probleemkids wie weet er mee om te gaan ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

goldflower

probleemkids wie weet er mee om te gaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 11:54

Hai ik wilde even weten wie hier nog meer kids heeft met grote problemen.
Meestal worden ze door buitenstaanders gezien als vervelende brutale kinderen die niet goed opgevoed zijn.

Ikzelf heb er 3 waarvan er 1 echt met kop boven uitspringt.

En ze is nog een puber ook dus heel erg lastig

Mijn dochter is nu bijna 15 en ze heeft vroeger op de dagbehandeling van de jutters gezeten.

waar ze aardig meekwam ,maar we zijn 5 jaar geleden naar zoetermeer verhuist en daardoor vonden ze van jeugdzorg dat ze weer naar gewoon onderwijs kon.

Dat ging met horden en stoten ,uiteindelijk overgegaan naar VMBO maar ook daar was het alleen maar probleem.

Uiteindelijk zit ze nu weer op de pleyzierschool maar gaan ze haar binnen korte tijd weer terug plaatsen naar jutters maar dan intern.

Dit is mede met keuze van mij omdat ik vind dat dat meisje is rust moet gaan vinden en dat ze is de juiste behandelingen en medicatie voor haar kunnen vinden.

Ze is steeds binnenste buiten gekeerd daar kwam altijd al ADHD uit ,tijdelijk medicatie gehad maar op den duur wilde ze t niet meer slikken.

Weer alles onderzocht en getest en toen bleek ook dat ze Bordeline in ontwikkeling had en daarbij komt ook nog eens dat ze bollimia heeft.

Ik weet er geen raad meer mee en zie mn meisje alleen maar wegglijden.
En dat doet pijn!!!

Nou hebben we een heerlijk paardje waar ze altijd lkkr mee bezig was maar van de 1 op de andere dag wil ze daar ook niets meer mee.

En ja ze doet steeds meer verkeerde dingen.

Maar goed zit al heel lang met dit probleem en moet zegge de jeugdzorg is ook niet zo snel heb hoop vormen van therapie aangeboden gekregen maar puntje bij paaltje kon dat niet door gaan .

Nu door druk van meerdere instanties hebben ze weer beloofd uiteindelijk iets te gaan doen...

wie herkent deze dingen in zn omgeving en hoe pakken jullie het aan of gaan jullie ermee om ??

alvast bedankt als jullie tips hebben,en sorry van het lange verhaal maar loop er al zolang mee Huilen

groetjes en thnx alvast.

Miryamk

Re: probleemkids wie weet er mee om te gaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:27

Ik herken het helaas...Bij mijn dochter is niet lang geleden (eindelijk) de diagnose ADHD gesteld, met gedragsproblematiek en (beginnende) depressiviteit. Al vanaf dat ze 2 jaar was zeulde ik haar mee naar instanties omdat ik vond dat zij zich niet 'normaal' gedroeg. Toen ze 6 was is ze in dagbehandeling gegaan maar daar hebben ze na uiteindelijk gezegd: Kom maar terug als ze in de puberteit zit.' Dus zaten wij weer met de handen in het haar....

Sinds een half jaar worden we eindelijk eens goed begeleid, we hebben een topwijf bij jeugdzorg en inmiddels ook bij de Meerkanten. Die zetten zich voor 100% voor ons in!

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 12:50

Miryamk schreef:
Ik herken het helaas...Bij mijn dochter is niet lang geleden (eindelijk) de diagnose ADHD gesteld, met gedragsproblematiek en (beginnende) depressiviteit. Al vanaf dat ze 2 jaar was zeulde ik haar mee naar instanties omdat ik vond dat zij zich niet 'normaal' gedroeg. Toen ze 6 was is ze in dagbehandeling gegaan maar daar hebben ze na uiteindelijk gezegd: Kom maar terug als ze in de puberteit zit.' Dus zaten wij weer met de handen in het haar....

Sinds een half jaar worden we eindelijk eens goed begeleid, we hebben een topwijf bij jeugdzorg en inmiddels ook bij de Meerkanten. Die zetten zich voor 100% voor ons in!

ok das mooi dat ze dat eindelijk doen ..ik hoop ook echt dat t bij ons nu ook doorzet want je ziet zo helpen ze je en uiteindelijk val je in een diep gat waar ze nog veel moeilijker uitkomen en om eerlijk te zijn nog meer in weg zakken.

Nou hoop indd dat t voor jou nu ook de goede kant opgaat.

Mag ik vragen hoe oud je dochter is en wat voor therapy OID gaan ze nu doen ??

gr.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:52

ik werk met deze kinderen en kan dus vanuit een proffesionele achtergrond wat adviezen geven.
heb je al contact met MEE? of het CCE gehad?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:58

TS mijn dochter is inmiddels 14, wij hebben dus ook heeeeeel lang maar wat moeten aanmodderen. Sinds ze medicijnen krijgt gaat het veel beter. Helaas wil ze ze (net als jouw dochter) niet altijd innemen. Ze vindt het maar onzin, het probleem ligt immers niet bij haar... Knipoog
Zij krijgt binnenkort na schooltijd scholierenhulpverlening-begeleiding mbt haar problemen en wij krijgen ouderbegeleiding. En nou maar hopen dat de boel niet alsnog escaleert. Het blijven zorgenkinderen en de puberteit helpt idd niet erg mee.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:58

ts ik heb je mijn verhaal ff per pm gestuurd

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 20:22

hai ..ik krijg indd wel hulp aangeboden maar dan komen ze 1 of 2x en dan bellen ze af,,ze hebben ook daadwerkelijk gezegd ,,dit gaat boven mn hulp ..

Nou ja steeds via school en andere instanties druk erachter laten zetten en dan komt er weer zo,n een mooi gesprek met allemaal begeleiders (jutters, jeugdhulp, jeugdformaat, schoolmaatschappelijkwerk etc)

En nu maar weer afwachten ,,mooie afspraken maar helaas gebeurt er te weinig.

Ik zeg wel duidelijk dat ik niemand veroordeel want hoop werkt langs elkaar heen en dan kan het ook niet anders.

Maar toch ,,waarom moet t bijna altijd te laat zn voordat er hulp DAADWERKELIJK komt.

Maar goed hopen dat t deze x wat uithaalt.

En thnx voor de mensen die tips geven.

@Piewie ,thnx voor je PB en je zal zeker nog van me horen.

@Miryamk, jou dochter is dus nu net zo oud als de mijne,,en indd de medicijnen zn nu echt uit den boze voor ze ,,ze schamen zich ook ervoor.

@benangelique er zn instanties en er komern weer nieuwe op gang voor thuis maar weet niet precies hoe ze heete,, ik ga er achteraan Lachen

gr.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:31

Het is 'gewoon' een kwestie van de juiste hulpverlener vinden, maar dat is zoeken naar een speld in een hooiberg...Ik wens jullie héél veel sterkte (en begrip van de omgeving..) Ach gut

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 23:36

Miryamk schreef:
Het is 'gewoon' een kwestie van de juiste hulpverlener vinden, maar dat is zoeken naar een speld in een hooiberg...Ik wens jullie héél veel sterkte (en begrip van de omgeving..) Ach gut

Ja dat is zeker zo maar soms hebben ze zulke buien en dan is het echt moeilijk om ermee om te gaan.

Maar voor jou ook heel veel sterkte emee en hoop dat het bij jou ook allemaal goed komt Lachen

groetjes Tas.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:51

Pff lastig zeg!

Mijn vriend is zelf een probleemgeval... adhd en pdd-nos dus sociaal gehandicapt.
Hij heeft op een speciale basisschool gezeten (drama! daardoor heeft hij een mega leerachterstand opgelopen omdat ze alleen maar spelletjes deden!) en een gewone middelbare school (succes? nee... werd behoorlijk gepest omdat hij zo vreemd was en hij daar niet normaal op kon reageren. School was wel enorm goed! Super begeleiding), Vmbo afgerond gelukkig Lachen
Mbo was een drama! Totaal geen begeleiding en van het kastje naar de muur gestuurd worden... dus hij is gestopt.
Hij werkt fulltime als automonteur (niet afgerond die opleiding hoor) en heeft de tijd van zijn leven. Hij is nu enigzins 'normaal' zeg maar Lachen En hij wil zelfs bijles van mij krijgen in rekenen en taal om de achterstand weg te werken. Dus met de jaren is hij rustiger geworden (en wijzer Clown).

Maar de hulpverlener? Hopeloos! Zijn ouders slikten alles wel wat die man zei en volgenden alle adviezen op (sja, wat moet je ook als leek? dan vertrouw je er toch volledig op dat het juist is?) maar toen kwam ik in het spel Nagelbijten / Gniffelen
Heb alle registers opengetrokken en therapie geeist! Niet meer: wij verhogen de medicatie en 'het past in zijn ziektebeeld' NEE!
Aanpakken die hap! Dus gedragstherapie geeist onder het mom: niet geschoten is altijd mis.
en wat bleek? Niet alles hoorde bij zijn stoornis, maar was gewoon een kwestie van aangeleerde gedragingen.
Ik weet nu wel wat bij hem stoornis gerelateerd is en wat gewoon ehh misdragingen zijn zeg maar.
Nu wil ik hem naar de volwassenpsychiatrie krijgen zeg maar, maar zij willen hem op de kinderafdeling houden... (hij is 21!). Maar die kunnen hem geen sociale vaardigheden meer bijbrengen die horen bij de volwassenwereld.

Dus wees alert en volg niet klakkeloos de hulpverlener maar lees je ook zelf goed in en vraag naar alle mogelijkheden. Luister goed naar je gevoel.

Nog een idee: vertel de buren waarom je kind zoveel lawaai kan produceren, dat wekt vaak begrip op Lachen Mijn vriend sloeg altijd met de deuren en schreeuwde hard, maar de buren wisten ervan en snapten het.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:56

Ik werk in een crisisopvang waar we geregeld dit soort 'gevallen' krijgen voor time-out, rust voor kind en gezin.
Ik weet niet wat voor soorten hulpverlening je al heb gehad of hebt aangeboden gekregen, maar begrijp uit je verhaal dat je dochter nu intern gaat? Wij werken in nauw verband met plaatsende en behandelende instanties als bureau Jeugdzorg, William Schrikker, meerdere behandelende organisaties en ambulante zorg (intensieve pedagogische thuisbegeleiding)

Als je vragen hebt of als er dingen zijn, mag je altijd pb'en, natuurlijk verschilt het per kind en per probleem wat een 'oplossing' zou kunnen zijn maar adviezen kan ik zeker proberen te geven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 00:01

Een kennis heeft haar zoon nu in een open woongroep achtig iets zitten (weet even niet de naam). Zoon is 17 jaar.
Daar is wel controle, maar weinig beperkingen (wel huiswerkcheck etc en als ze zich niet aan de regels houden direct consequenties in de vorm van onthouden van dingen).
En er zijn elke dag wel hulpverleners aanwezig voor een goed gesprek als dat nodig is Lachen
Dat werkt vreselijk goed voor hem! Leert nu echt verantwoordelijk te zijn zonder die spanningen thuis. Hij voelt zich nu een stuk volwassener!
Nu de ouders een adempauze hebben, gaan ze ook veel beter om met hun zoon Lachen Gesprekken worden weer gezellig en ze kijken uit naar een kopje thee drinken bij hun zoon of andersom (zoon is vrij om te gaan en te staan).

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:02

Voor onze dochter hadden ze ook logeeropvang geregeld maar dan zat ze tussen kinderen met Down en andere verstandelijke handicaps. Dat was echt waardeloos, daar paste ze helemaal niet tussen. Die heeft nu geen vertrouwen meer in dat soort opvang Maar opvang voor kinderen met haar problematiek schijnt er niet te zijn hier in de buurt. Misschien zet ik de zorgmakelaar er nog wel achteraan..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:12

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:55

Ik heb hier zelf helemaal geen verstand van, maar ik las laatst dat voeding een rol kan spelen bij ADHD.
Kijk op http://www.psy.nl voor het artikel A Randomised controlled trial into effects of food on ADHD, gepubliceerd in European Child and Adolescent Psychiatry (2008) en voor informatie over de INCA-studie en de informatiebrochure over het INCA-onderzoek

http://www.adhdenvoeding.nl

http://www.stichtingkindengedrag.nl

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:33

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 14:38

Miryamk schreef:
Voor onze dochter hadden ze ook logeeropvang geregeld maar dan zat ze tussen kinderen met Down en andere verstandelijke handicaps. Dat was echt waardeloos, daar paste ze helemaal niet tussen. Die heeft nu geen vertrouwen meer in dat soort opvang Maar opvang voor kinderen met haar problematiek schijnt er niet te zijn hier in de buurt. Misschien zet ik de zorgmakelaar er nog wel achteraan..

Dat is inderdaad niet netjes...

Voor de zoon mijn mijn kennis hebben ze (goede hulpverleners) echt heel goed gezocht naar een open instelling (om het maar zo te noemen) als voorbereiding om het volwassenheid en zelfstandig wonen. Groep bestaat uit leeftijdsgenoten met ongeveer gelijke problematiek. Dus die kunnen ook flink knallen, maar hebben vooral veel aan elkaar als zijnde lotgenoten. Daar is het ontspannen terwijl er thuis een gespannere sfeer hangt (het is immers makkelijker om je moeder uit te schelden dan een hulpverlener die er direct vrijheidsontnemeningen aan verbindt en prof ermee om kan gaan! Moeders reageren toch sneller emotioneel erop omdat het toch je eigen kind is... )

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:49

Is dat een soort kamertraining?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:12

ja, zo kun je het wel zien Lachen

Dus ze krijgen ook veel begeleiding in omgaan met geld zodat ze echt zelfstandig kunnen wonen aan het eind Lachen
Het is dus enorm toekomst gericht zodat ze zich volledig zelfstandig kunnen redden. (al zullen de meeste natuurlijk altijd wel een hulpverlener nodig hebben, maar dan hoeven ze iig niet begeleid te gaan wonen en kunnen ze echt volwassenen worden zeg maar)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 22:21

klop echt eens aan bij de stichting MEE. zij kunnen je op alle fronten helpen, ook op het gebied van wonen en werken.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 10:45

Ik ga kijken op de site van MEE ,,want heb tot nu toe weer niets gehoord van Jeugdzorg

Ik weet dat ze het in behandeling hebben maar zou wel prettig vinden als ze me op de hoogte houden Knipoog

Maar intussen ga ik gewoon ff bij die andere instanties kijken.

iig allemaal bedankt voor de tips

en ik blijf meelezen (ben zelf nie zo van de praat) en ik hoop dat er nog meer mogelijkheden zn als het ene niet mocht werken.

groetjes.

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:36

Hoi

Ik heb een zoon van 14 jaar en daar hebben ze op zijn 5de jaar ADHD-ODD geconstateerd.
Hij is MEGA druk ,ken absoluut geen gevaar voor hem en ander, en vele schoenen en kleren verslijt hij binnen No Time
slopen kan hij als de beste. En snel op zen teentje's getrapt, hij gaat al vanaf zijn 7de naar een speciaal onderwijs.
Eerst heeft hij op een gewone kleuterschool gezeten dat hij 2X over moest doen omdat hij niet mee kon komen met de andere kindertje's. Ik had al zo'n idee hij is anders dan die andere kindertje's, maar als moeder wil je dat niet zo inzien dat hij éen óf andere soort stoornis heeft.
Ik moest op een dag voor me zelf naar de huisarts, nam men zoontje mee en men huisarts keek niet naar mij maar naar men zoontje. Hij zei van heeft je zoon ADHD ik zo van , dat weet ik niet dokter dus van de ene kwam de andere het ging als een speer alles.Zijn we naar Groningen naar een Phys gegaan en geconstateerd dan hij ADHD - ODD en 4 jaar achterstand .
Speciaale school opgezocht voor men zoon ( Monreau ) in Veendam maar daar had hij niks aan, ze konden hem niet helpen terwijl dat die school speciaal was opgericht voor deze soort kinderen.Wat er ook gebeurd in de buurt van men zoon , hij kreeg over al de schuld van.
Dus schoven ze de probleem door naar een andere school , na vele strijd te hebben gestreden op Monreau school.
Ging hij naar Paterswolde ( Groningen ) naar school. Maar daar kwam weer een probleem erbij hoe komt hij op die school dagelijks???
De gemeente gaf geen taxi vergoeding, maar wel openbare vergoeding hij moest maar eerst met de bus naar Veendam dan met de bus naar Hoogezand daar op een trein stappen zo naar Groningen en daar moet hij weer overstappen in de bus en dan naar Paterswolde. Nou beste mensen jullie snappen het wel dat dit soort kidss niet op plaats van bestemming komen, zo dus heb ik besloten om via PGB om hem zelf maar dagelijks heen en weer te brengen naar Paterswolde 800KM per week ree ik. Moest speciaal een auto voor aanschaffen en speciaale verzekering moest ik ervoor afsluiten omdat ik een soort taxi voor men eigen kind was.
Nou beste mensen en dat viel niet mee hoor om dagelijks zo veel KM maken en dan al je huishoudelijk werk en al die andere dingetje's in dagelijkse leven. Fammillie ja wat is dat??? mijn Famm stond in ieder geval niet klaar voor mij ze zeggen gewoon { ik heb het druk, dat word te veel voor mij , ben ziek } Ze zien hem alleen als een verveelde rot joch Boos! en kunnen geen begrip opbrengen wat hij in zen koppie heeft en dat geld voor heel veel mensen die dat niet kunnen begrijpen en zien hem als een verveelde rot jong Stoom uit je oren Stoom uit je oren ...

Huilen dat wou ik effe kwijt sorrie voor zo'n lange verhaal Verward Vriendjes zijn?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 11:45

Nicole ik weet echt precies hoe jij je voelt.
Heel veel sterkte Ach gut

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 11:56

@Nicole ja ik herken het dat mensen je kids zien als lastig.
En weet je wat t is doordat ze het zo gewoon doen (als ze iets doen) waar iedereen bijstaat ,en niet op een sneaky manier zijn ze gewoon altijd gelijk de L.U.L

Maar wel lastig zeg dat hij zover zat en dat je daar geen taxi voor kreeg pff.

Heb met die 2 oudste toen ze op de dagbehandeling zaten ook veel gereden maar dat kwam op ongeveer 55Kim per dag dus dat was nog te doen.

En later kregen ze een taxi dat was wel allemaal netjes geregeld.

Maar merk dat t is Den haag allemaal makkelijker te regelen viel dan in zoetermeer.

Nou heel veel sterkte iig

En hoe is het nou met je zoon is hij beetje te handelen of heeft hij medicatie??

groetjes.

Nicole987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 12:56

goldflower schreef:
@Nicole ja ik herken het dat mensen je kids zien als lastig.
En weet je wat t is doordat ze het zo gewoon doen (als ze iets doen) waar iedereen bijstaat ,en niet op een sneaky manier zijn ze gewoon altijd gelijk de L.U.L

Maar wel lastig zeg dat hij zover zat en dat je daar geen taxi voor kreeg pff.

Heb met die 2 oudste toen ze op de dagbehandeling zaten ook veel gereden maar dat kwam op ongeveer 55Kim per dag dus dat was nog te doen.

En later kregen ze een taxi dat was wel allemaal netjes geregeld.

Maar merk dat t is Den haag allemaal makkelijker te regelen viel dan in zoetermeer.

Nou heel veel sterkte iig

En hoe is het nou met je zoon is hij beetje te handelen of heeft hij medicatie??

groetjes.

Nou hij zat op 6X per op soort Ritalin maar heb persoonlijk terug gebracht naar 2X per dag en dat viel niet mee hoor, op de ene moment is hij super lief en op de andere moment is het echt van Grrrr maar we hebben het gered.
Maar ja ik sta dagelijks alleen voor , man lief is over dag aan het werk en merk het niet zo van.

Ja deze soort kinderen vragen eenmaal veel aandacht van je , maar op een nagatieve manier jammer genoeg.
We zijn net verhuist naar Duitsland en hier hebben ze het veel beter voorelkander met dit soort kinderen dan in NL
Hier word hij bij de voordeur gehaald en afgezet en het kost ons geen 1cent. Hij gaat in 2009 naar een beroepschool in Papenburg
Nou en dat is een fantastische school ze doen daar van alles en nog wat van groenwerk naar de bouw en van schilderen naar plakken.
Hij heeft gisteren een Physlogische test gehad voor dat school en dat kwam wel goed uit de hoek.
maar dat test duurde wel 5 uur lang en alles was geregeld eten en drinken was er allemaal voor de kinderen.

En dat heb ik in NL niet meegemaakt dat ze dat allemaal voor de kidss deden. We moesten alleen met onze portomonee Geld, geld! Geld, geld! klaar staan.We hebben hier reuze naar onze zin en zo ook voor onze zoon, nu word er niet zo op zen vingers gekeken en niet zo met hem gebemoeid wat hij buiten doet , dat andere het beter weten.

Maar jammer genoeg zijn we zijn PGB wel kwijd en we hebben er wel naar verstaan, voor dat we gingen verhuizen maar nooit een duidelijk antwoord gekregen van PGB.
Gelukkig hebben we alles wel eerlijk doorgegeven op de verantwoord formulieren en ze betaalde een half jaar langer uit. Dus dat hebben we ook benut voor onze zoon voor zen Sportbegeleiding en af en toe een weekend naar een gastgezin.
Maar nu moeten we de hele bedrag in 1x terug betalen. Omdat zij daar een fout hebben gemaakt een hele groffe fout, dus men zoon is alles nu afgenomen wat hij met veel plezier had gedaan. We zijn nu aan het rondneuzen of het hier ook zo iets is , maar je moet net de wegen weten waar je langs moet gaan. Tong uitsteken Mischien is hier wel iemand in de topic die het wel weet ,welke wegen die wij moeten begaan ???? Alle hulp is welkom : Er zijn wel meer mensen uit NL, die nu in Duitsland wonen die ook op zoek zijn naar net dat speciaale hulp voor begeleiding voor hunnie kinderen.. Alleen ik weet niet wie het zijn, omdat we hier maar zo kort wonen en niet zo veel contact hebben met andere mensen en men zoon zoekt helemaal geen contact die zit liever onder mamma haar rok Ach gut lekker veilig en beschermd....

O ja : mijn man werkt in Groningen onder nederlandse wetten en we betalen nederlandse belastingen enzo