Ik vind lenzen eng - Iemand meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Stravero

Ik vind lenzen eng - Iemand meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 11:58

Hallo,

Ik heb sinds ongeveer een half jaar een bril. Maar ik vind 'm ZOOOO irritant! Ik rijd ook brommer en vind t echt niet fijn om iedere keer die bril onder mn helm te proppen, is echt niet makkelijk!

Maar ik had mijn ogen op laten meten, een half jaar geleden dus. En toen kwam er -1.50 uit. Dus had veel te lang gewacht hihi! Maargoed. Ik 2 brillen uitkiezen (2 voor de prijs van 1) en ik mocht ook nog een half jaar of een jaar gratis lenzen. En toen mijn brillen klaar waren meteen een afspraak voor lenzen proberen. Maar ik zat dus met die lenzen daar, en zij deed het eerst even voor. Maar ik vond het zoooo ontzettend eng!!

Iemand hier meer ervaring mee?

Groetjes Knipoog

Thirsa_

Re: Ik vind lenzen eng - Iemand meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:01

Dat vond ik in het begin ook Ja Heb wat afgeklooid met lenzen in doen en ook vooral weer uithalen.
Maar voor mij was het echt een kwestie van wennen, na een tijdje gaat het gewoon op de automatische piloot Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:02

Thirsa_ schreef:
Dat vond ik in het begin ook Ja Heb wat afgeklooid met lenzen in doen en ook vooral weer uithalen.
Maar voor mij was het echt een kwestie van wennen, na een tijdje gaat het gewoon op de automatische piloot Knipoog

Precies! Eerste keer heb ik echt wel een uur zitten pielen voor ik die lenzen in had. Maar nu? Pop - linkeroog - pop - rechteroog - en ik kan weer een dag tegen Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:05

Ik heb weleens een halve dag zitten klooien in het begin Huilen van het lachen
Maar daar kun je doorheen komen Ja

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:07

Ik ben nu 19 en heb al 10 jaar lenzen en het is absoluut niet eng. Ik vind paardrijden en autorijden bijzonder irritant met een bril op. Niet te spreken van in de regen lopen/rijden. Ik ga binnenkort wel kijken naar opties wbt laseren, lijkt me heerlijk!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:08

Had ik ook last van, mijn ogen waren het er ook niet helemaal mee eens dus kreeg ze echt niet in, uiteindelijk maar harde lenzen gekregen want die gaan makkelijker in, maar die doen pijn Clown dus toen dat lukte toch maar weer overgestapt op zachte lenzen en dat gaat nu gelukkig wel Haha!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:13

ik heb nu zo'n 12 jaar lenzen in het begin is het eng om ze in te doen en uit te halen ik ben toen '' helaas'' bij hans anders geweest verkeerde voorlichting enz dus zoek een goede zaak en laat je daar eens informeren ik heb goede ervaringen met eye wish , overigens gebruik ik nu gewoon kruidvat lenzen en die bevallen mij prima Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:15

het is zeker even wennen in het begin Ja
ik heb zachte lenzen volgens mij went dat wel sneller dan harde.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:20

SecretLIN schreef:
ik heb nu zo'n 12 jaar lenzen in het begin is het eng om ze in te doen en uit te halen ik ben toen '' helaas'' bij hans anders geweest verkeerde voorlichting enz dus zoek een goede zaak en laat je daar eens informeren ik heb goede ervaringen met eye wish , overigens gebruik ik nu gewoon kruidvat lenzen en die bevallen mij prima Haha!

Inderdaad niet gaan 'Hanzen' is ook mijn advies!

Ik bestel mijn lenzen online.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:29

Begin is idd wennen. Maar niet eng. Je oog moet er gewoon aan wennen dat er iets in gezet word. En als je lens een maal zit, heb je nergens geen last meer van, absoluut niet eng dus.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:30

Ik vind met lens erin wel eng. Heb het gevoel dat alles wat ik dan zie niet 'echt' is dat klopt niet natuurlijk, maar ik vind het niet fijn. Draag momenteel ook geen lens dus.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:32

Ik heb er eigenlijk nooit last van gehad. Alleen als je m binnenstebuiten indoet lijkt het net of er een haar in je oog zit.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:52

Ik heb in het begin heel erg lopen tobben met lenzen erin doen. Elke keer zaten ze ergens in mijn wimpers i.p.v. in mijn oog.
Gelukkig was het na een paar weken over.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:57

ik heb ook jaren lopen klooien met een bril zo irietant,en ik ben zo blij met mijn lenzen,ik moest in het begin ook wennen met in en uit doen,maar nu is het zo gewoon geworden,je moet dus niet naar je vinger kijken haha,want dan gaat het zeker mis,het is eigenlijk net als oog potlood op doen,in het begin traan je als een gek,en na een tijdje kan je het gewoon (bijna) in het donker.
succes.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:23

Ik heb geen lenzen, slechts een zeer kleine afwijking en daar zet ik heel soms een bril voor op. Maar mijn moeder heeft lenzen en ik kan er zelfs niet tegen als zij ze in gaat doen. Dan maak ik altijd dat ik weg kom uit de badkamer. Vind het een verschrikkelijk eng gezicht, zo met je vinger in je oog.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:51

Toen ik voor het eerst lenzen kreeg zette ik mn wekker een half uur eerder! Haha!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:53

In het begin vond ik het ook erg eng, gewoon rustig de tijd nemen en dan komt het goed Lachen

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:03

Ik denk dat het voor iedereen wennen is, je moet even durven en dan is het een eitje. Ik draag ze nu al weer bijna 3 jaar, ik kan niet tegen die druk van een bril op mijn neus.
Veel oefenen is de boodschap!

Ga in het begin voor daglenzen, niet erg als er eens 1 kapot gaat en dat zijn ook de dunste en comfortabelste om te dragen en als het je niet bevalt kan je weer een bril dragen, bevalt het wel kan je maandlenzen proberen.

*edit*

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:28

Dat erin doen ging bij mij wel vrij snel, maar weer eruit halen. Man wat een ramp Huilen van het lachen Sowieso vond ik het rotdingen, steeds stof erin, als ik te lang naar de computer/tv keek gingen ze uitdrogen. Niks voor mij. Heb nu weer lekker m'n bril terug Haha! Maar TS, gewoon even volhouden, in het begin mag je ze toch nog niet een hele dag aan één stuk dragen dus moet je ze vaker uitdoen. Kun je meteen oefenen Tong uitsteken

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 14:08

Charr_x schreef:
Ik denk dat het voor iedereen wennen is, je moet even durven en dan is het een eitje. Ik draag ze nu al weer bijna 3 jaar, ik kan niet tegen die druk van een bril op mijn neus.
Veel oefenen is de boodschap!

Ga in het begin voor daglenzen, niet erg als er eens 1 kapot gaat en dat zijn ook de dunste en comfortabelste om te dragen en als het je niet bevalt kan je weer een bril dragen, bevalt het wel kan je maandlenzen proberen.

*edit*

Ik heb ook hoofdpijn alstie maar 1 minimeter te laag of te hoog staat Clown

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:15

ik heb door lenzen een ontsteking in me ogen gekregen waardoor me linker oog nu helemaal beschadigd en er steeds opnieuw een virus terug in komt. zie alles dubbel met me linker oog, niet echt fijn Boos! ben nu constant alleen maar bezig met zalfjes en druppeltjes om ene beetje normaal te kunnen blijven zien... Boos!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:31

whaha ik heb ze al 7 jaar maar vond het in het begin ook heel eng en deed er een uur over om ze in te doen, omdat ik zo bang was Tong uitsteken
Nu is het een alledaagser werkje Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:56

Ik ook de 1e keer, maar ik wou gewoon géén bril. Dusja, doen moet je wel Haha! . En het valt allemaal reuze mee hoor. Na een weekje oefenen is het een fluitje van een cent Knipoog

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:11

Ik heb zelf ook lenzen ik vond het de 1e x wel een beetje griezelig maar ik had het er zo erg voor over! die poedersuiker bril!!!!!!!! en hij was nog lelijk ook! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:14

Ik vond ze ook eng.. Lachen maar ik heb nacht lenzen.. Miss ook een idee voor jou? Die zet je s'nachts in, s'ochtens uit met een zuignap stokje.. Clown en dan zie je de hele dag scherp.. Lachen