Blauwe knie

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LK_2312

Blauwe knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 10:07

Oke, rare titel maar kan het niet anders omschrijven. twee weken geleden heb ik met hordelopen een paar keer mijn knie gestoten en die was toen flink blauw, ik heb een foto maar niet op de computer. nu leek het over te zijn, geen blauw meer te zien, alleen deed het nog pijn als mijn broek er strak omheen kwam enzo. eergisteren op mijn werk heb ik dus weer diezelfde knie op dezelfde plek gestoten, niet eens hard, maar er zit dus weer een gigantische blauwe plek op en het is dik, een paardrijbroek zit nu ook heel vervelend. weet iemand misschien iets waarmee die plek wat sneller kan verdwijnen ofzo?

ikenindi

Re: Blauwe knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:08

ik volg mee. mijn knie is al 5 maanden blauw sinds ongeluk met paard...

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:49

Tegen blauwe plekken, bulten en builen gebruik ik altijd Traumeel S. Het was eigenlijk alleen een middel voor paarden, maar na een tip hier op bokt heb ik het ook gebruikt. Werkt echt super, het geneest veel sneller, de bult/het vocht trekt erg snel weg en mag ook op schaafwonden. Het is inmiddels ook voor mensen(volgens mij precies het zelfde) en iig bij Divoza en de paardendrogist te krijgen en ook wel bij andere paardenwinkels.

Heb het effect gezien bij een vriendin, die was met haar paard op het asfalt gevallen en na weken liep ze nog mank met een enorm dikke knie. Evengoed het er op gesmeerd en de volgende dag was haar knie nog maar half zo dik.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:19

Traumeel is niet alleen voor paarden hoor Truf. Daarin zit calendula en arnica, vooral de arnica helpt bij blauwe plekken. Je kan ook gewoon een ander arnica-zalfje halen bij een drogist, dat werkt prima.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:44

ik heb nu vanaf 9 februari een blauw achtige knie
Trameel S heb ik ook een tijdje gebruikt, maar het blauwe pijnlijke trekt niet echt weg.
Het is opzich wel minder blauw dan 8 maanden geleden, nu meer bruin-rood-paars achtig, maa rnog steeds gekneusd (jippe Boos! as vrijdag weer naar het ziekenhuis voor een nieuwe,4e, MRI scan)

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 18:59

oei dat klinkt helemaal niet fijn. ik stoot tegenwoordig blijkbaar te vaak mn knie..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:06

Mijn knie is opzich niet eens meer zo dik (maar als nog een stuk dikker dan mijn andere knie). Maar het beurse ( en pijnlijke) zit er nog steeds

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:42

Hey, ik kan je de hand schudden, maar dan met mijn elleboog.
Echter wel pas vanaf zondag, doordat ik van een paniekerig paard sprong en dus hard neer kwam. Blauwzwarte elleboog, gigantisch dik en de huisarts kon een paar van die testjes niet doen door de pijn. ( werd bijna niet goed, schrokken we beide van )
Foto's gek genoeg in orde.
Maar het mag wel 4 tot 6 weken duren eer alles een beetje normaal functioneert, beetje lang maar dat advies heb ik gekregen van mijn huisarts.

Echter hoor ik wel vaker dat je van een fikse kneuzing wel dik 4 weken echt goed last kan hebben.

Ik smeer maar spiroflor en traumeel H, geen idee of het helpt.

Koelen iig!