Bijholte ontsteking ..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxsweet

Bijholte ontsteking ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 05:12

Bleh, ik ben al een paar dagen goed verkouden en daarnaast ook een klein beetje ziek, maar nu is er bijholteonsteking bij gaan kijken!
Men, ik kan wel huilen van de pijn en dacht eerst dat ik weer een wortelkanaalbehandeling moest (haha:P) maar las net op internet dat mijn symptomen erg overeen komen met een bijholteontsteking,

Ik vind mezelf zo zielig. Ik slaap al 3 nachten errug slecht tot helemaal niet en lig de hele nacht maar te hoesten. Bahbah.
Heeft iemand de tip om het te verlichten?

Ik las al iets over stomen en een neusspray zodat het slijm wat dunner word, maar ik wil gewoon dat het weg gaat en dat kan nog wel eens 4 weken gaan duren Huilen !!

saroanda

Re: Bijholte ontsteking ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 06:20

Ben je uberhaupt al bij de huisarts geweest? Want om zelf te bedenken dat je een bijholteontsteking hebt na aanleiding van informatie op internet......

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 08:40

ik heb ook erg vaak last van bijholtontsteking(heb ondertussen geen dokter nodig om dat aan te tonen)
maar ik gebruik altijd homeopatische neusspray cinuforce heet het geloof ik.
dat werkt ook bij verkoudheid dus je zou het sowieso kunnen gebruiken

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 08:46

Even langs de huisarts voor n antibioticumkuurtje, gaat bijna nooit uit zichzelf weg. Als je t vaak hebt ga dan eens langs een KNO-arts. Hier spreekt n bijholte- veteraan Knipoog. Beterschap!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 08:48

amanda2 schreef:
Even langs de huisarts voor n antibioticumkuurtje, gaat bijna nooit uit zichzelf weg. Als je t vaak hebt ga dan eens langs een KNO-arts. Hier spreekt n bijholte- veteraan Knipoog. Beterschap!

hahah, hier nog 1

je kunt er vervelend lang last van houden als je t niet oplost met een antibiotica kuurtje. T kan zelfs naar binnen slaan (Zal geen enge verhalen gaan ophangen) maar das minder prettig.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 08:48

werkte antibiotica bij jou?? bij mij echt niet!! ben er ook voor bij de kno geweest maar die had ook geen beter voorstel.
heb ook wel gewone zwaardere neuspray gehad, werkte geweldig, jammer alleen dat ik nog maaanden daarna een bloedneus had Clown

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 08:56

Sinex van vicks OK dan! dat is bij mij de enige neusspray die echt werkt.
Die van vsm doet geen fluit bij mij.

Ik zou het nog even aankijken, is het maandag niet minder, of word het erger, dan ff de arts raadplegen Knipoog

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 09:10

Even langs de HA en vragen om Nasonex oid..
Dit is een neusspray met antibiotica er in, en t komt dus gelijk op de goeie plek.

Niet te lang mee blijven lopen...

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 09:17

maak een kom met kokend water, eventueel eucalyptus erin en 10 minuten stomen met een handdoek over je kop, is ook lekker voor al dat vastzittende slijm

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 09:18

Wat je zelf zou kunnen doen is inderdaad een neusspray gebruiken, dit kunnen verschillende zijn, afhankelijk wat je wilt. Dat kan otrivin (of een goedkopere merkloze variant daarvan) zijn, waar een stof inzit die het neusslijmvlies doet slinken. Voor een paar dagen kan je dat zonder zorgen gebruiken, maar niet meer dan een dag of 5-7. Je kan ook kiezen voor een neusspray met zoutoplossing, zou je ook zelf kunnen maken.
Verder kan stomen helpen. Gewoon heet water in een bak en handdoek erover. Verder zorgen dat je goed in beweging blijft, en voldoende buiten komt. Ook daardoor komt slijm los.
Tot slot kan een bak water op de verwarming helpen, om te voorkomen dat de lucht te droog word.

Deze dingen kan je zonder risico uitproberen. Is het maandag niet over, dan even je huisarts contacten voor inderdaad een antibiotica kuurtje.
Overigens zit in Nasonex geen antibiotica maar corticosteroiden. Voor terugkerende sinusitis is dat prima, maar zo voor een eerste keer lijkt dat mij persoonlijk wat overdreven Knipoog

@Siskeh: Kon de KNO dan ook geen oorzaak achterhalen bij jou? IK heb ook heel lang last gehad van ontstekingen waarbij antibiotica ook niet hielpen. Bij mij bleek echter mijn tussenschotje scheef te staan, waardoor 1 bijholte bijna volledig werd afgesloten. Daar ben ik aan geopereerd, en sindsdien is het weg.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:10

lalidan, nee helaas niet.
maar nu heb ik een voor mij goede manier gevonden om het weg te houden.

maar het is zo te zien voor iedereen verschillend!!

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:14

Ik heb ook altijd veel last gehad van bijholte- en voorhoofdsholte ontsteking. Neusspray werkte bij mij averechts. Ik ben er voor bij de KNO arts geweest en het bleek dat ik overgevoelige neusslijmvliezen had. Nu heb ik er ook nog allergie bij. Ik heb, omdat het bij mij van neusspray erger werd, rhinocort (turbohaler) gekregen.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:53

Ik bleek een geboortefout van mn bijholtes l en r te hebben en hiervoor ben ik geopereerd-horror. Sindsdien 'levenslang' Nasonex. Heb nu geen last meer, zelfs bijna nooit meer verkouden. Helaas brak ik 3 maanden na die operatie mn nek... Maar géén last meer van mn bijholtes Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:19

Nou, als er iemand vaak voorhoofd/bijholte ontsteking heeft gehad ben ik het wel Huilen van het lachen !
Mijn tips ;
- stomen, stomen en nog eens stomen (evt. met kamille erin)
- neussprayen (gewoon een zoutoplossing, zou niet aan een menthol neusspray beginnen)
- ibobrufen/brufen tegen de pijn
- Vitamine C (helpt tegen verkoudheid én het voorkomen)
- evt. naar de huisarts gaan voor verdere medicijnen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:33

Je moet een neti pot kopen en deze dagelijks gebruiken, óók als je geen ontsteking meer hebt. Dit voorkomt nl bijholteontstekingen. Google maar even op neti pot. Lachen

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 20:46

Jeetje wat lijkt me dat vreselijk om zovaak bijholteontsteking te hebben zeg! Ik heb nu een neusspray en merk wel enige verbetering maar mijn holtes doen nog wel erg pijn, vooral bij mn kaak. Overigens had ik gedacht dat afgelopen nacht een helse nacht zou worden, maar heb tegen alle verwachtingen in de hele nacht doorgeslapen! Ook lopen doet trouwens pijn. Heb vanochtend gestoomd en heb afgelopen middag bijna geen last gehad van een lopende snotneus dus dat hielp perfect! Ik hoop dat het snel over gaat.