Autotransplantatie, wie nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mismijk

Autotransplantatie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 21:26

Heej!

Ik heb een vraagje. Een aantal jaar geleden heeft de tandarts bij mij een 2 probleempjes ontdekt.

1. Mijn 'grote mensen hoektand' lag dwars in mijn kaak, onder mijn snijtanden. Toen ben ik bij de orthodontist terecht gekomen, die mij weer door verwees naar de kaakchirurg. Toen heeft de kaakchirurg een gat in mijn kaak geboord, zodat de hoektand omhoog kon groeien. Nu is dat alleen maar slechter geworden, en een poos later is die hele hoektand eruit gehaald. Dus ik mis een hoektand. Heb nog wel gewoon mijn melktandje.

2. Ik mis een kies. Ik heb dus die melkhoektand - gewone tand (of is dat al een kies Clown ) - melkkies zonder 'grote mensen kies', die er ook nooit is geweest.

Nu ben ik laatst weer bij de kaakchirurg geweest, en die had het over autotransplantatie. Dat houd in dat je een auto in je mond krijgt Huilen van het lachen . Nee sorry, even serieus. Het plan was dus, kies trekken en er een verstandskies van boven op die plek planten. 70% Kans dat het gaat slagen. Die hoektand wordt sowieso een inplantaat. Die kies kan misschien nog wel 10/15 jaar mee, en dan een inplantaat.

Dus mijn vraag is, wat zouden jullie doen? En zijn er mensen hier op bokt die zoiets hebben gehad?

Bedankt!

Esmeralda

Re: Autotransplantatie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:09

heb je er last van???
Mijn dochter heeft 4 kiezen niet meer, zie je niks van.
Zou het enkel doen als het je enorm stoort

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 21:27

Nee, verder helemaal geen last van. Het gaat mij overigens niet om de prikken en dat gesnij ofzo, want dat kan me echt helemaal niks schelen Huilen van het lachen .

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:28

Heb ik ook gehad! 2 tanden van boven zijn naar onder geplaatst omdat ik onder 2 'grote mensen' tanden miste. Nu heb ik een beugel en is alles weer recht getrokken. Niks meer van te zien! Mijn tanden zijn nog wel gevoelig en ik heb er in het begin zeker last van gehad maar het is het waard!

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 21:35

Bedankt! Heb je misschien ook een foto? En zijn er verstandskiezen getransplanteerd?

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 21:45

Ik heb er geen foto van op de computer staan. Het waren geen verstandskiezen die zijn getransplanteerd, het zijn laat maar zeggen de (vanaf het midden) de 5e tanden aan beide kanten onder in mijn mond.

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 21:57

Oke. Ik ga misschien nog een keer met mijn ouders naar die chirurg toe, om nog eens te overleggen. En wat voor een beugel heb je nu? En hoelang duurde de operatie en hoe zat dat met eten na die tijd?

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 22:02

de operatie duurde ongeveer een half uur, het deed wel pijn en je hebt er zeker last van (ik wil je niet bangmaken ofzo hoor) ik mocht ongeveer 6 weken niet aan de kant van de transplantatie eten. Ik heb nu een slotjesbeugel.

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 22:35

Oke! Ik laat het sowieso nog wel even weten. Bedankt!

Nog meer ervaringen? Lachen