moe van medicijnen. Aan toe geven of juist niet?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HenrietteM

moe van medicijnen. Aan toe geven of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 12:24

ik slik nu preventief medicijnen tegen migraine. Eerst had ik alleen medicijnen voor tijdens een aanval, maar deze (flunarizine) moet ik elke dag slikken.

Op de bijsluiter staat dat je er suf en moe van kan worden (en nog meer dingen maar goed). Moe word ik er inderdaad van. Ik kan wel 14 - 16 uur per dag slapen.

Nu vraag ik me af moet ik me daartegen verzetten (wat ik natuurlijk op werkdagen sowieso al een heel eind moet doen). Of juist an toegeven. Je lichaam vraagt er natuurlijk om vanwege die medicijnen.

magriet

Re: moe van medicijnen. Aan toe geven of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:26

Of eens met de arts overleggen of er niet een ander medicijn is. Het kan ook zijn dat er een mate van gewenning komt en dat je er later minder moe van wordt

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 12:30

ja, maar ik moet dit eerst 2 maanden slikken om te zien of het werkt

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:16

Ik zou toch met je huisarts overleggen. Zeker wanneer je er echt last van hebt. Dit adviseren wij in de apotheek in ieder geval wel Knipoog Tenzij je ze minder lang dan 14 dagen gebruikt, dan kan het eventueel na de 2 weken nog wat afnemen.. Al is dat met deze bijwerking ook niet echt zo denk ik..

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 13:25

ja bij de apotheek zeiden ze dat het een paardemiddel is toen ik het op kwam halen. Dat vind ik al een beetje raar. Ik heb ze niet van de huisarts gekregen maar van de neuroloog. Mijn huisarts weet misschien niet eens dat ik ze slik. Ik slik ze nu bijna 4 weken.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:37

Ik slik niet dezelfde medicijnen, maar wel met dezelfde bijwerkingen.
Deze slik ik nu zo'n 1,5 jaar en kan gewoon soms echt niet meer en moet dan aan het eind van de dag echt even liggen anders red ik het niet tot half 11.

Zolang ik bezig ben is er niets aan de hand maar als ik dan thuis kom stort ik in.

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 16:44

ik heb even contact gehad met de huisarts. Deze bijwerkingen zijn bekend. Het middel schijnt niet zo vaak meer voorgeschreven te worden vanwege allerlei bijwerkingen. Het hoort er zogezegd gewoon bij. En inderdaad net als jij Haagsemeid, af en toe kan ik gewoon niet meer. Zou de hele dag kunnen slapen, maar ja, dat zit er niet elke dag in.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:13

Maar dat was het verder? Heeft hij het niet over een alternatief gehad? Mag ik vragen wat je voor middel krijgt?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:03

Ik slik ook medicijnen tegen migraine en die vertraagd mijn hartslag. Mag je dan wel sporten?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:08

Krijg je toevallig bètablockers? Heb ik ook ooit gehad als preventie voor migraine. Maar voor mij werkte het ook zo averechts door die bijverschijnselen dat ik de voorkeur gaf aan de migraine aanvallen Scheve mond

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 15:24

Ik slik flunarizine. Alternatieven zonder bijwerkingen zijn er eigenlijk niet. Ik geloof niet dat het een betablokker is, maar dat weet ik niet zeker. Je mag geen gevaarlijke machines bedienen, sporten staat niets over.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:51

Het kan zijn dat die vermoeidheid na een poosje (varierend van een paar dagen tot weken en in sommige gevallen een paar maanden) over is, als je lichaam helemaal gewend is aan het spul.

Sterkte!