Migraine negeert medicijn!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Migraine negeert medicijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 17:29

Ik gebruik al 3 jaar 1000MG paracetemol voor mijn migraine, nu lijkt mijn lijf steeds meer te vragen ik zit nu steeds vaker op het maximum (3000MG) en vaak zit ik dan nog met migraine. Ik kreeg deze zetpillen omdat ik daar het beste op reageerde maar het lijkt wel dat door het langdurige gebruik het word genegeerd. ik denk dus dat het tijd is om over te stappen, ik bel maandag sowieso even de dokter.
Wat voor medicijn gebruiken jullie en hoelang al?
ben je er tevreden over?

Anoniem

Re: Migraine negeert medicijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:31

Paracetemol voor je migraine?
Mijn migraine lacht me dan vierkant uit..

Ik gebruik ibuprofen. heb van de HA weleens Imigran? voorgeschreven gekregen maar mehn als ik dat gebruikte. Leek wel stoned!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:35

Ik gebruik ook ook Imigran, en dat is het enige dat werkt, ibuprofen en paracetamol werkt niet. Maar met 1 imigram is het meestal binnen een paar uur aardig over en kan ik zelfs weer het een en ander doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:36

Storm76 schreef:
Ik gebruik ook ook Imigran, en dat is het enige dat werkt, ibuprofen en paracetamol werkt niet. Maar met 1 imigram is het meestal binnen een paar uur aardig over en kan ik zelfs weer het een en ander doen.

Ik kreeg van die Imigran allemaal tintelingen en alles was grappig (was gewoon stoned Clown ) Heb je dat niet dan?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:40

Heel lang immigran gehad, maar helaas die bijwerkingen... De aanvallen braken steeds vaker door de immigran heen en ik was er dagen lang nog waus van Scheve mond

Door het laten zetten van een Mirena Spiraaltje is de frequentie van de aanvallen al sterk afgenomen, maar sinds ik Maxalt Smelt gebruik kan ik die aanvallen praktisch altijd onderdrukken en ik heb nog geen bijwerkingen kunnen ontdekken.

Vergeleken met alle andere middelen die ik geprobeerd heb is Maxalt echt een openbaring. Ja

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:41

Nee, helemaal niet eigenlijk.
Weet je wel zeker dat het migraine is? Als je namelijk heel zware gewone hoofdpijn hebt, helpt imigram niet en kan je er zelfs nog beroerder van worden.
Ik weet niet precies meer hoe het zit, maar bij gewone hoofdpijn vernauwen de bloedvaatjes in je hoofd, en bij migraine verwijden ze (of andersom, ik weet het echt niet meer!). Dus als je imigram neemt bij 'gewone' hoofdpijn, werkt dat juist tegenovergesteld. Dat verklaart misschien ook je stoned-zijn...

remy, ik ben ook gestopt met de pil en heb nu een spiraaltje, ik had bijna elk weekend migraine en nu bijna nooit meer, alleen als ik ziek aan het worden ben oid.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:42

Echt even naar je huisarts hoor! Je hebt vele betere medicijnen voor (of eigenlijk tegen) Migraine. Paracetamol werkt eigenlijk amper bij Migraine... De huisarts zal wel iets zoeken dat goed bij je past!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:43

Storm76 schreef:
Nee, helemaal niet eigenlijk.
Weet je wel zeker dat het migraine is? Als je namelijk heel zware gewone hoofdpijn hebt, helpt imigram niet en kan je er zelfs nog beroerder van worden.
Ik weet niet precies meer hoe het zit, maar bij gewone hoofdpijn vernauwen de bloedvaatjes in je hoofd, en bij migraine verwijden ze (of andersom, ik weet het echt niet meer!). Dus als je imigram neemt bij 'gewone' hoofdpijn, werkt dat juist tegenovergesteld. Dat verklaart misschien ook je stoned-zijn...

remy, ik ben ook gestopt met de pil en heb nu een spiraaltje, ik had bijna elk weekend migraine en nu bijna nooit meer, alleen als ik ziek aan het worden ben oid.

Nouja niet tegen licht kunnen, braken zijn mijn typische aanvallen.

Maar moet zeggen dat het al een stuk minder is, ook krijg ik het van bepaalde voedingsstoffen (helaas ook chocola)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:43

Heb altijd paracetamol met codeine voor beginnende hoofdpijn en voor de echte migraine ook Imigran. Dan op bed gaan liggen met koud washandje op mijn voorhoofd en het moet donker zijn. Als ik dan geslapen heb dan is het daarna een stuk minder.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:46

Klinkt wel als migraine, Blingh.
Misschien kan je ook eens langs je huisarts om een ander medicijn te proberen zoals Sophie en Remy al schreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:54

Storm76 schreef:
Klinkt wel als migraine, Blingh.
Misschien kan je ook eens langs je huisarts om een ander medicijn te proberen zoals Sophie en Remy al schreven.

De aanvallen die ik nu heb zijn lang niet meer zo hevig als toen ik Imigran gebruikte en met een Ibuprofen en veel water drinken kan ik nu ook prima mee uit de voeten (thank god) Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:56

heb je al weleens migraine specifieke medicijnen gehad? (denk aan: maxalt, Migrafin, Imigran, etc).

Niks helpt bij mij écht. Naproxen (zetpillen) een beetje

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 17:56

ik mag geen ibuprofen meer! sorry dat ben ik vergeten te zeggen, maar ik was 14 toen ik migraine kreeg, toen slikte ik teveel ibuprofen, mijn hele lijf raakte toen van slag en ben bij het ziekenhuis en de dokter geweest, toen kreeg ik zetpillen 1000MG per stuk voorgeschreven Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:59

stef schreef:
heb je al weleens migraine specifieke medicijnen gehad? (denk aan: maxalt, Migrafin, Imigran, etc).

Niks helpt bij mij écht. Naproxen (zetpillen) een beetje

Hoeveel mg zijn die zetpillen qua Naproxen weet je dat toevallig?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:59

Blingh schreef:
De aanvallen die ik nu heb zijn lang niet meer zo hevig als toen ik Imigran gebruikte en met een Ibuprofen en veel water drinken kan ik nu ook prima mee uit de voeten (thank god) Knipoog

Toch zou ik eens aan je huisarts advies vragen, er zijn momenteel zo veel specifieke medicijnen voor migraine te verkrijgen dat het leven een stuk aangenamer wordt.

Wat ik ook zo fijn vind aan Maxalt is dat je er niet misselijk van wordt, en ook niet zo'n samentrekkend gevoel op je hersenpan krijgt, zoals ik wel van Immigran kreeg. Daar werd ik ook heel sloom en verward van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:01

Ja zie je Remy dat had ik ook van die Imigran, tintelingen aan je hoofd/op je hoofd. Voelde niet lekker in ieder geval..

Maar zal het eens navragen idd..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:02

Blingh: 500mg. Afhankelijk van de aanval wil ik nog weleens eerst Primperan nemen tegen de misselijkheid, en dan met een half uurtje naproxen.
Maxalt heb ik laatst ook weer geprobeert (maxalt smelt) en dat doet echt he-le-maal niks.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:03

imigran word ik ook heel erg naar van. krijg een zere nek en word helemaal zweverig. voelt echt heel erg eng.

gelukkig heb ik bijna nooit aanvallen meer. als ik er één voel opkomen slik ik 800mg ibu en dan zet hij niet door

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:03

das precies mijn probleem. Ik voel ze niet aankomen. Op het moment dat ik de aura krijg, ben ik al te laat.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:05

dat is wel zwaar klote, ik krijg dan steken ter hoogte van mijn slaap. dan moet echt echt meteen ibu nemen anders ben ik de banketstaaf