hordeolum(strontjes)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Rianne

hordeolum(strontjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 17:31

Hoi,
Ik heb regelmatig last van een Hordeolum(ook wel strontjes genoemd) ik vind het echt heel erg vervelend, want ik moest dit ook een keer weglaten halen in het ziekenhuis en dit heeft mij ontzettend veel pijn gedaan. Ik heb er nu weer 1 en hou het schoon met warme compressen maar ook dit helpt niet echt. Weet iemand hoe je het kan voorkomen en hoe het weer sneller weggaat?Ik hou mijn ogen goed schoon, en de make-up haal ik er ook elke avond goed af.
Alvast bedankt.

CM_

Re: hordeolum(strontjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:39

Ik had ze vroeger heel vaak.
Wat bij mij hielp, was dat mijn vader met zijn gouden ring 10 keer over het plekje streek. En echt waar, daarna waren ze in no time weg!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 20:36

crossmonster schreef:
Ik had ze vroeger heel vaak.
Wat bij mij hielp, was dat mijn vader met zijn gouden ring 10 keer over het plekje streek. En echt waar, daarna waren ze in no time weg!

haha wat grappig, hoe kwam je eigenlijk op dat idee? maar het zit aan de binnenkant van mijn ooglid, je ziet wel een klein bultje aan de buitenkant, moet ik daar dan met een gouden ring overheen?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 07:36

Ik heb geen idee, mijn vader was altijd wel in voor natuurgenezing, zo maakten we ook vaak onze eigen groentes, en hadden we altijd een kruidentuin, waar thee en soep van werd gemaakt.
Dit was ook zoiets denk ik, geen idee waar het vandaan kwam, maar het hielp gek genoeg wel.
Hoewel , gek genoeg, goud is natuurlijk een krachtig metaal, met een bepaalde lading/straling. Waarschijnlijk net de juiste straling /kracht om het bultje te genezen.
Vroeger had ik er echt heel erg veel last van, en hoppa meteen naar spap, binnen een paar dagen was ie weg.
Toen ik uit huis was, heb ik er nog een keer een gehad, ik heb toen een collega gevraagt 10 keer met zijn gouden ring langs mijn oog te gaan (gewoon over het bultje heen) hij lachte me uit, maar deed het wel, en jawel de bult was snel weer weg Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:46

Hahaha wat een grappig verhaal crossmonster!

TS: ik zou niet weten wat je eraan kunt doen... ik krijg ze altijd als m'n weerstand slecht is (weet gewoon dat als ik een tijd niet goed heb gegeten en geslapen dat ik strontjes, aften en meer van die ongein krijg).

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 15:47

haha crossmonster erg leuk verhaal idd. Ik heb ook vaak dat ze wel binnen 3 dagen ofzo weg waren maar deze dus niet. Denk dat ik nog maar een keer naar de dokter ga, die kon er misschien iets open prikken met een naaldje als die rijp genoeg was, zodat ik niet weer naar die enge oogarts hoef!