Alcohol .

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Alcohol .

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 01:24

Nee nee geen drank , maar gewoon voor op je gezicht .
Wij hadden eerst een flesje bijna puur alcohol hier staan , speciaal om je gezicht te reinigen maar die was heel erg oud . Was nog van me oma . Maar die werkte zo GEWELDIG Pling , me huid werd er zo schoon van en glad en ook droger .
Want ik heb best een vette huid terwijl ik geen creme of make-up opdoe want ik kan daar niet tegen .
Maar ik wou eerst naar de winkel nog een flesje halen met dat spul , is het nergens meer te koop ..
Nu heb je alleen maar van die spullen waarmee je je gezicht moet scrubben , en dan voel ik me nog niet schoon .
Bij dat alcohol hoefde ik het alleen maar er op te smeren en dan ging het vieze eraf . Dan was het klaar . Net als dat alcohol voor je handen ! Ook geweldig spul .

Weet iemand nog waar je zulk spul kunt halen ? Ik kan niet tegen die dingen met parfummetjes enzo vind ik ook helemaal niet nodig .
Dus een beetje net als dat spul voor je handen [ kan je zeker niet gebruiken op je gezicht??] .

Alvast bedankt als jullie wat weten ! Bloos

Moon

Re: Alcohol .

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 01:52

pure alcohol voor op je huid
nog nooit van gehoord.
alcohol in combinatie met andere dingen wel Huilen van het lachen

Ik heb ook geen idee waar je het kunt halen.
Tja, in het buitenland kun je (weliswaar illegaal) pure alcohol halen maar dat is denk ik niet de bedoeling Tong uitsteken

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 02:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:24

Quellian schreef:
Gedenatureerde alcohol, 70% en 96%, gewoon te koop bij o.a. de Kruidvat (achter de kassa) Lachen

Ik heb deze altijd in huis, is overal goed voor: http://www.drogisterij.net/Chempropack_ ... /P/4005512

Ja misschien lijkt dat er wel een beetje op , ik zal vandaag even kijken . Bedankt !
Gebruik je het ook om te reinigen ?

@MOON = Het is niet helemaal puur 100% , maar bijna . Misschien verkopen ze dat spul daarom ook niet meer ik zou het niet weten me oma had het van Engeland of Jamaica .

Nee als het illigaal moet hoeft het niet nee Clown

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:32

Bij de apotheek kun je ook alcohol krijgen. Ik zou daar wel even uitleggen wat je gebruiksdoel is, dan kunnen ze je het juiste percentage meegeven. Lachen

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:34

ik weet niet of zo pure nog te koop is.. mijn moeder had altijd zo'n flesjes thuis staan voor 't prikken enz (was suikerpatiënte).
misschien eens in 'n appotheek na vragen? of bij 'n drogisterij ofzo

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:41

Ook bij de etos kan je gewoon alcohol halen.. Even vragen achter de kassa het is ook voor gezichts reiniging

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 12:06

TS; ik gebruik het o.a. voor gezichtsreiniging, maar ook voor het ontsmetten van wondjes of dingen zoals een pincet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 12:08

Moon schreef:
pure alcohol voor op je huid
nog nooit van gehoord.
alcohol in combinatie met andere dingen wel Huilen van het lachen

Ik heb ook geen idee waar je het kunt halen.
Tja, in het buitenland kun je (weliswaar illegaal) pure alcohol halen maar dat is denk ik niet de bedoeling Tong uitsteken

Is niks illegaals aan hoor Knipoog Kun je gewoon kopen bij kruidvat/DA/etos e.d.

Of je het ook op je gezichthuid kunt smeren...nooit geprobeerd eigenlijk Haha! Wij gebruiken het in de fysio praktijk wel na masseren met massageolie, om te tapen. Anders plakt de tape niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 12:10

Ik zou het niet te veel gebruiken, in het begin is het goed. Maar je huid gaat er van uitdrogen.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 12:14

Alcohol voor op je huid? Scheve mond Nog nooit van gehoord. Werk in de apotheek, daar hebben we wel van allerlei soorten alcohol.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:05

Alcohol kan je inderdaad gewoon kopen bij de drogisten.
Had potje met 70% voor de bevalling.
Gebruik het nu op het moment dat ik een puistje heb bijvoorbeeld of last van een vette huid (al die hormonen Bloos )
Werkt erg goed. Het ontsmet en droogt niet zo erg uit als sommige andere geparfumeerde middeltjes (heb zelf snel last van uitslag, wat ik bij het gebruik van alcohol niet heb)
Ik doe nadien wel mijn gezicht wassen met koud water.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:16

Alcohol ontsmet, maar onttrekt ook heel veel vocht aan de huid. Of het goed is om op deze basis te gebruiken, durf ik te betwijfelen - je huid zal meer vet aan gaan maken om de balans te herstellen. Bij een betere drogist kun je middelen krijgen die ook ontsmetten, al dan niet door alcohol, maar daarbij ook huidverzorgende ingrediënten bezitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:38

czarina schreef:
Alcohol kan je inderdaad gewoon kopen bij de drogisten.
Had potje met 70% voor de bevalling.
Gebruik het nu op het moment dat ik een puistje heb bijvoorbeeld of last van een vette huid (al die hormonen Bloos )
Werkt erg goed. Het ontsmet en droogt niet zo erg uit als sommige andere geparfumeerde middeltjes (heb zelf snel last van uitslag, wat ik bij het gebruik van alcohol niet heb)
Ik doe nadien wel mijn gezicht wassen met koud water.

Ja inderdaad ! Dat deed ik dus ook het hielp zo goed .

WhiteRose schreef:
Alcohol ontsmet, maar onttrekt ook heel veel vocht aan de huid. Of het goed is om op deze basis te gebruiken, durf ik te betwijfelen - je huid zal meer vet aan gaan maken om de balans te herstellen. Bij een betere drogist kun je middelen krijgen die ook ontsmetten, al dan niet door alcohol, maar daarbij ook huidverzorgende ingrediënten bezitten...

Ik was naar de winkel geweest en die zei precies hetzelfde , heb daar een monstertje van iets gekregen wat echt SUPER werkt en ik ga die nu maar is gebruiken .
Bedankt iedereen voor de reacties !

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:35

ztugwell schreef:
Ik was naar de winkel geweest en die zei precies hetzelfde.

Ben ik daar even blij om - anders was mijn studie vrij zinloos Knipoog Succes met het nieuwe middeltje!