Help! Ik blijf dingen herhalen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Help! Ik blijf dingen herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 18:04

Hallo,
Bedankt dat jullie dit even willen lezen.
Het zit namelijk zo als ik mijn tas heb in gepakt omdat ik bijvoorbeeld ergens heen ga kijk ik mijn tas altijd na. (wat meerdere mensen denk ik doen)
Maar bij mij gaat het tot vervelends toe. Zelf als ik in mijn bed lig ga ik het hele rijtje af. En herhaal ik alles 10 keer wat ik bij me moet hebben.
Ik heb dat zelfs als ik naar school ga of naar mijn paard.
Ik word de laatste tijd gewoon echt gek ervan. Wat kan ik hieraan doen?

Lady_xx

Re: Help! Ik blijf dingen herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:07

Haha heel herkenbaar! ALtijd als ik van huis wegga, al is het maar voor 2 minuten, chek ik alles echt 3x of ik het bij me heb.
Volgens mij is er niks aan te doen, het is gewoon het gevoel van zekerheid wat ik graag wil hebben Tong uitsteken

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 18:09

Ah ik vind het zo vervelend maar lijkt ook steeds erger te worden

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:13

ik heb dat met mijn wekker.. ben als de dood me te verslapen en dus ergens te laat te komen.. kijk wel 4 keer of ik hem wel echt heb aangezet (en dat is altijd al het geval bij keer nummer 1 dat ik kijk, maar dan weet ik het toch niet zeker meer en vergeet iedere keer of t nu wel of niet zo was Hamer )

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:13

Ik zou er gewoon proberen niet te veel meer bij na denken... En een lijstje maken wat je vast mee moet nemen naar je paard/school e.d. en dat lijstje gewoon telkens afstrepen zodat je zeker weet dat je alles hebt. En denk maar zo: het is geen ramp als je iets vergeet!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:16

je bent gewoon een controle freak, doe je niks aan.
Misschien moet je tegen jezelf zeggen bijv. ik mag 5x kijken en dan niet meer, hoe graag ik ook wil.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:20

Moet je ook een bepaald aantal keren kijken? Kan je niet gaan slapen als je niet gechekt hebt? Als het je leven gaat beheersen zou ik zeker een bezoekje aan de huisarts brengen. KIjk eens hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Obsessief- ... e_stoornis Herken je je hierin, ga dan zeker naar de huisarts.

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:21

Ik moet op stal echt altijd heel goed om me heen kijken of ik nu wel ECHT alles heb opgeruimt en mee neem wat ik mee moet nemen! en dan heb ik nog vaak dat ik iets vergeet, maar gelukkig komt na mij altijd een goede vriendin die het dan vaak alsnog opruimt! Ik vind het zo vervelend en daarom check ik het nu echt 3x, maar das dus ook echt nodig Tong uitsteken

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:24

Zonnebloem schreef:
je bent gewoon een controle freak, doe je niks aan.
Misschien moet je tegen jezelf zeggen bijv. ik mag 5x kijken en dan niet meer, hoe graag ik ook wil.

Dat is onzin, als je zo gaat denken... (bijna) overal is iets aan te doen! Inderdaad ff huisarts misschien, als je je er echt niet prettig bij voelt, kan een psycholoog je goed helpen denk ik Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:41

dwangneurose Tong uitsteken
had het ook heel erg.. controleerde wel 6 keer of het gas uit was, de deur op slot.. etc etc.. ook al was ik bijna op me werk.. ging ik gewoon terug om het nog voor de 7e keer te controleren.. was veels te bang dat er iets zou gebeuren met mijn hondjes.. als ik de hondjes mee nam dan controleerde ik gewoon 1 keer snel en dan was het goed..

heb er soms nu ook nog wel last van hoor.. maar gelukkig veeeeeeeeel minder dan eerst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:03

Gadver, dit ken ik No Cheer
Serieus, ook met toetsen.. Midden in de nacht kijk ik nog even of ik het wel zeker weet. M'n wekker controleer ik wel 12x..
Echt vervelend. Scheve mond
En ik slaap niet voordat ik 't zeker allemaal weet

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 19:04

Ja indd ook mijn wekker controleer ik 10 duizend keer Tong uitsteken
Weet niet presies hoevaak maar het echt wel heel veel

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:31

Ik heb het met kijken of de deur op slot zit. Deur op slot - wegfietsen - twijfelen en dan zeg ik nog tegen mezelf je draaide hem net op slot en TOCH moet ik omdraaien en kijken of het ook écht zo is.
Mn wekker zetten; ik kijk er minimaal 20 keer naar of het echt goed staat en zelfs dan twijfel ik nog. Spullen inpakken moet ik ook 10 keer een rijtje in mn hoofd afgaan of ik het wel heb.

Verschrikkelijk irritant soms. Nagelbijten / Gniffelen