Xx
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
IndianLady schreef:Denk het niet hoor. Ben ook wel eens gebeten, maar had een dikke laag kleren aan, had dus alleen een flinke bloeduitstorting. Vind het tegenwoordig zo overdreven om voor alles maar een tetanusinjectie te halen.
Ninx schreef:IndianLady schreef:Denk het niet hoor. Ben ook wel eens gebeten, maar had een dikke laag kleren aan, had dus alleen een flinke bloeduitstorting. Vind het tegenwoordig zo overdreven om voor alles maar een tetanusinjectie te halen.
Dat is niet tegenwoordig.... dat is al zolang als ik me kan herinneren gebruikelijk, en ik besta al eventjes.
Gewoon DOEN dus wanneer het een open wond is.
furious schreef:Bij een bloeduitstorting hoef je toch geen tetanusprik?
Ninx schreef:furious schreef:Bij een bloeduitstorting hoef je toch geen tetanusprik?
Nee.... vanzelfsprekend.
Bij een open wond wel. Dus om tegen iemand die wel een open wond heeft te zeggen dat het "tegenwoordig zo overdreven is om voor alles en tetanusinjectie te halen" is misschien geen heel goed idee.
Ninx schreef:furious schreef:Bij een bloeduitstorting hoef je toch geen tetanusprik?
Nee.... vanzelfsprekend.
Bij een open wond wel. Dus om tegen iemand die wel een open wond heeft te zeggen dat het "tegenwoordig zo overdreven is om voor alles en tetanusinjectie te halen" is misschien geen heel goed idee.
suuzepuus schreef:als je verzorg pony blaft zou ik zeker een hondsdolheid prik gaan halen!! en voor de tetanus zou ik morgen ochtend meteen de huisarts even bellen om te vragen of je die nodig heb t. bij hem staat in zn com puter wanneer je m het laatst gehad hebt. (dat hoeft niet als het geen open wond is ....)
IndianLady schreef:Mn moeder en ik kijken altijd naar die eerste hulp programma's en sorry maar voor de meest domme dingen krijg je een tetanusinjectie. En voor sommige dinge zou ik persoonlijk al helemaal niet naar de hapost of SEH gaan.
Ik ben ook gebeten door mn hond, ja het bloedde, maar dan spoelt de wond ook schoon. Heb zo vaak wondjes terwijl ik bij de paarden ben (open wondjes straatvuil/mest/urine/modder/zand) maar ik ga niet voor elk wissewasje naar de ha rennen. Geneest vanzelf wel
IndianLady schreef:Mn moeder en ik kijken altijd naar die eerste hulp programma's en sorry maar voor de meest domme dingen krijg je een tetanusinjectie. En voor sommige dinge zou ik persoonlijk al helemaal niet naar de hapost of SEH gaan.
Ik ben ook gebeten door mn hond, ja het bloedde, maar dan spoelt de wond ook schoon. Heb zo vaak wondjes terwijl ik bij de paarden ben (open wondjes straatvuil/mest/urine/modder/zand) maar ik ga niet voor elk wissewasje naar de ha rennen. Geneest vanzelf wel