Permanent over geverfd haar?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Permanent over geverfd haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 21:53

Ik verf (al jaaaren) m'n haar, net ff ander tintje bruin dan dat ik van mezelf heb (ben zelf echt heel donker) heb redelijk lang haar (stukje over mn schouders) en t is behoorlijk dik.
Nou wil ik al sinds ik klein was krullen. Zet zo nu en dan wel eens papilotten en dan zitten ze er een half dagje in, maar tis er ook weer zo uit.
Nu ik niet meer de hele dag met een cap op loop (zat eerder fulltime in de paarden) durf ik er wel een permanentje aan te wagen. Is dat erg link voor je haar? Blijft het wel zitten? Hoeveel geld ben je ongeveer kwijt? Ik wil echte krullen, geen grove slag.

Faelivrin

Re: Permanent over geverfd haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 21:57

Verf is net zo link voor je haar als permanent, geloof ik. Lachen Allemaal chemische troepjes. Kortom; goede verzorging er na is iig wel heel slim om te doen. Verder heb ik geen idee of zoiets goed houd op lang haar. Daarvoor kun je denk ik het beste even een kapper bellen. Die zullen het beter weten. Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:11

Ik weet wel dat een permanent een zware aanslag op je haar is net als verf, je kunt je dus voorstellen dat én verf én permanent op z'n zachtst gezegd geen goed aan je haar zal doen, het kan er van gaan breken. Ook heb ik weleens gehoord dat een permanent niet goed houdt in geverfd haar.
Ik zou in ieder geval even goed met de kapper overleggen voor je het laat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 23:32

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van mij verft én d'r haren én heeft een permanent laten zetten..
En dat ging gewoon goed. Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:11

je haar moet van erg goede kwaliteit zijn en sterk zijn wil het niet dood gaan na en verfen en permanenten!

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:04

Je kan het toch altijd aan je kapper vragen,
die hebben er verstand van.
Dan kan je ook eglijk vragen hoe duur het is, want dat is bij elke kapper verschillend

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:10

ik vind altijd dat iedereen zo 'voorzichtig' is.
tuurlijk kan het wel, en ja het is mss niet goed voor je haar, maar zo snel breekt het nu ook weer niet.
ik heb mijn haar een keer 3 keer in 2 weken helemaal geverfd en het is echt niet afgebroken hoor.
als je het haar gewoon goed verzorgt is het echt niet erg om je haar te verven en te permanenten.
(ik blondeerde het altijd, dat is het minst goed voor je haar en ook stijl ik het af en toe eens, het valt dus echt wel mee) maar dat is mijn mening Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:37

er zijn maar weinig mensen die zulk sterk haar hebben dat het zo vaak chemische behandeld kan worden.
Ik heb het zelf vroeger ook gehad en ik kon dus mooi mijn haar afknippen omdat er hele plukken uitvliegen omdat het dood was.

Jij hebt dan geluk dat je sterk haar hebt. Er zijn meer mensen die niet zulk sterk haar hebben.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:40

ik zou het niet doen.
Zelf heb ik het een jaar of 3 geleden wel gedaan en dat is op zn zachts gezegd erg slecht voor mn haar geweest. Mn haar was voor het gebeuren redelijk vettig, maar achteraf was het erg droog en door.
Talloze potjes kerastase heb ik erin moeten gooien om het toonbaar te houden. Nu is het eindelijk flink uitgegroeid en is mn haar weer mooi. maar ik doe het in elk geval nooit meer.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:42

Ik heb het nu gedaan. Gaat prima. Heb ca. 4,5 week geleden geverfd en 1 week geleden gepermanent. Komende week wordt het weer geverfd. Met permanenten loopt je kleur wel echt terug.