Raar gevoel benen , iets ergs?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Raar gevoel benen , iets ergs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 00:50

Hallo iedereen ..

Ik heb al vanaf vroeger dat als ik ga rennen ik door me enkel ga , van me linkerbeen . Bij rijden heb ik er geen last van of iets anders , maar alleen als ik ineens voor de bus moet rennen of een sprintje of iets dergelijks .

Nu sinds een paar weken / maanden heb ik ook iets anders maar in me hele been / beide benen .
Even een voorbeeld dat je snapt wat ik voel :
Als je een lange tijd heb gerent , of een hele lange wandeling achter de rug hebt zitten krijg je meestal een beetje of heel erg last van je spieren in je been toch ? Echt na een hele lange wandeling of sprint ... echt dat je niet verder meer kan .

Nu zou je denken , dat is toch normaal ? Maar nee ik heb het al gewoon . Als ik niets doe , als ik sochtends op sta en wat door het huis loop voel ik het al .. EN het word steeds erger . Het begint nu al heel erg in me bovenbeen , zelfs nu ik dit zit te typen voel ik het gewoon trekken en het doet best pijn .

Nu heb ik dit alles bij elkaar jaren laten zitten want ik ben niet zo een dokters mens maar ik ga deze week denk toch maar even langs , maar weten jullie misschien wat het is of hebben jullie ook zo iets ?

In me familie zitten trouwens wel een paar gevallen met die ene spierziekte MS . Weet niet of dat er wat mee te maken heeft .. hoop het niet .

marialva

Re: Raar gevoel benen , iets ergs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 01:03

ik zou maar eens naar je huisarts gaan want dat klinkt niet gezond Knipoog

veel sterkte Ach gut

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 05:00

Idd als de wiedeweerga naar de dokter !

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:36

Ik heb het ook!
En ik ben bij de huisarts geweest, maar die weet het niet...
Moet nu naar fysio. Maar ja, ik ben benieuwd wat dat uit gaat halen...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:39

Heb je geen last van rusteloze benen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:41

Waren je reflexen wel goed bij de huisarts Broccoli?

Het kan heel simpel zijn dat je gewoon de verkeerde spieren in je benen hebt ontwikkeld en andere onderontwikkeld zijn waardoor je minder stabiel bent.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:54

Katja schreef:
Waren je reflexen wel goed bij de huisarts Broccoli?

Het kan heel simpel zijn dat je gewoon de verkeerde spieren in je benen hebt ontwikkeld en andere onderontwikkeld zijn waardoor je minder stabiel bent.

Daar heeft ze niet eens naar gekeken... No Cheer

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:55

meggiemeg schreef:

Volgens mij is dat weer iets anders. Althans: in mijn geval. Lachen

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:07

ik heb ook zoiets gehad, ik had iets achter mn knie, daar was een bot niet helemaal goed ofzo, waardoor ik last had door mn hele been. ik kreeg daar oefeningen voor was verder niks aan te doen, als ik geluk had zou ik eroverheen groeien zeiden ze in het ziekenhuis Clown ik verklaarde ze echt voor gek en werd zelf gek van de pijn, maar ze hadden gelijk ik ben er overheen gegroeid (ofzo ik snap nog steeds niet hoe dat kan).
hoop voor jou dat het ook zoiets kleins is (toendertijd was het niet zoiets kleins voor míj want ik werd gek van de pijn)

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:24

Hoe oud ben je? Ik had zoiets ook toen ik een jaar of 14 was. ik noemde het altijd "groeipijn" maar ben uiteindelijk
maar 1.65 geworden! Bloos (nu 26 jaar) Ik smeerde altijd iets van tijgerbalsem of zo, dat hielp wel aardig.

Heb je bij de huisarts ook aangegeven wat er in je familie voorkomt? niet dat het perse zo is, maar dan kunnen ze je er wel op testen.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 00:35

In ieder geval bedankt voor alle reacties !!

Ik ben langs de dokter geweest maar ik zal eerst even alle vragen beantwoorden .

meggiemeg schreef:

Uhm , wat houd dat in ? Zou niet weten wat ik me daar bij moet voorstellen .

Leedebee schreef:
Hoe oud ben je? Heb je bij de huisarts ook aangegeven wat er in je familie voorkomt? Succes!

Ik ben 17 jaar oud , en ben al erg groot hoor 1.76 ong . Hoop dat ik niet meer groei . En ja ik heb dat verhaal er ook bij verteld maar dat bleek volgens hem er niets mee te maken te hebben .

Hier het verhaal van de dokter .

Ik dus verteld hoe en wat , en dat MS in me familie voor komt . Dus hij zegt oke ga maar liggen , broek uit .
Dus ik lag daar en toen ging hij me benen omhoog doen en ik weet niet waar hij allemaal mee bezig was maar ze gingen alle kanten op Clown
Toen kwam hij met de uitslag dat me spieren veelste kort zijn , net een ' oude vrouw ' hoe ' ver ' ik me benen kan krijgen volgens de dokter .
En het is erger bij me linkerbeen vertelde de dokter mij , en dat kan kloppen want ik heb meestal ook het meeste last in me linkerbeen .
Nu is het dus rekken en strekken ... Gelukkig is het niet iets ergers , ook al is het natuurlijk nooit zeker maar laat ik er nu maar gewoon vanuit gaan dat het te korte spieren zijn .

Dat over me enkel kon hij verder niet over uit komen .

Mensen nog ideeen wat ik allemaal kan doen thuis aan oefeningen ?
Heb net al me benen op de bank gelegt , en geprobeert me tenen aan te raken dat soort dingen . Doet wel erg pijn als ik een beetje forseer en me oma waarschuuwde mij dat ik het niet meteen te druk moet gaan doen aangezien het ook kan gaan scheuren ?!?
Wel erg hoor dat ik met mijn leeftijd niet eens me tenen normaal kan aanraken Bloos

Na in ieder geval erg bedankt allemaal voor de reacties ...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 06:50

Ik heb een hele goede tip, YOGA !
Klinkt heel suf, maar bij een leuke yogaleraar/lerares, is yoga hartstikke leuk. En laat yoga nu een hele goede manier zijn om die spieren te strekken.

Ik heb precies hetzelfde probleem, ook te korte spieren, en met name de benen Lachen

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 09:24

Ja, yoga is echt een hele goede, en je wordt er ook nog eens lenig van (nou ja, na een tijdje dan, ik ben nog steeds een hark ha ha ha)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:12

Je kunt van die warming-up oefeningen die je voor je gaat hardlopen doen. Er staan in de bieb veel boeken over hardlopen, dus daar kun je er heel veel uithalen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:58

MS is niet erfelijk Knipoog Wordt door veel mensen gedacht, en feit is dat het in de ene familie meer voorkomt, en in de andere niet, maar er is nooit aangetoond dat het erfelijk is. Misschien een geruststelling Lachen
Het klinkt trouwens ook niet echt als het begin van MS.

Verder weet ik niet echt waar die huisarts aan dacht... maar ik zou even in de gaten houden of het over gaat, en me anders nog maar eens melden Knipoog
In principe geven te korte spieren niet zulke klachten. En zijn spieren meestal functioneel verkort. m.a.w. spieren passen zich aan aan wat jij doet (qua sport e.d.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:46

Oke bedankt ! Ik zal is een beetje in de rondte gaan kijken bij mensen die yoga geven hier in de buurt of andere dingen waar ik rek en strek kan oefenen . Misschien nog dvd's waar ik aan kan mee doen ?

verootjoo schreef:
MS is niet erfelijk Knipoog Wordt door veel mensen gedacht, en feit is dat het in de ene familie meer voorkomt, en in de andere niet, maar er is nooit aangetoond dat het erfelijk is. Misschien een geruststelling Lachen
Het klinkt trouwens ook niet echt als het begin van MS.

Verder weet ik niet echt waar die huisarts aan dacht... maar ik zou even in de gaten houden of het over gaat, en me anders nog maar eens melden Knipoog
In principe geven te korte spieren niet zulke klachten. En zijn spieren meestal functioneel verkort. m.a.w. spieren passen zich aan aan wat jij doet (qua sport e.d.)

Oh ja vrijwel iedereen die denkt dat dan en zelfs de dokter heeft daar niet op gezegt dat het niet erfelijk is . Apart hoor maar idd wel een geruststelling !
Ik heb de laatste dagen een beetje rek en strekoefeningen gedaan en niet eens zo heel erg veel , maar ik heb nu verschrikkelijke pijn in me bovenbenen en in me arm . Waarschijnlijk ben ik iets te intensief begonnen en zijn me spieren lichtjes gescheurt of overbelast . Kan amper de trap af lopen of gaan zitten , vreselijk .. Clown

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:48

Hoe heb je ze gedaan dan Nagelbijten / Gniffelen
Heb je trouwens alleen last in 1 been? Of ook in het andere...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:51

verootjoo schreef:
Hoe heb je ze gedaan dan Nagelbijten / Gniffelen
Heb je trouwens alleen last in 1 been? Of ook in het andere...

Na been met moeite op de bank gelegt en ondertussen tv kijken zodat ik de steken in me been niet echt voelde , met me handen naar me tenen en dat telkens achter elkaar tot ik me tenen kon vasthouden maar dat hield ik niet langer vol dan 5 seconden . En met me been heen en weer zwiepen ( dat hielp volgens een vriend van me Tong uitsteken )

Ik heb nu last in allebij me benen maar in de linker meer dan rechts .

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:03

steken in je been mag je niet voelen bij rekoefeningen, hoogstens de rek die je erin brengt Knipoog
Ik zou als ik jou was even naar de fysio gaan. Ik weet niet wat die dokter dacht, maar 'te korte spieren' ( Verward) geven deze klachten niet.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 29-10-08 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:09

Ik heb een tijd geleden van de fysio ook een oefening mee gekregen tegen te korte beenspieren, omdat hij dacht dat dit misschien het probleem was (was overigens niet zo).

Ga op je zij liggen, met je onderste been naar voren gebogen in een hoek van ongeveer 90 graden. Zorg dat je rug en schouders recht liggen, dus niet gedraaid. Je kunt je armen en hoofd houden op een manier dat voor jou comfortabel is. Pak vervolgens je scheen van je bovenste been vast en trek deze bijna tegen je kont aan. Duw vervolgens je knie naar achteren. Dit moet je zeker voelen, maar als je het met mate (ong. 5/10 min per dag) doet is het een hele goede manier om je bovenbeenspieren goed op te rekken. Succes. (Natuurlijk daarna op je andere zij liggen voor je andere been.)