Foundation in poedervorm. Handig of niet?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

C_Star

Foundation in poedervorm. Handig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 22:36

Ik had laatst een nieuwe Foundation van Maybelline New York gekocht (pure foundation mineral). Weet niet of het aan mij ligt, maar dat spul is totaal niet uit te smeren met de poederkwast die je er bij gekregen hebt. Ik vind het erg onhandig. Heeft iemand hier toevallig ervaring met die van MaX Factor en hoe bevalt die?

Chrissie

Re: Foundation in poedervorm. Handig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:38

Geen ervaring met Max factor maar wel met dezelfde die jij ook hebt.
Vind echt super onhandig. Telkens als ik dat ding gebruik zit heel mn plankje onder de poeder enzo. Ben weer over gestapt op me vertrouwde Rimmel iig Lachen

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:43

Poeder is dus eigenlijk niets? Want ik wilde eigenlijk ook eens een keer poeder uit proberen omdat ik bij mijn vloeibare foundation er vaak last van heb dat er vlekken ontstaan. En dat vind ik toch wel zo vreselijk lelijk! De reden waarom ik twijfel bij poeders is dat je dat vaak zo goed kunt zien. Je huid is helemaal dof je en ziet de poeder op de haartjes liggen. Dat vind ik dus echt niet mooi.
Wat adviseren jullie?

Ik gebruik nu Max Factor Lasting Performance.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 22:54

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:00

Ik gebruik enkel poeder en dat bevalt me prima.Vraag me niet naar het merk Clown
Ik wrijf altijd na het aanbrengen even snel met m'n handen over m'n gezicht zodat de poeder niet opvalt.Gaat prima

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:02

Hmm en die wilde ik dus eigenlijk morgen gaan kopen om te proberen, maar is dus niet aan te raden? Scheve mond

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:04

Ik gebruik altijd maybeline dream matte mousse en rimmel londen wake-up foundation (weet de naam niet meer).
Vind ik zelf geweldig spul, goed uit te smeren en geen vlekken.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:05

C_arola schreef:
Ik gebruik altijd maybeline dream matte mousse en rimmel londen wake-up foundation (weet de naam niet meer).

Maybeline dream matte mousse heb ik ook, maar ik vind dat je dat zó goed kan zien zitten. En niet alleen bij mij, heb t al bij veel vriendinnen gezien.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:05

Ik vind m juist ideaal. Heb ook die van Maybeline, echt top spul. Al heb ik al een vrij egale huid van mezelf, lichte rode vlekjes worden mooi gecamoufleerd en geeft een mooie egale tint. Komt heel natuurlijk over, dus niet zo'n dichtsmeereffect.

Je moet overigens niet vlak daarvoor dagcreme op hebben gedaan, maar even laten intrekken, anders wordt ie vlekkerig Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:07

absque_dubio schreef:
C_arola schreef:

Maybeline dream matte mousse heb ik ook, maar ik vind dat je dat zó goed kan zien zitten. En niet alleen bij mij, heb t al bij veel vriendinnen gezien.

Dat heb ik in het begin ook gehad. Als je het erg goed uitsmeert met je vingers en dan een sponsje na doet is het veel mooier en egaler.
Wat veel ook vergeten is je hals mee te nemen. Veel doen het alleen op de gezicht tot aan de kaaklijn, erg lelijk omdat je dan precies ziet waar de foundation ophoud en je een masker-effect creëert.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:14

Ik gebruik nu Maybelline wonder finish, echt fijn spul, je wrijft het goed uit en het is foundation met poeder er doorheen eigenlijk.
Je krijgt er een mooie egale look van.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:21

C_arola schreef:
absque_dubio schreef:

Dat heb ik in het begin ook gehad. Als je het erg goed uitsmeert met je vingers en dan een sponsje na doet is het veel mooier en egaler.
Wat veel ook vergeten is je hals mee te nemen. Veel doen het alleen op de gezicht tot aan de kaaklijn, erg lelijk omdat je dan precies ziet waar de foundation ophoud en je een masker-effect creëert.

Maskereffect is herkenbaar, zó lelijk vind ik dat. Al mn vriendinnen hebben het. Behalve ik. Vork Ik koop namelijk wél de juiste kleur, en ga niet een donkerdere nemen dan eigenlijk moet.
Maar juist die bij Maybeline dream matte mousse vind ik dat je het écht goed kan zien zitten. Ik weet niet, maar ik vind het 3x niks. Gebruik soms bij het uitgaan een héél klein beetje, en dat was t.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:25

Ik gebruik zelf deze
http://www.expressbeauty.co.uk/images/p ... _10504.jpg

Heb geen masker effect, en dekt erg goed!! Erg fijn spul ook om op te smeren. En je hebt ook maar een klein beetje van nodig!
Het is dus alleen geen poeder Lachen
Maar wel een aanrader!

Heb in het verleden zoveel gebruikt, en zit nu al een tijdje aan deze, en wil geen ander meer!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:26

C_arola schreef:
absque_dubio schreef:

Maskereffect is herkenbaar, zó lelijk vind ik dat. Al mn vriendinnen hebben het. Behalve ik. Vork Ik koop namelijk wél de juiste kleur, en ga niet een donkerdere nemen dan eigenlijk moet.
Maar juist die bij Maybeline dream matte mousse vind ik dat je het écht goed kan zien zitten. Ik weet niet, maar ik vind het 3x niks. Gebruik soms bij het uitgaan een héél klein beetje, en dat was t.

Ik heb er geen last van. Kan ook komen omdat de kleur niet helemaal goed uitkomt met je eigen huidskleur. Dat heb ik veel met concealers, daarom gebruik ik dat bijna niet.
Die product van rimmel is ook erg fijn daarbij lijkt het alsof je 12 uur slaap hebt gehad is alleen wel op oliebasis dacht ik, dus vettiger, maar ook fijn om uit te smeren.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 03:22

Ik gebruik al jaren Max Factor Facefinity Compact Foundation, ben er heel erg tevreden over Lachen

Hele fijne lichte poeder, amper zichtbaar maar precies het gewenste effect.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 04:03

plagom schreef:
Poeder is dus eigenlijk niets? Want ik wilde eigenlijk ook eens een keer poeder uit proberen omdat ik bij mijn vloeibare foundation er vaak last van heb dat er vlekken ontstaan. En dat vind ik toch wel zo vreselijk lelijk! De reden waarom ik twijfel bij poeders is dat je dat vaak zo goed kunt zien. Je huid is helemaal dof je en ziet de poeder op de haartjes liggen. Dat vind ik dus echt niet mooi.
Wat adviseren jullie?

Ik gebruik nu Max Factor Lasting Performance.

Je gezicht goed ontharen Knipoog

Ik gebruik facefinity compact foundation.. Bevalt goed! Mooie kleur, op het begin dacht ik ook dat het niet goed uitsmeren was maar t ging eigenlijk harstikke lekker Tong uitsteken Het merk staat trouwens heel onopvallend op de achter kant op een blauwe stikker, het is een bijna rechthook doosje (de hoeken zijn een beetje rond). Zeker een aanrader Knipoog. En op de voorkant onderop staat: Maxfactor in gouden lettertjes met een goud streepje erboven.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 04:39

Jij hebt blijkbaaar een andere Maxfactor facefinity compact foundation dan dat ik heb Haha!

Ik heb geen blauwe sticker er op en ook geen streepje op de voorkant Clown

Maar goed, wel dezelfde goede ervaring iig Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 06:51

Mijn zus had het een keer, enmocht het een keer proberen maar vond het ook maar niets hoor..
Wat je ook kan doen om het matte effect te krijgen is een concealer ipv foundation, of je foundation mengen met een beetje gezichtcreme of iets dergelijks.. Dan krijg je ook een matter effect zonder datr masker gebeuren.

Poeder foundation is niets voor mij , ik hou het lekker bij mijn smeerbare foundation Haha!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:35

Er staat me vaag iets van bij dat je minerale foundation anders moet aanbrengen dan gewoon poeder trouwens. Komt gelijk ook weer de naam ´kabuki´ als aanbrengborstel naar boven, maar hoe het precies zit weet ik niet meer.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 11:14

FZ_Lin schreef:
Ik gebruik zelf deze

Heb geen masker effect, en dekt erg goed!! Erg fijn spul ook om op te smeren. En je hebt ook maar een klein beetje van nodig!
Maar wel een aanrader!

Heb in het verleden zoveel gebruikt, en zit nu al een tijdje aan deze, en wil geen ander meer!

Gebruik jij alleen dit of gebruik jij er ook nog poeder bij? Trouwens die link die jij gaf van product is die duur of valt dat mee?

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:19

Lees even mee......
Ik had zels altijd L'oreal Ideal Balance foundation, deze is uit de handel gehaald maar ik kan niets vergelijksbaars vinden.
Heb al vele producten geprobeerd maar ben nergens weg van...
Alleen poeder wil ik ook weer niet.....

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:28

Ik gebruik altijd eerst foundation van Biotherm en daarna doe ik er altijd een klein beetje poeder overheen. Alleen poeder vind ik niet mooi. Vind het altijd belangrijk dat foundation en poeder echt dezelfde kleur is als je huid, anders staat het zo lelijk.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:30

_Cynthia_ schreef:
FZ_Lin schreef:
Ik gebruik zelf deze

Maar wel een aanrader!

Gebruik jij alleen dit of gebruik jij er ook nog poeder bij? Trouwens die link die jij gaf van product is die duur of valt dat mee?

Valt in principe mee vind ik.. Mja wat is tegenwoordig nog goedkoop! Haha!
Betaal voor 1 potje 15 euro, maar ik gebruik het erg vaak, en doe er ongeveer 2/3mnd mee.
En gebruik er geen poeder bij, alleen dit.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 11:34

Valt opzich wel mee dan. Als je soms in de winkel kijkt naar zulke dingen dan kost het soms al €30,-. Wat ik belachelijk vind Knipoog
Is dat er in veel kleuren? Aangezien mijn kleur er meestal niet bij zit. Moet namelijk een lichte kleur hebben. Je koopt ze neem ik aan gewoon bij de da/kruidvat enz?

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:38

Ik heb ook die van maybelinne!
Dat kwastje is iid eeerg iritant! werkt voor geen meter..
Ik gebruik gewoon altijd mijn eigen poederkwast en daarmee gaat het gewoon goed!
Vind het echt superfijn spul..