welke maandlenzen + tevreden?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SDE

welke maandlenzen + tevreden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 12:22

Mijn optieker stopt ermee en heeft me geadviseerd om mijn lenzen voortaan te kopen via internet. Ik heb van hem 2 betrouwbare sites gekregen.

Ik draag al jaren halfjaarlenzen. Ik wilde liever maandlenzen, maar bij mijn optieker waren deze echt duur.
Nu ben ik net op zo'n site geweest en zie ik dat krak dezelfde lenzen zoals ik nu draag, via internet de helft goedkoper zijn dan bij mijn optieker.
Ik ben dus bij de maandlenzen gaan kijken en de prijzen zijn erg goed doenbaar.
Maar mijn merk lenzen staat niet tussen de maandlenzen, wel 30 andere merken en types.
Vandaar de vraag, welke maandlenzen dragen jullie en zijn jullie er tevreden over?

Kaygee

Re: welke maandlenzen + tevreden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 12:27

Ik draag EasyWear lenzen. Voor 6 maanden kosten die 49 euro. Ik krijg wel alles vergoed van mijn verzekering maar over die contactlenzen ben ik zeer tevreden.

Ik heb ook veel goede reacties gelezen over Air Optix lenzen. Die zijn alleen wel flink aan de prijs.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 12:30

Ik heb maandlenzen bij Pearl (I-wear geloof ik) en ik ben er zeer tevreden over. Elke 6 maanden worden mijn ogen gratis nagekeken of ik een andere sterkte nodig heb en ze zijn altijd snel besteld.
Ik heb een tijdje bij Hans Anders lenzen gehad (goedkoper), maar na een maand had ik al een oogontsteking en heb van meerdere mensen die slechte ervaring gehoord van bij HA.

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 12:51

ik heb speciale thorische lenzen.(ivm vrij gevoelige ogen) als je op een andere soot wil overstappen zou ik toch echt even bij een goeie opticien langs stappen. die van mij bied me gratis setjes paslenzen aan. dit zijn ook gewoon maandlenzen. deze krijg ik dus mee, en kan ze uitproberen. dan na een of twee weken moet ik langs komen voor controle, en ik kan dan vertellen of ik ze fijn vind, en ze worden doorgemeten of ze goed zitten, of er niet teveel eiwit aanslag op zit, enzovoorts.
als dit allemaal goed is word er een half jaar pakket besteld en kan ik die zo ophalen.
dit kan je bij nieuwe lenzen via internet nooit zien, dus ik zou zeker gewoon weer bij een nieuwe GOEDE opticien binnenstappen.. goedkope lenzen zijn hartstikke leuk, maar het zijn wel je ogen waar je de rest van je leven nog mee moet.. ik zou dus niet gaan expirimenteren met goedkopere lenzen.
wel is het natuurlijk handig als je precies dezelfde lenzen zou kunnen krijgen in maandlenzen maar je vertelt dat dat niet kan.
je zou kunnen vragen aan die gestopte opticien welke lenzen op die site het dichtst in de buurt komen van jou lenzen, of je kan dus naar een nieuwe opticien gaan, daar de goede lenzen laten aanmeten, en dan na een paar maanden als je zeker weet of ze goed bevallen, diezelfde lenzen via internet bestellen.

ik ga daar niet aan beginnen, mijn ogen zijn vrij gevoelig, en de sterkte wisselt nog redelijk vaak, dus ik hou mooi de controle aan van mijn opticien. kost wat meer(omgerekend 30 euro per maand) maar heb daar ook echt veel service voor namelijk: gratis nieuwe lens als ik er 1 kwijt ben of als er 1 stuk is gegaan. zoveel lenzenvloeistof als ik nodig heb(dus als ik een fles extra nodig heb krijg ik die zonder dat ik er voor hoef bij te betalen.) dat zijn allemaal stukjes service die je mist als je via internet gaat bestellen
maar nogmaals dat is eigen keus.

hoop dat je hier wat aan hebt.

*edit: ja idd, die van hans anders zijn dus lekker goedkoop, maar meer kans op onstekingen door goedkoop materiaal en slechtere lenzenvloeistof(worden lenzen minder goed ontsmet) en dan lekker onstekingen kweken. er zijn al genoeg gruwelverhalen te vinden over mensen die blind zijn geworden door goedkope lenzen- oogonsteking-slechter zicht - blind.
tuurlijk zijn dit de extreme verhalen, maar het gebeurt gewoon veel vaker dan je denkt..

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:11

Ik heb lenzen van Air Optix. Deze worden elke half jaar via pearle bestelt die ook elke half jaar mijn ogen nakijken. Hier voor had ik hun eigenmerk iWear. Maar de Air Optix bevallen een stuk beter.

Ik zou zelf alleen nooit me lenzen via het internet bestellen.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:15

Ik zou ook niet via internet bestellen.
Weet zo niet uit m'n hoofd welk merk ik heb...maar ik heb wel via een opticien...vindt dat veel prettiger...heb je wel meteen service dr bij Knipoog

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:30

Ik heb EasyWear (van de Hans anders), zeker 5 jaar nu. 6 paar maandlenzen voor 45 euro. Heb er nooit problemen mee gehad en ben er heel tevreden over.
Toch verbaast het me dat veel mensen niet tevreden zijn over de Hans anders, heb er zelf nooit problemen mee gehad.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:35

Ik zou ook geen lenzen via internet bestellen. Ik raad je aan om op zoek te gaan naar een andere opticien. Zoals eerder al genoemd worden je ogen daar vaak goed in de gaten gehouden. Ik wordt ook elk half jaar uitgenodigd voor een gratis controle. Dan worden mijn ogen helemaal nagekeken op eventuele beschadigingen en de sterkte wordt gecontroleerd.

Het zijn wel je ogen, en daar moet je de rest van je leven mee doen...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:49

Lintjuuuh schreef:
Ik heb EasyWear (van de Hans anders), zeker 5 jaar nu. 6 paar maandlenzen voor 45 euro. Heb er nooit problemen mee gehad en ben er heel tevreden over.
Toch verbaast het me dat veel mensen niet tevreden zijn over de Hans anders, heb er zelf nooit problemen mee gehad.

Inderdaad, ik ook.. sluit me hier volledig bij aan Lachen

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:51

Ik heb maandlenzen van de specsavers, er staat op het flesje EasyVision. Ben er iig tevreden mee.. Lachen

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 12:14

Op zich heb ik de opticien van de winkel niet echt nodig. Ik ga jaarlijks sowieso naar een oogarts om mijn ogen volledig te laten controleren. Het voordeel hiervan is dat de kosten van de oogarts deels vergoed worden, die van een opticien die in een winkel staat niet. Dit is toch zo bij mijn ziekenfonds.
Mijn ogen zijn me ook heel dierbaar, vandaar dat ik wil overstappen van halfjaar- naar maandlenzen. Dat is gezonder. En als een optieker me lenzen van merk X aanraadt en ik kan deze via internet tegen 20€ goedkoper aankopen dan ga ik voor lenzenaankoop via internet. Vanaf het moment dat ik last heb, loop ik wel langs bij mijn oogarts.

PS.: bij mijn gestopte opticien moest ik een volledig nieuwe lens betalen (40 euro toen) toen ik die van mij kwijt was in het zwembad. Dus echt service kon je dat ook niet noemen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 21:00

Charr_x schreef:
Ik heb maandlenzen bij Pearl (I-wear geloof ik) en ik ben er zeer tevreden over. Elke 6 maanden worden mijn ogen gratis nagekeken of ik een andere sterkte nodig heb en ze zijn altijd snel besteld.
Ik heb een tijdje bij Hans Anders lenzen gehad (goedkoper), maar na een maand had ik al een oogontsteking en heb van meerdere mensen die slechte ervaring gehoord van bij HA.

Precies het zelfde hier. Ook I-wear zachte maandlenzen (alleen mijn ogen worden elk jaar nagekeken.)
Ik heb wel gekeken naar goedkopere lenzen en heb toen Hans Anders geprobeerd, na 1 dag heb ik ze weggegooid en mijn oude lenzen weer ingedaan, wat een verademing. Lovers

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 23:06

Lijkt me handig, lenzen via internet. Bezorging thuis enzo. Maar wat doe je dan met controle's? Clown De opticien controleert je ogen. Of ze het lenzen dragen kunnen verdragen en of je lenzen niet wat aangepast moeten. Ik vind lenzen daarom maatwerk, en voormaatwerk kun je denk ik beter niet op internet zijn.
Hoe werkt het bijvoorbeeld als je een cylinder hebt? Niemand heeft dezelfde, dus kan me niet voorstellen dat een internet shop dé lenzen voor je heeft als je een cylinder hebt.

Persoonlijjk zou ik, als mijn opticien zou stoppen, een andere gaan proberen om toch de controle etc. te behouden.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 11:19

Ja, klopt wel, maar toch ga ik voor internet-lenzen.
Ieder jaar ga ik naar de oogarts en ieder jaar zijn mijn ogen goed.
Ieder half jaar haal ik mijn lenzen op bij de optieker, dit al 10 jaar en ik heb maar 1 keer in zijn stoel gezeten, omdat ik met de nieuwe lenzen niet meer goed zag (wat bleek, er was een andere fabrikant aangesteld met andere maten). Voor de rest heb ik nooit problemen gehad met mijn lenzen.
Ik heb 1 keer kunnen 'genieten' van de service van mijn optieker toen ik een lens kwijt was en toen moest ik nog 40€ betalen.

Ik heb in die 10 jaar lenzen dus niet veel aan de optieker gehad.
Mocht ik plots problemen hebben met mijn ogen, dan is er mijn oogarts en eender welke optieker waar ik binnen kan lopen en die me gerust - vaste klant of niet - willen verder helpen.
Verder is er vlakbij mijn werk een groepspraktijk oogartsen die werken voor de site waar ik mijn lenzen ga bestellen, die de ogen nakijken en de maten nog eens controleren.
Ik verwacht dus niet veel problemen.

Welk merk dragen jullie? En tevreden?

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:26

ik heb jaren van de opticien gehad en toen via mylens.nl maar haal ze nu bij kruidvat en dat bevalt prima,
14,95 per 6 dus 30,- voor 6 mnd
en de vloeistof haal ik wel bij de opticien daar had ik dus altijd de meeste problemen mee

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:31

Zelf hecht ik veel waarde aan de halfjaarlijkse controle, ik wil niet pas bij de opticien of oogarts zitten als het al (bijna) te laat is. Maar goed, ik ga ook netjes ieder half jaar naar de tandarts om dezelfde reden. Knipoog

Ik heb al jaren lenzen van Pearle, naar volle tevredenheid. Hoewel Pearle veel verschillende soorten heeft, de mijne hebben een vrij hoog vochtgehalte. Ik ben daar ooit op overgestapt toen ik in een omgeving werkte waar de luchtvochtigheid niet zo goed geregeld was. Dat is nu bijna tien jaar geleden, ik heb dat type lens nog steeds en het gaat prima. Hiervoor had ik ze trouwens van Bausch & Lomb, ook via Pearle. Maar op een gegeven moment zijn ze overgegaan op hun eigen merk.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:55

Ik heb PureVision (Toric) lenzen van Bausch en Lomb. Dit zijn lenzen die je een maand lang dag en nacht ik kunt houden, maar ik draag ze alleen overdag.
Ik heb nogal moeilijk ogen, maar met deze ben ik wel tevreden.

Ik zou alleen ook nooit op internet bestellen, liever iets meer betalen en ieder halfjaar controle door een (goede!!) opticien. Ik heb een aantal jaar geleden veel last gehad van oogontstekingen en toen heb ik ontzettend goede service gekregen qua oogcontroles en diverse lenzen uitproberen. Allemaal gratis.

Ik betaal 30 Euro per maand.
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 19-10-08 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:57

Oh ja, prijs... Ik betaal 119 euro (incl. controle en vloeistoffen) per 6 maanden.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 14:00

Lintjuuuh schreef:

Ik ben wel ontevreden over Hans Anders maar niet over de lenzen... Ik ga nooit meer bij het filiaal bij mij in de buurt langs. Altijd in Haarlem bij mijn ouders. Meneer in Spijkenisse dacht mij even als kleuter te moeten straffen omdat ik wel eens mijn lenzen op een dag 11 uur in heb... Ben daar echt belachelijk behandeld toen.

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:08

ik heb trouwens ook van bausch en lomb, betaal 30 eur p.m.