Lenzen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noraly_

Lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 19:51

Hoi!
Ik heb nu een tijdje een bril; en wil graag lenzen. Ik zit wat rond te kijken op sites wat dat kost enz. toen vond ik de site lensway.nl daar staat bij elke verpakkking 6 lenzen/verp. bedoelen ze hier voor zes maanden dus zes paar of voor drie maanden dus drie paar?

En ik heb een cillinder in mijn linker oog; heet dit astigmatisme? En wat voor lenzen kun je hier het best bij hebben?

Alvast Bedankt!
Liefs;
Noraly

verootjoo

Re: Lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:54

als ik jou was zou ik lenzen van de opticien nemen ipv van internet... Je gaat je ogen toch niet verpesten met misschien verkeerd gekozen lenzen Verward
Dat ze verkocht worden bij het kruidvat verbaasd me steeds weer Nagelbijten / Gniffelen

Inujojo

Je moet als het goed is iedere maand nieuwe lenzen indoen ( zachte lenzen dan ) .. Maar ik zou als ik jou was gewoon even bij je opticien langsgaan om je ogen even door te laten meten en dan kan hij je ook meteen adviseren over wat voor lenzen je het beste kunt nemen ( zachte waarschijnlijk, harde zijn niet zo'n pretje als je paardrijdt Tong uitsteken ), je opticien weet het toch het best en je ogen door laten meten en advies over lenzen is bij de meeste opticiens sowieso gratis. Zij kunnen ook meteen zien wat voor soort lens je nodig hebt. Maar met een cilinder kun je ook gewoon lenzen nemen, ik heb een cilinder in mijn beide ogen ^^ en ik heb ook lenzen.

MyHorseGirl

Tip: Ga gewoon naar de winkel! Daar kunnen ze je gewoon alles makkelijk uitleggen, en krijg je ook uitleg over wat wel en wat niet bij lenzen.. Ik denk dat ze je daar ook prima kunnen helpen. Knipoog

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 20:30

ik wil ze ook niet op internet kopen; ik kijk alleen rond om me te orienteren! Clown

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 20:32

Als je voor het eerst lenzen wil, kan je je inderdaad beter eerst even laten adviseren door een opticien. Er wordt dan gekeken of je wel lenzen kan dragen, of je beter harde of zachte lenzen kan dragen, etc. Het is wel belangrijk dat eerst te laten nakijken voordat je eraan begint, want met de verkeerde lenzen kan je je ogen wel beschadigen.
Als je dan eenmaal weet welke lenzen je moet hebben, zou je ze de volgende keer natuurlijk wel via Lensway.nl kunnen bestellen. Volgens mij zijn ze daar wel goedkoper als dat je ze via de opticien bestelt. Het enige dat je dan wel regelmatig nog even moet laten controleren, is welke sterkte je nodig hebt, want dat kan natuurlijk veranderen.

Ze bedoelen er trouwens mee dat er in 1 doosje 6 lenzen zitten, voor 1 oog dus geen paar. Hoelang je ermee kan doen is afhankelijk van het soort/ type lens (daglens, weeklens, maandlens).