rontgenfoto maken en mogelijk zwanger

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein80

rontgenfoto maken en mogelijk zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 18:32

Mijn vriend en ik zijn deze maand begonnen om proberen zwanger te worden. nu is net mijn eisprong geweest en dus een spannende week voor de boeg. Nu moet ik maandag naar de tandarts en waarschijnlijk gaat er een fot van mijn gebit gemaakt worden. Nu weet ik dat het beter is om de eerste 3 maanden van je zwangerschap geen rontgenstralen te 'ontvangen' maar het lijkt me ook raar om te zegggen: maak maar geen foto misscien ben ik wel zwanger... misschein ben ik volgend jaar nog niet zwanger en ondertussen al 3 keer bij de tandarts geweest.

Uiteraard wil ik geen enkel risico nemen maar misschien zijn hier medische mensen die hier een zinnig antwoord op kunnen geven.

marlies85

Re: rontgenfoto maken en mogelijk zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:34

Als je een foto van je gebit laat maken zal het niet veel invoel hebben op je mogelijke zwangerschap.
Maar de kans is ook klein dat nu al zwanger zou kunnen zijn Knipoog
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 24-10-08 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:34

het kan altijd, ik was ook van de eerste maand zwanger, kan je de afspraak niet verzetten ofzo?

marjolein80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 18:37

marlies85 schreef:
Als je een foto van je gebit laat maken zal het niet veel invoel hebben op je mogelijke zwangerschap.

Als je echt zwanger bent mag je geen foto van je gebit laten maken... mijn tandarts vraagt het namelijk altijd van te voren...

De kans is inderdaad klein dat het nu al raak kan is maar je kunt je voorstellen dat ik het mij zelf niet kan vergeven als ik iets doe wat ik beter niet had kunnen doen...

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:43

Ik woon niet zo gek ver van Tilburg en hier hanteren ze hele andere regels Huilen van het lachen
Mocht het je niet lekker zitten...gewoon tegen de tandarts zeggen dat er een mogelijkheid bestaat dat je zwanger zou kunnen zijn.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:28

Toen ik jaren terug zwanger was mochten er geen foto's gemaakt worden van mijn gebit.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:08

marlies85 schreef:

Zelfs toen mijn paard op de foto moest bij de DA en ik hem alleen vasthield werd mij gevraagd of ik zwanger was Knipoog Ook moet je altijd zo'n speciale jas aan in röntgenruimten...

Röntgenstralen zijn schadelijk, sowieso al voor een mens, maar al helemaal voor een klein vruchtje. Ik zou er voorzichtig mee zijn, en eerst even afwachten of je daadwerkelijk zwanger bent Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 14:13

Bij mij checkt de tandarts ook altijd of ik niet zwanger ben voor hij een dergelijke foto maakt. Ik zou het wel even melden, met zoiets kun je maar beter voorzichtig omspringen. Ja Is overigens echt niet raar hoor, het is niet zo dat als je dat nu zegt en je niet zwanger blijkt, hij er je volgende afspraak opmerkingen over gaat maken (wsl is 'ie het dan allang weer vergeten), of het moet wel een hele rare tandarts zijn Huilen van het lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 14:41

Ik heb nog maar een paar weken geleden een foto laten trekken bij de tandarts en ik weet nog heel goed dat daar een bordje hing dat zwangere vrouwen zich niet in de kamer mochten begeven. Ik zou het dus zeker gewoon melden dat er een kans is dat je zwanger bent. Beter 3 keer te veel geweigerd een foto te maken dan 1 keer te weinig.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 15:02

Nou lekker dan.. Ik moest gisteren naar de tandarts voor controle en hij maakte ook foto's van mijn gebit. Niks: ''ben je zwanger?'' of dat er een bordje hing voor zwangere vrouwen of iets dergelijks. Hij zei gewoon: ''ik maak even foto's van je gebit voor controle.''