Mijn moeder werkt in het ziekenhuis in Lelystad. Nu is deze veel in het nieuws geweest vanwege de operatiekamers(google maar). Nu staat het ziekenhuis op het punt om failiet te gaan, er is zelfs geen geld meer voor salarissen. De overheid en de gemeente willen niet helpen dus nu hebben ze een mailing opgezet. Dit kan niet vanuit het ziekenhuis verstuurd worden, maar moet vanuit de bevolking.
Dit is wat er moet gebeuren:
1. jij stuurt deze brief door aan een collega/ buurman/ partner enz enz met de vraag of hij/ zij wil meewerken.
2. deze persoon stuurt als hij mee doet deze brief aan enkele fractievoorzitters en aan buren/ partner
3. en zo gaat het verder.......
Het effect is het grootst als we het vandaag nog en morgen in één dag kunnen doen.....
Brief:
Geacht kamerlid,
Als bewoner van de gemeente Lelystad wil ik u graag van het nut en de noodzaak van een ziekenhuis in mijn omgeving overtuigen.
IJsselmeerziekenhuizen verkeert al drie weken in zwaar weer en het is zeer onzeker of het ziekenhuis nog wel blijft bestaan. Maar het is een ziekenhuis met potentie. Flevoland is de jongste provincie van Nederland. Het is een groot en uitgestrekt gebied waar de basisvoorzieningen nog steeds niet gelijk zijn aan de rest van Nederland. Flevoland groeit nog snel in vergelijking met andere regio’s in Nederland. Het kan toch niet zo zijn dat in deze groeiende regio geen ziekenhuiszorg meer geleverd kan worden? Er is sprake van uitbreiding van het vliegveld Lelystad, dan hoort daar toch een ziekenhuis in de buurt te staan? Of wordt er dan over twee jaar uit het niets een ziekenhuis neergezet?
We houden ABN/AMRO en Fortis in de lucht en IJsselmeerziekenhuizen?? hoeft dat niet, dat moet de markt nu doen! Welke markt? Is de financiële markt belangrijker als gezondheidszorg??
Al drie weken vecht het ziekenhuis voor zijn bestaansrecht, wij als bewoners staan met onze rug tegen de muur. De acute zorg is nu ondergebracht bij ziekenhuizen in de omgeving. Volgens de inspectie voor de gezondheidszorg is dit geen probleem omdat de aanrijtijden net onder de 45 minuten zouden liggen. 45 minuten! Denkt u eens in. Hoe kan acute zorg geleverd worden binnen 45 minuten! Probeert u eens vanuit Urk of Swifterbant in 30 minuten naar Harderwijk te rijden of Sneek !! de ambulance moet daarvoor eerst nog uit Emmeloord of Dronten naar Urk of Swifterbant rijden, de verpleegkundige moet de diagnose stellen stabiliseren en dat in 15 minuten??
Ook de verloskamers heeft IJsselmeerziekenhuizen moeten sluiten, omdat veilige zorg niet te bieden is zonder OK. En ook voor verloskunde geldt de 45 minuten grens, terwijl de wetenschappelijke vereniging zelf 30 minuten aanhoudt. Het zal je maar gebeuren dat je kind hierdoor overlijdt.
VWS stelt in de”beleidsagenda 2009” dat zorg in de woonomgeving een speerpunt moet zijn, als het ziekenhuis verdwijnt ondergraaft VWS mijns inziens haar eigen beleid.
Ziekenhuizen om ons heen maken gretig gebruik van deze situatie. Door de marktwerking kunnen ze onze patiënten goed gebruiken en zo doet de markt er alles aan om IJsselmeerziekenhuizen overbodig te maken.
En terwijl het zwaard van Damocles boven ons hoofd hangt, zwijgt de politiek. Voor 1300 medewerkers staat hun baan op de tocht, het is een van de grootste werkgevers in Flevoland!!.
Help ons, laat het ziekenhuis niet verdwijnen, het kunnen leveren van ziekenhuiszorg in dit uitgestrekte gebied is absoluut noodzakelijk.
Een verontruste inwoner uit de gemeente Lelystad
tweedekamer.nl
Emailadressen waar je hem o.a. heen moet sturen:
Emailadressen fractievoorzitters tweedekamer
p.vgeel@tweedekamer.nl
m.hamer@tweedekamer.nl
a.c.kant@tweedekamer.nl
m.rutte@tweedekamer.nl
g.wilders@tweedekamer.nl
f.halsema@tweedekamer.nl
a.slob@tweedekamer.nl
a.pechtold@tweedekamer.nl
b.vdvlies@tweedekamer.nl
m.thieme@tweedekamer.nl
r.verdonk@tweedekamer.nl
Je kunt ze selecteren, kopieren en plakken
Het maakt niet uit dat je niet in Lelystad woont, maar a.u.b. doe dit voor mij en mijn moeder! Anders is mijn moeder per aanstaande maand haar baan kwijt

Groetjes,
Emma