Het leven met een koortslip :(

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

Het leven met een koortslip :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 11:41

Ja hoor.. 2 dagen geleden was het weer zo ver. het begon met het bekende tintelende gevoel..
En de ochtend daarna weer zo'n k*t koortslip

Wie heeft hier nog meer last van, en welke spullen gebruik jij?

ik heb laatst de herpotherm gekocht, een apparaatje die tot 50 graden verhit, en op die manier het virus moet doden..
Nou heb het 2x geprobeerd en het doet onwijs pijn..

Verder gebruikte ik altijd zovirax en vectavir, maar heb nu AKOLIP gevonden.
Deze zalf is doorzichtig, en droog hem heel snel uit.

Zeker de moeite waard om te proberen.

manonxxlove

Re: Het leven met een koortslip :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:43

Hmm nee heb het nog nooooit gehad.. moet er eerlijk gezegt ook niet aan denken om zn koortslip te krijgen, lijkt me heeel erg vervelend..
en ik zou dus ook niet weten wat er tegen helpt Lachen sorry

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:46

Ik heb echt het allerbeste spul gevonden en dat is dus geen smeerspul maar iets wat je inneemt. Het is homeopatisch en heet Rhus Toxicodendron en is in druppel en korrelvorm te krijgen. Ik ben ermee begonnen op aanraden van een heel oud mannetje in een ouderwetse drogisterij en ik dacht echt tuurlijk..... en verwachtte er niets van.

Binnen een dag nadat ik begonnen was, nam het tintelend gevoel af en de koortslip die ik toen ontwikkeld had, was binnen nog een dag helemaal weg!

In risico periodes zoals bij mij overgang van weer (vakantie enzo) en heel erge drukte of een aankomende griep neem ik het een paar dagen in en ik heb dus gewoon nooit meer een koortslip gehad en ik praat nu al over bijna twee jaar verder!

Spul is bij drogisten te krijgen maar ik moet het dan wel altijd bestellen. Potje kost iets van 5-6 euro en daar doe je als je het continu inneemt een ruime maand mee...maar dat is dus niet nodig.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 11:50

Serieus.. ow dat kan ik ook wel een x proberen.

Ik heb het ook met weersveranderingen, nadat ik ziek ben geweest enz.

Hij is deze keer niet zo groot geworden, maar ik heb echt altijd joekels, ik prik de blaasjes ook altijd lek,zodat de druk er vanaf is.

Maar ik zal wel een navragen over die druppels.. wij hebben in het centrum een homeopatisch winkeltje. die heeft het vast wel..

Dank je wel..

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:54

Ik heb er ook last van maar dan van een koortsneus. Normaal gesproken altijd naast me neusvleugel. Nu had ik al 2 dagen een enorme puist op me neus (tenminste dat dacht ik) is het ook een koortsneus want heb er vanmorgen speciaal koortsneus spul opgedaan en hij is nu al minder. Ik heb nu tisuderma en het werkt dus echt.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 11:58

Ik heb ze ook weleens bij mn neus, die heb ik liever dan op mn lip vind ik zelf.
Op mn lip doen ze echt zeer, en meestal voel ik me dan ook totaal niet lekker...

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:59

Ik heb het tegenwoordig bijna elke maand en nou heb ik er !!3!!.. Huilen
Allemaal op mijn bovenlip.
Ik gebruik Compeed Lipblaaspatches. SUPER! 10 euro voor een doosje (bij Etos of de apotheek) en dat is genoeg voor 1 uitbraak.
Het verzacht de pijn, ze worden bijna onzichtbaar en het is niet meer overdraagbaar (je kan gewoon kussen en je make-up er over doen).
Echt een aanrader! Haha!

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:02

Charr_x schreef:
Ik gebruik Compeed Lipblaaspatches. SUPER! 10 euro voor een doosje (bij Etos of de apotheek) en dat is genoeg voor 1 uitbraak.
Het verzacht de pijn, ze worden bijna onzichtbaar en het is niet meer overdraagbaar (je kan gewoon kussen en je make-up er over doen).
Echt een aanrader! Haha!

Dat is echt niet normaal hoor 3!

Ik schaamde me echt dood gewoon me hele neus top was knal rood! Ben ook maar niet naar school geweest!(A)

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:04

IK heb zelf ook last van koortsblaren. Helaas ook op neus en lip maar ook op mijn kin.
De laatste zat in mijn neus, dat is pas een drama.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:04

bianca77 schreef:
Charr_x schreef:
Echt een aanrader! Haha!

Dat is echt niet normaal hoor 3!

Ik schaamde me echt dood gewoon me hele neus top was knal rood! Ben ook maar niet naar school geweest!(A)

Nee, dat is inderdaad niet normaal, maar ik krijg dat altijd als mijn weerstand verminderd is ipv dat ik ziek wordt. Met die patches zie je ze bijna niet en durf ik gewoon over straat.. Tong uitsteken

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:05

Ze zeggen trouwens dat je een koortslip of neus krijgt door slechte weerstand. Heel raar maar de één heeft er wel last van en de ander nooit.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:06

die koortslip paches zijn idd wel fijn. Ikhad vorige week ook een koortslip nadat ik flink verkouden geweest was en na gebruik van die plakdingen was die vrij snel weg

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:07

wat ben ik blij dat ik het herpes virus niet heb!

@bianca77: dat komt omdat de ene persoon wel drager is van het virus en de andere niet.

Mijn vriend heeft er wel last van, en die moet ooke cht uit mn buurt blijven met zn mond als hij weer blaasjes heeft!

Mijn schoonzusje heeft ook afen toe gigantisch grote koorts blaasjes, laatst was het van dr bovenlip zo naar dr neus gegaan, en naast haar neus zat ook nog een flinke blaas.
Pff, daar moet ik niet aan denken!

Ohja, enne, oppassen met oralesex, voorje het weet heeft je partner perongeluk herpes daar....
Dat had een oud klasgenootje, die dacht dat haar koortslip weg was en heeft vriendlief verwent met haar mond.
Helaas voor deze jongen had hij toen herpes aan zn zaakie

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:10

Ik las toevallig net in de libelle iets over koortslippen.
Als je naar de dokter gaat kunnen ze met een injectienaald het vocht uit t blaasje halen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:12

Ik krijg ook altijd een koortslip als mijn weerstand minder is, ziek word ik dus echt bijna nooit! Ik zorg nu gewoon dat ik mijn weerstand goed houd, want als ik een kortslip heb, dan kan ik er ook niets tegen doen. Niets van al die middeltjes helpen. Als ik er namelijk iets opsmeer dan wordt het dus alleen maar erger..

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:17

Ik heb het met vlagen, het is een tijdje goed gegaan maar nu zit ik gemiddeld toch wel op één koorstlippen per maand. Ben er herhadelijk voor naar de dokter geweest (er zijn pillen voor!) maar hij kan er niets aan doen/wil die pillen niet geven omdat 'het niet erg genoeg is'.

Ik smeer alles er op wat er valt te smeren, maar op een gegeven moment werkt dat ook niet meer, omdat je het er zo vaak opsmeert. Ik blijf dus maar af en toe naar de dokter gaan, hopend op DE pillen waardoor ik er nooit meer lats van heb Vork

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:27

Ik had het vroeger heel vaak maar nu valt het gelukkig mee.
Ik gebruikte eerst altijd zovirax tot ik een keer met koortslip bij
drogist stond en die vrouw achter de toonbank mij vectovir aanraadde, dat
werkte dus nog beter bij mij Lachen

Nu zijn er nog meer middeltjes op de markt zoals de lippatch en er schijnt ook
nog iets van Prevner te zijn waar ik goede berichten over hoor. Gelukkig heb
ik het zelf al in geen tijden nodig gehad, dus misschien ben ik er wel
overheen gegroeid of zo Lachen

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:33

ik heb er ook altijd last van Boos!
vorige week had ik er ook 3 op mijn onderlip!
voelde me echt rot ervan!!!
zodra je dan lacht splijt de boel weer open.
ik gebruik altijd het spul van de apotheek akolip. maar ik heb er dan toch een week last van helaas.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:27

ik heb het ook altijd, vreselijk en meestal komtie ook nog als het zonnig is (dus op vakantie ofzo).. gebruik meestal zovirax maar heb niet het idee dat het echt werkt..

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:14

Zo nu en dan heb ik er ook last van, heb altijd Akolip in mijn medicijnkastje liggen, dat helpt altijd vrij snel.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:16

Ik gebruik altijd die pleisters van de Compeed. Die knip ik zelf wat kleiner en dan zie je er minder van. Het voordeel voor mij is dat ik er dan niet aan ga plukken en krassen. In een week is het dan weg zonder dat je er teveel last van hebt gehad. Ik vind het ideaal.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 22:45

die pads van compeed vind ik zelf 3x niks..
Mijne zijn altijd best groot, en ik ben altijd telaat met plakken.

Ik smeer gewoon veel met AKOLIP, en als het niet meer tinteld, dan prik ik er een hete naald doorheen. dat helpt goed, want zo is de druk eraf, en dan is die sneller ingedroogd

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:06

Hand op mijn hart maar ik krijg dus echt niet eens meer blaasjes op mijn lip....zodra ik ook maar denk dat ik iets voel tintelen, slik ik druppels 's morgens en 's avonds, hooguit 2 of 3 dagen en er gebeurt dus helemaal niets!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:10

Even een stipje Knipoog

Heb er ook vaak last van. Gebruik Zovirax

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 23:20

daffodil schreef:
Hand op mijn hart maar ik krijg dus echt niet eens meer blaasjes op mijn lip....zodra ik ook maar denk dat ik iets voel tintelen, slik ik druppels 's morgens en 's avonds, hooguit 2 of 3 dagen en er gebeurt dus helemaal niets!

Ja die druppels die jij zei in het begin van dit topic, ga ik echt halen.
Ik ga het gewoon proberen.