dus).
Voor de benen, adviseer ik lunges (uitstappen). Heb je veel meer aan en je krijgt er ook daadwerkelijk spieren van waardoor je weer meer gaat verbranden. Veel effectiever allemaal.
Ik heb het ook een paar weken geprobeerd omdat ze mij ook wijs hadden gemaakt dat ik hierdoor sneller centimeters zou verliezen op de bovenbenen en heupen...NIET DUS. Wel met hardlopen en krachttraining Knipoog

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:57

Ik denk dat je beter eens advies kunt vragen bij sportschool, die mensen hebben de kennis en de kunde, misschien ben je voor 10 euro heel veel informatie rijker waardoor je veilig aan de gang kunt gaan met de plate

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:10

Bij ons in de sportschool staat er een, maken veel mensen gebruik van en zijn daar ook tevreden over, maar ik heb t eerlijk gezegd nog nooit gebruikt..

sundancer87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:30

Ik ben ook een paar keer voor revalidatie op de power plate gaan staan. Het is belangrijk om het rustig op te bouwen. Doordat je spieren op een hele andere manier 'geplaagd' worden is het van belang om de oefeningen goed uit te voeren. Ik heb in het begin dan ook 10 min oefeningen en dan 10 min massage. We hebben dit langzaam aan opgebouwd en dit beviel me prima.

Doordat je dus spieren aan het kweken bent gaat er automatisch wat van je vetpercentage af. Je moet dan natuurlijk wel wat aan het eten denken. Ik ben er nu mee gestopt omdat dit niet meer in mijn planning paste anders was ik hier zeker mee door gegegaan!

Tis echt een fijn gevoel naderhand. Plus je ziet er de resultaten van Vork

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:19

Zwelgje schreef:
Als je nou echt spieren wil kweken, ga dan alsjeblieft niet op zo'n ding staan. Is leuk als afwisseling maar zeker niet als trainingsmiddel in de spieropbouw. Ga maar eens 3 keer per week wat krachtoefeningen doen met weerstand (gewicht dus).
Voor de benen, adviseer ik lunges (uitstappen). Heb je veel meer aan en je krijgt er ook daadwerkelijk spieren van waardoor je weer meer gaat verbranden. Veel effectiever allemaal.
Ik heb het ook een paar weken geprobeerd omdat ze mij ook wijs hadden gemaakt dat ik hierdoor sneller centimeters zou verliezen op de bovenbenen en heupen...NIET DUS. Wel met hardlopen en krachttraining Knipoog

Dat is niet helemaal waar. Oefeningen op de plate kunnen statisch of dynamisch worden uitgevoerd. Met name de dynamische oefeningen lijken heel erg op "gewone" oefeningen zoals de lunges. Daarnaast moeten er door de trillingen extra houdingscorrectie op spiervezelniveau worden uitgevoerd. Doe maar eens oefeningen met een zonder powerplate, dan zie je dat dezelfde oefening zwaarder is met de plate. Ondanks het feit dat ik gewichttraining doe en hardloop/fiets, waren er toch wat oefeningen die me wat spierpijn bezorgden.
Voor de rest heeft de krachttraining niet voor iedereen dezelfde uitwerking, doodeenvoudig omdat niemand hetzelfde is en geen krachttraining hetzelfde is. Voor afvallen helpt een powerplate niet echt.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 09:15

@Nikka: TS vraag specifiek of de powerplate geschikt is bij het bereiken van haar doel om stevigere benen, armen e.d. te krijgen. Dan zeg ik nee, niet ALLEEN met de powerplate. Je zal daar toch wat kracht bij moeten doen. Bovendien wil TS afvallen en dan zal ze toch wat cardio in haar schema moeten inpassen.

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 18:27

Zwelgje schreef:
@Nikka: TS vraag specifiek of de powerplate geschikt is bij het bereiken van haar doel om stevigere benen, armen e.d. te krijgen. Dan zeg ik nee, niet ALLEEN met de powerplate. Je zal daar toch wat kracht bij moeten doen. Bovendien wil TS afvallen en dan zal ze toch wat cardio in haar schema moeten inpassen.

hardlopen doe ik, ik heb iedere week een onwijs zware looptraining en een normale hockeytraining waarbij je ook veel moet rennen, daarbij nog een wedstrijd in de week wat ook heel veel rennen is. Doormiddel van de plate wil ik wat strakker worden. Dit zal natuurlijk niet lukken zonder af te vallen dus daar ben ik ook zeker mee bezig.