De Goede Tandpasta Gevonden En Nou Dit

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

De Goede Tandpasta Gevonden En Nou Dit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 23:36

Had al een tijdje last van ontstoken tandvlees,En gevoelig tandvlees dat heb ik al jaren Vork Maar met de goede verzorging wordt dat beter(ragen),maar kreeg op laats ook teruggetrokken tandvlees dat mijn tandhalzen dus bloot kwamen te liggen,En dus pijnlijke tanden/en kiezen kreeg, Nu ben ik begonnen met sensodyne te poetsen, en dat helpt erg goed, Pling mijn tanden en kiezen doen niet meer pijn Haha! Maar nou heb ik alleen door deze tandpasta omdat die best scherp en fris is mijn tandvlees weer onstoken en erg rood, en wordt er gevoelig van, Sinsdien ik hiermee poets en wat nou??Is er geen tandpasta ook voor gevoelige kiezen en tandvlees wat wat milder is hoor het graag en wie heeft hier nog meer last van!! gr Emaartje Knipoog

ikke20

Re: De Goede Tandpasta Gevonden En Nou Dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:38

meridol is er ook 1 erg goed voor je tandvlees.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 23:40

ikke20 schreef:
meridol is er ook 1 erg goed voor je tandvlees.

ja klopt heb ik ook heel lang gebruikt erg fijn,maar helpt weer niet tegen gevoelige tanden/kiezen teruggetrokken tandvlees Vork

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:41

paradontax..... of van de natuurwinkel: weleda bijv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:42

En als je nou eens gewoon 1x per dag met Sensodyne poetst en de andere keer met kom hoe heet die nou, die zoute... die is zoooo lekker voor je tandvlees...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:43

Ja, Paradontax, die bedoel ik.
Die is minder goed voor je tanden volgens mijn tandarts (die kon aan m'n tanden zien dat ik een andere tandpasta was gaan gebruiken...) maar heerlijk voor je tandvlees.
Ik mocht paradontax wel blijven gebruiken, maar dan 1x per dag, en de andere keer met een betere tandpasta voor m'n tanden.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 23:45

Sonja schreef:
Die is minder goed voor je tanden volgens mijn tandarts (die kon aan m'n tanden zien dat ik een andere tandpasta was gaan gebruiken...) maar heerlijk voor je tandvlees.
Ik mocht paradontax wel blijven gebruiken, maar dan 1x per dag, en de andere keer met een betere tandpasta voor m'n tanden.

zal hier eens met mijn mondhyginiste over hebben ,of dat wat is Haha!

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:46

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 23:51

Ja paradontax poets ik al heel me leven mee Knipoog. Ik vind de smaak ervan niet zo lekker maar hij is zeker goed Lachen!!
Hopen dat het helpt!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 23:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 00:09

Nee als je echt gevoelige tandhalzen hebt is Sensodyne beter vind ik. Maar Elmex is vriendelijker voor je tandvlees.
Ik heb ook heel lang de combi Sensodyne/Paradontax gebruikt, maar poets nu al weer een jaar of twee/drie met alleen Elmex. Ik heb geen last van te gevoelige tanden meer gehad al die tijd.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 00:27

je kan bij gevoelige tandhalsen ook gewoon een beetje sensodyne er opsmeren he Knipoog
ik gebruik het zelf ook en na het poetsen smeer ik altijd nog een loaagje extra sensodyne op mijn tandhalsen.. en dan niet spoelen Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 00:31

Ik moest met zendium poetsen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 00:38

Dan doe je alles toch door elkaar ...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 01:06

Mijn tandvlees begon juist terug te trekken met parodontax. De tandarts vertelde dat die vrij agressief is... dus pas op. Ik moest overstappen, en dat was wel wennen, want ik vind parodontax veel lekkerder....

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:46

Heb ook regelmatig tandvleesproblemen, vaak onstoken, maar sinds de tandarts mijn verstandskiezen heeft getrokken is het veel beter. Daar zat de ontstekingshaard.
Mijn mondhygienist is van het flossen, maar de mh bij mijn vorige tandarst was juist weer meer van de tandenstoker. Ik vind het altijd wel verwarrend, al die verschillende signalen. N.a.v. dit topic ga ik ook meer eens ragertjes halen, is wel minder gedoe dan flossen volgens mij. En de tandpasta kan ik er ook wel bij doen. Dank voor de nuttige tips!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:48

nou zie ik hier allerlei dingen over tandpasta.
maar ik heb juist geleerd dat je je tandvlees ook op de goede manier mee moet poetsen!

zachtjes masseren met je tandenborstel.,doe je te hard dan krijg je dus teruggetrokken tandvlees Knipoog

ik poets zelf met zendium, overigens helpt spoelen met mondwater na het poetsen ook goed

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:04

Zelf poest ik met verschillende soorten zendium vooral glazuur protect en sensitive Verder is het belangrijk met goed mondwater te spoelen en mijn tandarts zweert bij de groene listeriene(ster gebit) het helpt echt!.Ik heb zelf ook veel last gehad van ontstoken en terugtrekkend tandvlees. Dat kwam door een bacterie.Mijn pockets (ruimte tussen tand en tandvlees)werden dieper dan 3 milimeter en dan kan je ze niet meer goed schoonhouden. Het vuil wat zich daar verzameld zorgt ervoor dat er zwavel vrijkomt waar die bacterie zich mee voedt en zo worden die pockets steeds dieper en trekt het tandvlees zich steeds verder terug en gaat meer ontsteken. Ik heb hier lazer behandelingen voor gehad die deze bacterie doodt zodat het tandvlees zich kon herstellen(beetje simpel opgeschreven maar dit is in grote lijnen). Misschien kan je jouw tandarts vragen hoe het bij jouw zit. Niet alle tandartsen gaan hier zorgvuldig mee om (het in de gaten houden van de diepte van je pockets hoort volgens mijn tandarts bij de standaart controle alleen schijnen niet alle tandartsen dat te doen) Ik hoop dat je hier wat aan hebt!En als je nog vragen hebt mag je ze altijd stellen!

Edit Wat Ellepel zegt ben ik het ook mee eens !

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:10

Hou het iig heel goed in de gaten als je tandvlees terug trekt, Als het te ver terug trekt kan het zijn dat je tanden ook wat losser gaan zitten en kan het zijn dat je een operatie nodig hebt.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:57

Nog een tip die ik eens kreeg: poets met een kindertandenborstel, die zijn lekker zacht. En hiermee dus vooral langzaam poetsen!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:59

Sonja schreef:

Wat is er dan niet goed aan Parodontax voor je tanden?
Het bevalt mij nl erg goed

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:59

Zou wel willen dat mijn kiespijn op hield door poetsen met sensodyne Nagelbijten / Gniffelen
Gebruik ook altijd zachte borstels, maar moet spoelen met lauwwarm water, te warm en gewoon koud is al te veel en doet zeeer..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 15:05

Elmex is inderdaad een goede tandpasta, wordt veel aangeraden door tandartsen. Mijn vriend doet de opleiding tandheelkunde en als je wilt kan ik wel even vragen waarom elmex nou precies zo super is maar bij hem op school wordt het ook aangeraden.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 17:01

moonsparkle schreef:
Elmex is inderdaad een goede tandpasta, wordt veel aangeraden door tandartsen. Mijn vriend doet de opleiding tandheelkunde en als je wilt kan ik wel even vragen waarom elmex nou precies zo super is maar bij hem op school wordt het ook aangeraden.

heb je pb gestuurd~~

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 12:13

sinds 2 dagen terug poets ik niet meer met sensodyne,en nou heb ik weer erge pijnlijke tanden en kiezen petste nou met meridol maar dat helpt totaal niet tegen gevoelige kiezen..