Flessen/pakken open maken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Flessen/pakken open maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 22:27

Aangezien ik binnen kort op mezelf ga wonen (zoals het er nu naar uit ziet) ben ik benieuwd of er nog meer mensen zijn die zelf geen nieuwe flessen en/of pakken met doppen kunnen openen.
Ik heb echt minimale kracht in mijn handen, en krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar om nieuwe verpakkingen zelf te openen.
Heeft iemand enig idee of hier hulpmiddelen voor zijn zoals bijv. om glazen potten mee te openen?
Of tips hoe je die krengen toch open krijgt?

Kan moeilijk straks steeds naar de buren om te vragen of ze iets open willen maken Clown

Joto

Re: Flessen/pakken open maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:30

ja voor glazen potten is een heel handig ding (geen idee hoe het heet) Kun je zo onder het randje zetten met weinig kracht omhoog halen dan zegt hij plop kun je zo open draaien, mijn moeder gebruikt hem veel met de fybrio en reuma wonderding!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:31

Gewoon even langs de thuiszorgwinkel. Daar hebben ze allerhande handige hulpmiddelen om flessen en glazen potten open te krijgen.
Overigens heeft een gemiddelde blikopener ook een puntje waarmee je een gaatje in het deksel van een glazen pot kan maken, dan wil hij veel makkelijker open. Maar alleen gebruiken als je de hele pot meteen leegmaakt, dus niet met jam ofzo!!!

Maar de thuiszorgwinkel heeft er verschillende dingen op.

Succes er mee en alvast veel plezier met op jezelf wonen!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:33

Ik heb bij de Xenos een rubberen(?) lapje gehaald. Deze doe ik dan altijd over de deksel van de pot en draai hem zonder enige moeite open!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 22:33

Glazen potten zijn geen probleem meer door zo'n hulpmiddel, alleen die past niet op een fles Clown

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:34

De meeste pakken drinken kan je ook open knippen (ookal zit er een dop)

Ik weet dat er voor glazenpotten hulpmiddelen zijn om eerst de druk eraf te halen en dat deze dan zo te openen zijn (overigens je kan ook gewoon verse groenten eten, ik eet eigenlijk nooit iets uit pot, alleen mijn vriend wil af en toe wortels uit pot)
die potten opener http://www.easyadl.nl/advanced_search_r ... ywords=pot
Of je moet in de deksel een gat prikken (hoe weet ik niet)

Voor flessen (zoals cola heb ik geen tip)

edit: op die site staat ook een flessen opener Haha!
http://www.easyadl.nl/advanced_search_r ... words=fles

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:35

Wat eigenlijk altijd werkt bij glazen potten is met een blikopener (zo'n ouderwetse, zo'n haakje) het deksel een beetje oplichten zodat er lucht onder komt. Blikjes met zo'n lipje maak ik meestal open door de achterkant van een mes of vork als hefboom te gebruiken. Voor gewone blikken is een goede blikopener (meestal dus een iets duurdere) handig. Voor kartonnen verpakkingen heb je altijd de keuze om gewoon ouderwets met de schaar een stuk af te knippen en die 'handige' doppen te laten voor wat ze zijn Lachen

En verder: creativiteit, doorzettingsvermogen en bruut geweld Duivel Als je alleen bent en toch heel graag dat ene wilt, kom je er vrijwel altijd toch uiteindelijk wel uit. (Soms lichtelijk gehavend, dus schaf gelijk een pakje Hansaplast aan Knipoog maar dan heb je wel wat Ja )

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:35

Je hebt ook van Brabantia zo´n potten-open-maak-ding (geen idee hoe zo´n ding heet Verward ). Die heeft van die handvaten en je kan er verschillende maten deksels, maar ook doppen van flessen mee open maken Lachen .

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 22:36

Pakken open knippen zou inderdaad kunnen als dat karton niet zo dik is dat ik nog kracht nodig heb Frusty
Gelukkig zijn er ook dagen dat het wél lukt maar om nu op die dagen alles maar open te maken is niet echt de bedoeling.
Groenten uit potjes eet ik niet, gaat me meer om brood beleg en appelmoes e.d. Lachen

Edit: Weet niet of iemand het toevallig voor me uit wil proberen, maar bedacht me dat ik natuurlijk wel met een scherp mes o.d. een gat aan de bovenkant kan maken. Weet alleen niet zeker of het er dan wel soepel uitkomt en in een glas terecht komt Nagelbijten / Gniffelen

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:39

Nijn schreef:
Pakken open knippen zou inderdaad kunnen als dat karton niet zo dik is dat ik nog kracht nodig heb Frusty
Gelukkig zijn er ook dagen dat het wél lukt maar om nu op die dagen alles maar open te maken is niet echt de bedoeling.
Groenten uit potjes eet ik niet, gaat me meer om brood beleg en appelmoes e.d. Lachen

Edit: Weet niet of iemand het toevallig voor me uit wil proberen, maar bedacht me dat ik natuurlijk wel met een scherp mes o.d. een gat aan de bovenkant kan maken. Weet alleen niet zeker of het er dan wel soepel uitkomt en in een glas terecht komt Nagelbijten / Gniffelen

Nee dat werkt niet, dat gaat lekker. Wat ik wel eens doe (als ik geen schaar in de buurt heb) dan snij ik er een hoekje vanaf met een scherp mes.

Voor appelmoes kan je van die cupjes halen (bij de ah, 2 euro voor 8 cupjes appelmoes) die haal ik altijd omdat bij ons te potten appelmoes nooit op gaan en dat vind ik zonde.

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 23:05

Voor cola flessen enzo heb ik wel eens een notenkraker gebruikt Tong uitsteken
Ging heel goed eigelijk.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 23:09

Ik heb toen van mijn broerje voor sinterklaas een allesopener gehad. Flessen,potten,kroonkurken... Haha!
Echt alles kun je er mee openen. Helaas alleen komt het dingetje uit Duitsland en heb hem hier nog niet in de winkels zien liggen. Camera ook niet bij de hand.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 23:11

je hebt ook van die luxe keukenscharen, die kun je om een pot en fles heenzetten zodat je een groter oppervlak hebt om vast te houden. meestal zit er ook een metalen stukje aan de onderkant om onder de rand van deksels ed. te zetten en m op te wippen.

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 23:21

Ik heb één of ander heel oud rubberen lapje met een bepaald profiel erop die ervoor zorgt dat je veel meer grip hebt op de fles.
Of je kunt van die speciale dingen halen in de winkel, weet niet precies hoe ze heten.
Maar daar zit aan de ene kant eenn 'wippertje' voor de potten op en ook een soort gat met profiel aan de zijkant waar je doppen mee open kunt maken.
Beetje moeilijk uit te leggen, maar je kan ze vast wel bij de xenos vinden.