Ik wil nu toch echt gaan stoppen met roken..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Ik wil nu toch echt gaan stoppen met roken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 22:17

Frustrerend...
Alleen het idee al,steek ik er maar weer 1 bij op..
Hoe ga ik dit voor elkaar krijgen??

een pakje kost 4,40 tegenwoordig,ik rook 1 pakje per dag,en in het weekend zelfs nog meer..
Ik ben zo gewend te roken..sochtends tijdens het wakker worden,,,tijdens pauzes...
Noem maar op!!

Mijn conditie is buitengewoon slecht,ben ik verkouden?dan blijf ik het superlang..
Kortom..ik moet van deze zooi af!!

Hoe ga ik dit doen en volhouden???!!

Anoniem

Re: Ik wil nu toch echt gaan stoppen met roken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:21

Wat goed dat je gaat stoppen, welkom bij de club der niet-rokers dan maar? Ik ben met behulp van Allen Carr gestopt, nu inmiddels drie maanden!!

Het allerbelangrijkste is dat je het echt tot in het diepst van je hart moet willen! Hoe je dan stopt is niet zo belangrijk, dat is voor iedereen persoonlijk. Voorbeelden zijn cold turkey, pleisters, kauwgom, lasertherapie, acupunctuur of zyban. Als je voor jezelf al jouw nadelen van roken opschrijft (of in dit topic typt, of wat dan ook) ben je al een heel eind Ja

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:23

Gewoon nooit meer doen. Klinkt heel simpel, maar zo ging het bij mij wel. Maak een beslissing en doe het dan gewoon nooit meer en wees er ook niet zo meer mee bezig. Gaat bij mij prima en heb toch vanaf mn dertiende tot mn zesentwintigste heel veel gerookt. Ben nu 28 trouwens.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:23

Heel goed dat je het wilt! Ik ken het precies! Je klinkt als mij haha. Nagelbijten / Gniffelen

Ik weet alleen dat je zeker weten 'de knop' om moet hebben.. maar hoe je dan precies moet stoppen daar ben ik ook nog niet achter Clown

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:26

Ik zoek die knop ook!
de ene dag wil ik stoppen
de andere dag denk ik: aaah... peukie kan nog wel
rook gemiddeld 1 tot 1,5 pakje per dag
kost klauwen met geld
maar het is zoooo lekker (Vind ik) Boos!

Steekt er nog maar 1 op... haha

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:27

Goedzo!.. Ik weet hoe moeilijk het is!..
(heb er al 5 pogingen op zitten en ben nog geen 3 maanden echt verslaafd..).
De manier heb ik ook nog niet gevonden! Knipoog

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:31

hier ook een echte verslaafde.
ik rook al heel lang en heel veel.
ik ben al een paar keer gestopt met roken en het langst was drie weken ,met het boek van allan carr,twee weken geleden heb ik een afspraak gemaakt bij prostop (http://www.prostop.nl) en krijg ik 18 december een lazerbehandeling,het kost mij 165 euro.al zou ik maar 1 maand niet roken,dan hou ik nog 3 euro over haha(rook echt belachelijk veel anderhalf pakje kameeltjes per dag)het probleem bij mij is dat als ik stop,ik ga eten,nee ga vreten haha,en ook behoorlijk in de strees schiet.ik weet het zit (bijna)allemaal tussen mijn oren,maar ik hoop dat ik met deze lazerbehandeling voorgoed van mijn zeer slechte gewoonte afkom,ik weet hoe het is om niet te roken,heb dat in die 3 weken ondervonden en het was zoooooo heerlijk,veel meer lucht,smorgens geen oud wijf meer dat staat te hoesten,geen vies geurtje meer in mijn mond en voel mij zoveel schooner en lekkerder,en ik hou veeeeeeeel meer geld over.
ik wil er ook echt heel graag vanaf maar ben zo verslaafd.
toch ben ik de weken al aan het aftellen,heb er echt zin in om naar die behandeling te gaan,kan voor mij niet vlug genoeg 18 december zijn.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 22:32

ik wil het ook echt wel,waarom.. de grootste reden is toch wel het geld..de conditie...

Maargoed,dan is het weekend,is het zoooo gezellig,iedereen steekt een peukje op..en daar zit je dan... een beetje aan je nagels te bijten..
het is echt een gewoonte..na het eten..tijdens het computeren..tijdens elke pauze van je werk..het lopen naar huis.. na het paardrijden..noem maar op!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:37

Saskia9 schreef:
ik wil het ook echt wel,waarom.. de grootste reden is toch wel het geld..de conditie...

Maargoed,dan is het weekend,is het zoooo gezellig,iedereen steekt een peukje op..en daar zit je dan... een beetje aan je nagels te bijten..en blij te zijn dat jij die stress niet hebt van het MOETEN roken!!! Je geniet heerlijk en bent lui en ontspannen!! Je stinkt niet uit je mond naar die vieze rook, net als je haren en kleren!! Je teint is stralender omdat je huid niet meer zo dof is van het roken! Sterker nog, jij zit daar niet!!! Want jij bent leuke dingen aan het doen van het geld wat je uitspaart door het niet roken!!
het is echt een gewoonte..na het eten..lekker uitbuiken en daar de rust voor hebben, heerlijk!!tijdens het computeren..geen as meer in je toetsenbord, of je vingers branden, en je nooit meer beroerd voelen van het roken omdat je zo een pakje wegrookt tijdens het msn'en!! tijdens elke pauze van je werk..kwartier koffiepauze echt lekker koffie drinken, in plaats van zielig drie sigaretten weghijsen in een kwartier!!het lopen naar huis.. en wauw wat heb je een conditie en ervaar je hoe heerlijk het is om schone lucht te ademen in schone longen!!!na het paardrijden..bij de paarden roken, bij dieren en na het sporten, nou daar ben je sowieso al blij mee dat je je lievelingsdieren niet in gevaar kan brengen!!noem maar op!!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:41

Liek_ schreef:
Saskia9 schreef:

Maargoed,dan is het weekend,is het zoooo gezellig,iedereen steekt een peukje op..en daar zit je dan... een beetje aan je nagels te bijten..en blij te zijn dat jij die stress niet hebt van het MOETEN roken!!! Je geniet heerlijk en bent lui en ontspannen!! Je stinkt niet uit je mond naar die vieze rook, net als je haren en kleren!! Je teint is stralender omdat je huid niet meer zo dof is van het roken! Sterker nog, jij zit daar niet!!! Want jij bent leuke dingen aan het doen van het geld wat je uitspaart door het niet roken!!
het is echt een gewoonte..na het eten..lekker uitbuiken en daar de rust voor hebben, heerlijk!!tijdens het computeren..geen as meer in je toetsenbord, of je vingers branden, en je nooit meer beroerd voelen van het roken omdat je zo een pakje wegrookt tijdens het msn'en!! tijdens elke pauze van je werk..kwartier koffiepauze echt lekker koffie drinken, in plaats van zielig drie sigaretten weghijsen in een kwartier!!het lopen naar huis.. en wauw wat heb je een conditie en ervaar je hoe heerlijk het is om schone lucht te ademen in schone longen!!!na het paardrijden..bij de paarden roken, bij dieren en na het sporten, nou daar ben je sowieso al blij mee dat je je lievelingsdieren niet in gevaar kan brengen!!noem maar op!!

en daar ga ik het voor doen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 22:41

Oeps..
Die is wel heel confronterend..Maar zo waar!!
Dit ga ik elke dag even lezen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:43

Jajaja, ik als niet roker haha! Ik rookte ook anderhalf pakje per dag, dus ongeveer een slof per week en ben nu al drie maanden gestopt! Ik vind het nog iedere dag moeilijk en ik zal de laatste zijn die roept dat stoppen met roken makkelijk is! Maar wat je ervoor terug krijgt maakt het meer dan waard om te stoppen Ja

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:43

amazone77 schreef:
hier ook een echte verslaafde.
ik rook al heel lang en heel veel.
ik ben al een paar keer gestopt met roken en het langst was drie weken ,met het boek van allan carr,twee weken geleden heb ik een afspraak gemaakt bij prostop (http://www.prostop.nl) en krijg ik 18 december een lazerbehandeling,het kost mij 165 euro.al zou ik maar 1 maand niet roken,dan hou ik nog 3 euro over haha(rook echt belachelijk veel anderhalf pakje kameeltjes per dag)het probleem bij mij is dat als ik stop,ik ga eten,nee ga vreten haha,en ook behoorlijk in de strees schiet.ik weet het zit (bijna)allemaal tussen mijn oren,maar ik hoop dat ik met deze lazerbehandeling voorgoed van mijn zeer slechte gewoonte afkom,ik weet hoe het is om niet te roken,heb dat in die 3 weken ondervonden en het was zoooooo heerlijk,veel meer lucht,smorgens geen oud wijf meer dat staat te hoesten,geen vies geurtje meer in mijn mond en voel mij zoveel schooner en lekkerder,en ik hou veeeeeeeel meer geld over.
ik wil er ook echt heel graag vanaf maar ben zo verslaafd.
toch ben ik de weken al aan het aftellen,heb er echt zin in om naar die behandeling te gaan,kan voor mij niet vlug genoeg 18 december zijn.

Ben heeeel benieuwd naar jouw ervaring straks na de laserbehandeling! Hier nog een roker! Die eigenlijk ook heel graag wil stoppen, maar ik ben er ook één die gaat vreten... Dat is me als eens overkomen met stoppen, 25 kg in één jaar!!!! Er zijn er maar 10 weer af gegaan. Ik weet ook dat het een soort excuus is, maar ben nu wel bang om weer te stoppen...

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:45

Tja, ik h eb ook nog accupunctuur geprobeerd, maar dat werkte ook niet Tong uitsteken kreeg alleen maar pijn in me hoofd van die dingen in mijn oor! Haha eerst maar even 'de veelbelovende knop' zoeken :p

Heel veel succes iedereen! Ben ook erg benieuwd naar de laserervaring!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:49

Als het willen stoppen met roken niet vanuit je tenen komt heeft geen enkele stopmethode kans van slagen...

Ik ben trouwens ook al zeven kilo aangekomen!! Jammer dan! Ik sport het er wel weer vanaf als mijn stofwisseling gewend is! En anders: liever wat dikker gezond dan een magere roker!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 02:26

Er is een topic dat gaat over stoppen met roken: [MW] Stoppen met roken topic
Ik verwijs je graag daarheen, hier dus een slotje. Succes ermee! Lachen