Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Loesss schreef:Ik heb met spoed ook een colonoscopiue gehad, daarom kon ik van tevoren niet laxeren en kreeg dus een klysma. Ik vond zowel het klysma als het onderzoek reuze meevallen. Ik heb geen roesje gekregen en dat was dus ook wel akelig en een beetje pijnlijk, maar het is me toch echt mee gevallen, ik vond het vooral genant en had daarna wel nog een dag flinke buikpijn en een heel opgeblazen buik.
Het klysma zelf valt echt heel erg mee, ze spuiten het in als een zetpil en dan ga je gewoon half uur met boekje p wc zitten (zo deed ik het tenminste).... lijkt me mindr erg dan cleanprep of colofort drinken 2 liter!
Oooh ja ik zag er enor tegenop, zat echt te bibberen, daarom viel het ook vast zo mee!
Natrick schreef:Loesss schreef:Ik heb met spoed ook een colonoscopiue gehad, daarom kon ik van tevoren niet laxeren en kreeg dus een klysma. Ik vond zowel het klysma als het onderzoek reuze meevallen. Ik heb geen roesje gekregen en dat was dus ook wel akelig en een beetje pijnlijk, maar het is me toch echt mee gevallen, ik vond het vooral genant en had daarna wel nog een dag flinke buikpijn en een heel opgeblazen buik.
Het klysma zelf valt echt heel erg mee, ze spuiten het in als een zetpil en dan ga je gewoon half uur met boekje p wc zitten (zo deed ik het tenminste).... lijkt me mindr erg dan cleanprep of colofort drinken 2 liter!
Oooh ja ik zag er enor tegenop, zat echt te bibberen, daarom viel het ook vast zo mee!
cleanprep had ik indd! Moest trouwens 3 liter
Dyonne schreef:Ik weet niet of het zin heeft met iets anders aan te mengen.
Met thee zou wel mogen volgens mij.
Maar denk dat je dan nog beter heel veel in een glas water kan kiepen, dat snel achterover gieten. En dan snel wat beters drinken. En zelfs water is dan echt heerlijk.
Dyonne schreef:Ik heb niet precies elke 10 minuten gedaan hoor. Een stuk minder denk. Een glas zooi weg, dan glas water.
En zorgde dat ik die zooi in 2 of 3 glaasjes deed per zakje. Vooral niet teveel.
Heb ook niet alles opgemaakt.
Maar ze waren wel tevreden de volgende dag.
Succes straks.
Zinn schreef:met ijskoud water proef je de viezigheid wel een stuk minderdus zo koud mogelijk
verania schreef:Oke nou over 2 uur ga ik beginnen met colofort.
Ben nu al misselijk hihi, nee gekheid, ben de laatste weken zoizo veel misselijk, dus of het gaat lukken????
ik zal jullie op de hoogte houden,
en ehm ik krijg gelukkig een roesje
en nog iets
wat bedoelen ze met heldere vloeistoffen,
is dat ook thee enzo (zonder suiker iig)
koffie mag niet toch?
Zonnebloem schreef:omdat echt alles eruit moet, er werd bij mij nadrukkelijk gezecht dat alles op moest.