Áltijd koud?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Áltijd koud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:11

Mijn probleem: ik heb het ALTIJD koud. Stel dat ik de kachel op 20 zet (of stook) dan loop ik alsnog te bibberen, kan me wel dik gaan kleden en 100 dingen over elkaar aan doen, maar het is pas herfst? Wat moet ik straks dan?

Weet iemand hier wat je eraan kan doen? Tips? Lachen

Danielle_h

Re: Áltijd koud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:14

Ik heb precies het zelfde probleem, iedereen loopt altijd maar dat ik me na moet laten kijken.

Ik trek wel gewoon veel aan, loop binnen standaard met een bodywarmer over mijn kleding.

Ik heb zelf ook niet echt een passende oplossing. Ik houd mijn voeten altijd goed warm dat scheelt veel in de kou in de rest van mijn lichaam.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:16

ha een mede-koukleum! Haha! Ik ken het, heb precies hetzelfde. Het liefst zou ik de kachel nu al op 25 zetten, maar ja, het vriest 's nachts nog niet eens. Ook heb ik buiten nu al een dikke sjaal om en handschoenen aan. Merkte eergisteren met rijden dat mijn handen alweer moeilijk te bewegen waren van de kou (ok 's avonds is het om negen uur al flink koud maar toch). én ik zit dit nu met kleumvingertjes te typen op kantoor. En m'n collega zit naast de kachel Huilen

Tja tips: veel bewegen, hier krijg ik het wel warm van. Maar ja, gewoon lekker ontspannen in de woonkamer zitten gaat bij mij ook gepaard van een verkleedpartij inclusief dikke truien van m'n vriend.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:16

Ik leef met je mee, heb namelijk precies hetzelfde Clown Dus ik lees even mee in dit topic. Ik heb zelfs in de zomer altijd koude handen Bloos heel vervelend

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:17

Ik ben ook zo'n koukleum Clown Ik doe ook niet overdreven veel aan.. zorg alleen dat de verwarming aan staat en heb een electrische deken.. Vaak gaat het wel als ik zoveel mogelijk bezig ben..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:20

Zijn jullie op je hoogte van je bloeddruk? Bij een lage bloeddruk is vaak een symptoom dat je het kouder hebt (bv. snel koude handen).. Wat vollere mensen hebben nogal eens een hogere bloeddruk en het tegenovergestelde.

Alhoewel dat misschien een oorzaak is en geen oplossing. Ik heb het zelf ook sneller koud, alhoewel ik me er gewoon naar kleed. Maar ik hoef dan ook niet 3 truien aan te doen om het met de thermostaat op 20 graden niet koud te hebben. Zodra ik met paardrijden ook maar eenmaal bezig ben, valt het reuze mee. En op zijn tijd een kopje thee en een warme douche om weer wat op te warmen is heerlijk.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:24

Ik heb het ook snel koud en ook een lage bloeddruk... Wist niet dat dat daardoor komt.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:31

Tip: probeer wat met gember te doen. Verse gember in de kippensoep is echt heel lekker. Of gember thee... Werkt goed verwarmend.

Of mij een pb-tje sturen, misschien kan ik wat voor jullie betekenen Knipoog

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:22

idd ik heb ook een lage bloeddruk. Iets té laag zei de dokter toen ik er vier jaar terug voor het laatst kwam Knipoog Maar met een lage bloeddruk kun je oud worden, waren zijn woorden. Tja, oud worden kun je met (of ondanks) zoveel dingen denk ik op mijn beurt Clown Maar goed, zou misschien wel een verklaring kunnen zijn. Enneh, dan helpt gembertaart zeker ook goed, Eleonoor? lijkt me wel wat Haha! Ook goed voor m'n (ook al) te lage BMI Vork

Heb idd ook al-tijd koude handen. En oja, leuk vriendje pesten in bed: lekker mijn koude tenen tegen hem aan whoehahahaha, lachen gegarandeerd (voor mij althans) Sigaar

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:26

hihi ik heb het ook heel erg vaak koud!
Daarom loop ik bijna altijd op kniekousen Bloos haha! Handig als je ook NIET in paardrijkleding loopt Haha!
@Rijerijerije: idd ik heb ook een lekker warm vriendje in bed haha!!!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:27

hier hetzelfde probleem

heb geen oplossing, Bloos

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:30

Ja ik heb het ook, woon ook nog eens in een koel huis
Maar ik doe sowieso altijd sloffen aan thuis, dat helpt al iets en als ik op de bank zit ook nog eens een leren bank (lekker koud) dan doe ik een fleece deken om.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:30

Zelf heb ik het eerder te warm (ook geen pretje... als de temp. boven 25 graden komt lig ik op apegapen Clown ) en moet vaak in de winter zelfs mijn jas open doen omdat ik stik van de hitte...

Mijn moeder heeft het echter altijd koud... structureel dooie vingers in de winter en pakt zich altijd goed in (haar bloeddruk is overigens prima Tong uitsteken).
Niets helpt! \
Ja een warme kop thee werkt even... hahah Haha!

Dus ik volg dit even voor haar Tong uitsteken

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:31

dit is het eerste jaar dat ik het zo ontzettend koud heb
normaal heb ik nooit koud maar ik zou nu het liefst hele dagen onder de warme douche staan

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:32

De laatste keer was mijn bloeddruk 68/120 dus gewoon normaal. Toch heb ik het ook meestal koud, vooral handen en voeten. 's nachts slaap ik met een dikke flanellen pyama met lange mouwen en broekspijpen, thermosokken aan (waar ik heel charmant mijn pyamabroekspijpen in stop) en een dikke fleece trui eroverheen.
Als ik alleen met mn pyama aan probeer te slapen word ik gewoon niet warm

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:33

*Meld zich*

Ik loop nu al met 2 vesten over elkaar aan, en dan heb ik het nog koud.
Als ik 's avonds naar buiten moet, 2 vesten, een dikke sjaal en een dikke winterjas aan, en dan nog.. Heb ik het echt koud Nagelbijten / Gniffelen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:38

Join the club! Ik heb het ook (bijna) altijd koud! Vannacht lag ik weer eens tot 1 uur wakker (toen heb ik voor het laatst op de klok gekeken tenminste) omdat ik het zó koud had. Ik slaap overigens met een joggingsbroek, dikke sokken en een sweater.. toch niet normaal? Ik heb ook een electrische deken maar die heb ik dit jaar nog niet uit de kast gehaald. Vind dat eigenlijk echt niet normaal, ik kan alleen warm worden met dat ding, mijn eigen lichaam warmt zich gewoon niet (meer) op!

Daarnaast heb ik het met paardrijden ook gewoon koud. Als ik thuis kom, zijn mijn bovenbenen vaak blauw/paars en heel erg koud. En ze warmen ook niet 1, 2, 3 op!

Oh ja, ik heb ook een (erg) lage bloeddruk.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:40

Ik meld me, ik heb het ook altijd koud! Echt van die rillingen over je rug, koude handen en voeten, brrrr. Ik doe inderdaad altijd mijn lange paardrijsokken aan, warme kleren enzo. Ik heb een thermopak voor 's nachts en een elektrische deken.
Geen idee hoe m'n bloeddruk is overigens Lachen

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:40

in bed heb ik het niet zo heel koud heb een dik dekbed maar voor de rest bbrbrbr

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:41

In bed valt het mee bij mij, maar heb al wel een dikke pyama, wollen sokken en 2 dekens.
Als het nou nog kouder wordt, komt er een 3e deken op mn bed Nagelbijten / Gniffelen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:42

Doe je misschien aan de lijn? Vaak is dit een "bijverschijnsel" van lijnen en veel water drinken... Knipoog

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:43

Bij het slapen doe ik juist zo min mogelijk aan. Je moet zorgen dat er lucht komt tussen je lichaam en het deken, bij veel kleding zorg je dat de lucht tussen de stof en je lichaam weg is. Ik slaap alleen in mijn ondergoed fleecedeken over me heen en dan mijn 4 seizoenen dekbed. Als het te koud is heb ik zown ijzeren babykruik die ik met kokend water vul, daarmee warm ik mijn voeten en mijn ligplekje op.

Jullie moeten het echt eens proberen, minder aantrekken. Ik geloofde het eerst ook niet hoor.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:49

Antoontje schreef:
In bed valt het mee bij mij, maar heb al wel een dikke pyama, wollen sokken en 2 dekens.
Als het nou nog kouder wordt, komt er een 3e deken op mn bed Nagelbijten / Gniffelen

Haha, bij mij dus ook. Ik slaap nu onder 3, en als het kouder word 4.

Marsje_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:51

Ik meld me ook, heb het ook altijd koud. Ik werk op kantoor en ik zit nu al met een dikke trui aan.. Collega's van mij hebben het helemaal niet koud, want die vroegen net nog of het raam open mocht... Gelukkig heb ik nog een collega die het altijd koud heeft haha Lachen Rillingen heb ik ook heel vaak, mensen kijken me dan altijd een beetje raar aan haha. Ik heb ook geen idee hoe mijn bloeddruk is, misschien eens naar laten kijken ja.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:51

Een zijden pyama is overigens lekker warm! Lachen