Beetje geheugenverlies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

Beetje geheugenverlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 23:37

Misschien is dit heel normaal hoor maar ik vind het toch een beetje vreemd. ik was altijd best goed in dingen onthouden, wel een beetje chaotisch maar als iemand me bijvoorbeeld vroeg wat ik 3 dagen geleden gegeten had kon ik me dat wel herinneren.
Nu is mijn hoofd echt een zeef, ik moet er zelfs diep over nadenken wat ik vanochtend heb gedaan. kom er uiteindelijk wel weer op maar het is toch vreemd. of dat ik niet op een naam kom of iets anders wat heel simpel is.
En ik ben toch echt pas 18 dus het is geen ouderdom haha..
Nog meer mensen?

ikke20

Re: Beetje geheugenverlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:39

jep ik hier
maar heb goede rede. heb ziekte van lyme en dit is begonne met de ziekte. vergat dus echt alles. als ze wat aan me vroegen antwoorde ik wel maar wist het amper nog wat het ook alweer was.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 00:16

Ik heb de laatste tijd alleen heel vaak dat ik wat wil zeggen, om één of andere reden even moet wachten voor ik het kan zeggen en dat ik dan vervolgens ben vergeten wat ik wilde zeggen. Clown
Maar kom er meestal wel weer op, na even diep nadenken.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:09

ja blow je misschien, zo ja kan het daar te maken mee hebben,
ouderdom komt ook met de jaren Haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:42

Ik heb hetzelfde als jou.

Ik hoorde van de week op de radio dat mensen die roken een geheugen hebben van iemand die 7 jaar ouder is.

Dan heb ik het niet over blowen maar gewoon roken. Knipoog

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:43

Ik vergeet de laatste tijd ook echt enorm veel dingen.
Dus vandaar hier even een stipje!

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:46

Ik vergeet de laatste tijd ook veel dingen, op school moeten we aan het eind van de week op een soort rooster invullen wat we die week gedaan hebben, ik moet dan echt heeeel ver graven wil ik weten wat ik gedaan heb, zelfs van de dag daarvoor weet ik de helft maar..
ook als mensen maandags vragen wat ik in het weekend heb gedaan dan weet ik het soms niet eens terwijl ik toch wel iets leuks gedaan had oid..

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:51

Oh man, ik ben echt een gatenkaas. Ik kan ook echt de naam van iemand vergeten die ik al heel lang ken. Ik vergeet afspraken, de verjaardag van mijn zus danwel moeder, het is nog een wonder dat ik elke dag nog aangekleed op mijn werk kom Knipoog

Ze zeggen dat je tijdens je zwangerschap vergeetachtig wordt, nou ik was bang echt een plant te worden! Maar ik ben dus mijn hele leven al zo geweest en heb er mee leren leven... (met andere woorden, ik raak niet meer in paniek als ik weer eens wat vergeten ben...)

Ik ben 34 en verder best redelijk intelle - intille - eh nou ja slim Knipoog

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:27

Als ik soms maar 1 ding hoeft te onthouden dat kan ik dan wel eens vergeten [niet altijd] maar als het trouwens wel in lange termijn is.

Maar met meervoudige dingen dan onthou ik het ook vele beter.

Ik rook of zuip niet hier trouwens en geen vedere ziekte.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:33

Ik vergeet ook wel eens dingen om te doen of mee te nemen. Kan het misschien zijn dat je het heel erg druk hebt nu? Ik heb het vorig jaar tijdens mijn examen heel erg gehad dat ik de normale dingen, zoals wat ik gegeten had of wat ik gedaan had vergat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:40

Sommige mensen die onderhevig zijn aan hevige stres kunnen bepaalde stukken uit hun geheugen kwijtraken, het menselijk lichaam zit wel goed inelkaar hoor, dit kan een lichaam doen om zichzelf te beschermen en niet over prikkelt te raken.
Op zich een heel mooi systeem om te voorkomen dat een mens overspannen wordt, maar wel verdomd lastig als je bv de heel dag door je sleutels loopt te zoeken en ze gewoon in je handen zitten..... Haha!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:01

Chiqa schreef:
Sommige mensen die onderhevig zijn aan hevige stres kunnen bepaalde stukken uit hun geheugen kwijtraken, het menselijk lichaam zit wel goed inelkaar hoor, dit kan een lichaam doen om zichzelf te beschermen en niet over prikkelt te raken.
Op zich een heel mooi systeem om te voorkomen dat een mens overspannen wordt, maar wel verdomd lastig als je bv de heel dag door je sleutels loopt te zoeken en ze gewoon in je handen zitten..... Haha!

Ik dacht ook gelijk aan stress. Ja Had laatst dus idd dat ik te laat was en mijn sleutels zocht en ze in mijn hand had. Haha!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:17

Misschien zal dat het zijn bij mij, heb een vrij druk schema sinds een paar weken.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:25

Ik merk het ook, ik kon alles (zelfs HW) onthouden zonder mijn agenda. Daar schreef ik alleen afspraken of inlevermomenten op langere termijn in. Nu moet ik zelfs mijn lesafspraken, werktijden van mijn vriend en mijn eigen afspraken erin schrijven omdat ik het anders niet kan onthouden. Ik rook of drink ook niet en stress ben ik volgens mij niet echt gevoelig voor... maar merk het wel. Laatst had ik 2 dg daarvoor een avondje uit gepland en plan ik erover heen een ander feest en bestel daar zelfs nog kaarten voor. Pas als ik tegen een vriend vertel wat ik dat weekend ga doen, schoot het me te binnen. Zo vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:07

Ik heb dat ook, sinds ik onder narcose ben geweest. Maar dat is alweer zo'n vier jaar geleden. Maar als je mij vraagt wat ik twee dagen geleden gedaan heb om 15.00 uur bijvoorbeeld, dan weet ik dat al niet meer.

Het schijnt vaker voor te komen, geheugenverlies na narcose. Maar na een week moet dat wel weer goed zijn. Bij mij duurde het wel een jaar lang dat het nog steeds heel erg was. En nu dus nog steeds een beetje.

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:46

Hier nog een,

ik heb nu zo'n anderhalf jaar geheugenverlies. Bij mij heeft het wel een oorzaak. ik ben nl 2 jaar geleden in elkaar geslagen waardoor ik met mijn hoofd op de stoeprand terecht kwam en toen heb ik een hersenschudding gekregen.

Ik had vroeger echt een super goed geheugen ik deed de HAVO met succes en nadat het gebeurd is weet ik nog maar heel weinig van mijn jeugd af en op school ging het ook slecht. Kan me nergens meer op concentreren en ik kan niks onthouden. zeeeeer vervelend. Ik wist zelfs op een moment de naam van een vriendin van mij niet meer! ik wist de weg niet meer te vinden enzo

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:58

Dat is wel ernstig Nadine_.

Gelukkig heeft het bij mij niet zo'n oorzaak. Bedacht me net wel dat ik laatst met mijn zusje aan het bellen was en ondertussen het hele huis afzocht naar mijn telefoon...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:07

Ik heb er ook last van.
Net ook, ik heb nu een week helemaal alleen de leiding over onze pensionstal. Had ik een afspraak met iemand gemaakt dat we morgenmiddag 7 pony's gaan verweiden, tien minuten later sprak ik -zo goed als- met een vriendin af om naar de Zuidlaardermarkt te gaan. Dat is nog niet ernstig.
Maar ik weet gewoon ook de namen van vriendinnen niet enzo. Het is echt vervelend.

Zou het ook slaapgebrek kunnen zijn?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:50

LZP -> MW

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:52

ik heb het in peroides, maar eigenlijk alleen als ik het heel druk heb, dan vergeet ik echt alles. (zelfs mijn string uitdoen om te gaan douchen en meer van die stomme dingen) Duurt meestal een paar weken.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 11:34

Zonnebloem schreef:
(zelfs mijn string uitdoen om te gaan douchen en meer van die stomme dingen)

mistid schreef:
Zou het ook slaapgebrek kunnen zijn?

Liedje schreef:
Ik dacht ook gelijk aan stress
Somebitch schreef:
Ik hoorde van de week op de radio dat mensen die roken een geheugen hebben van iemand die 7 jaar ouder is.

Dat eerste heb ik ook welleens ja, of mn sokken ofzo haha..
En stress is het ook niet echt, heb net een nieuw baantje en die is onwijs relaxed.. kan mezelf inplannen wanneer ik wil enzo en heb net ff 3 weken thuis gezeten tussen de 2 banen door..
Blowen doe ik niet maar roken wel.. alcohol ook niet echt veel, alleen als ik uitga en dat is 1 keer in de 2 weken ofzo..

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:40

Ik heb het heel af en toe..
Als ik het heel druk heb ergens mee of met een hoop dingen tegelijk in mijn hoofd zit..
Maar dat is dan weer binnen een paar dagen over gelukkig..

Een goeie vriendin van me heeft er ook erg last van, dan hebben we bv de week daarvoor een truitje samen gekocht, en als ze dan langskomt en ze heeft heeft die aan..
En dan maak ik zo'n opmerking voor de grap van; leuk truitje!!
En dan begint ze heel serieus uit te leggen waar ze die heeft gekocht enzo Vork

Af en toe word ik er wel een beetje moe van als ik voor de 10e keer een verhaal hoor die ze al zovaak heeft verteld Clown

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:26

Heel herkenbaar...
Ben redelijk chaotisch van mezelf maar kan de laatste 2 jaar gewoon niks meer onthouden.

Zowel op korte termijn als op de lange termijn.
Ik moet gewoon alles opschrijven anders vergeet ik het gewoon.

Het is zelfs zo erg dat de film die ik zondag heb gekeken gewoon bijna níks van herrinner... Vork

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:29

hier ook eentje Nagelbijten / Gniffelen
mensen rond mij worden er gewoon gek van maar ik kan er echt niets aan doen Scheve mond
ik ben nu ook niet de meest relaxe persoon de laatste tijd..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:37

Ik heb het zelf ook in periodes, vooral als ik weer fijn loop te stressen. De dingen in grote lijnen onthoud ik dan wel maar naar details hoef je niet te vragen op dat moment.