Suikerziekte?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stef_sweety

Suikerziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 20:34

Hoi,

Bedankt dat je dit topic lees, ik hoop dat iemand me kan helpen met de vraag die ik heb

Ik eet smorgens 2 broodjes met zoetigheid( meestal vruchtenhagelslag )
smiddags meestal 3 broodjes ook met zoetigheid
Savonds warmeten, en tegen 8uur een koekje

maar nu komt het
Ik heb dus als ik opsta zie ik zwart voor me ogen
en ik tril heel snel, als ik dan zoetigheid neem is het binnen 5min afgelopen
wat is dit? ik ga waarschijnlijk deze week bloedprikken, maar ben eigenlijk wel benieuwd wat dit is?
suikerziekte komt niet voor bij ons in de familie

Groetjes, stephanie

Mjay

Re: Suikerziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:44

veel suiker eten kan ook deze klachten veroorzaken........ diabetes geeft toch meestal wat andere klachten maar toch je kan bij de Etos geloof ik een thuis test kopen (ik geloof met een stickje voor in de urine, glucose in de urine = diabetes) diabetes gaat meestal gepaard met veel plassen en veel dorst stemming wisselingen enzo maar dat heb je vast wel opgezocht al...

misschien moet je maar niet zoveel zoet eten, is nog slecht voor je tanden ook

waarschijnlijk is je bloedsuikerspiegel gewoon wat laag als je wakker wordt en nadat je weer wat heb gegeten komt deze weer op peil probeer anders eens een broodje zonder zoet en kijk wat dat doet (en bruin brood niet wit he;)) niet dat dat zoet nou heel veel uit zou maken voor diabetes of niet maar meer om jezelf gerust te stellen

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:47

Eet je ook regelmatig ? Anders moet je misschien wat meer tussendoortjes eten ( hoeft niet altijd zoet te zijn ). Voor de rest heeft Mjay wel gelijk.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:13

Als je te snel opstaat kun je ook zwart voor je ogen worden. Heb ik ook wel eens. Begin dan niet te trillen ,ik moet gewoon een paar tellen wachten en dan wordt het weer normaal.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:13

Ik vind overigens dat je echt niet (te) veel zoet eet hoor.
Maar ik denk inderdaad dat het niet te maken heeft met diabetes.
Als je s'ochtends te snel opstaat, dan wordt het zwart voor je ogen, dat heeft te maken met je bloeddruk geloof ik.
Dus probeer is heel rustig op te staan, bijv eerst te gaan zitten.
Het trillen kan ook gewoon omdat je honger hebt.
Misschien eet je de avond daarvoor bijna niks?

brego2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:19

Het klinkt niet als diabetes maar ik ben geen arts, het kan je ijzer zijn (hb) je bloeddruk je groei ik weet niet hoe oud je bent.
De dokter kan die dingen uitsluiten dus gewoon ff naar de dokter Lachen

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:37

Lijkt mij ook geen diabetes, dan zijn de symptomen anders.
Bij diabetes heb je veel dorst, moet je veel plassen, last van vermoeidheid en/of slecht zicht van je ogen.

Als het zwart voor je ogen word lijkt het me meer dat je te snel opstaat waardoor je lichaam het niet kan bijbenen?
Bij twijfel zou ik toch even langs de huisarts gaan

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 18:52

Ik ben 16 trouwens bijna 17,
Ik was er bij vergeten te vertellen dat ik er smorgens totaal geen last van heb, alleen smiddags en savonds als ik echt met dingen bezig ben
Ik eet ook tussendoortjes, meestal om half 11 een koekje, daar zit ook suiker in namelijk ik ga dinsdag naar de dokter toe, hoop dat hij mij kan vertellen wat ik mankeer:)

brego2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:34

Het is erg zelde dat iemand van suiker eten diabeet word. (tenzij je zo ontzettend veel suiker eet, overgewicht hebt ect.) Ws word er bloed geprikt. Het kan met vermoeidheid te maken hebben, de groei (alleen groei je geloof ik niet meer rond jouw leeftijd), ijzer te kort. Susces dinsdag en maak je niet al te druk erom.

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 19:37

nee ik groei idd niet meer, alleen in de breedte, maar ook niet echt super veel, heb ook geen overgewicht, nee ontzettend veel suiker eet ik ook weer niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:41

Koolhydraten wordt in het lichaam omgezet tot glucose (suiker), dus van dat suiker is niet waar.

Bij diabetes maak je geen insuline aan en heb je dus constant een hyper, dit wordt alleen erger als je suiker (of koolhydraten eet). Dat is tegenstrijdig met wat jij zegt, jij beweert dat je je beter voelt als je suiker eet, dus dat klopt niet.

Uiteraard weet ik heel weinig over diabetes dus ik kan fout zitten Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 07:46

Klinkt als hypoglikemie je schrijft het anders,maar daar zijn pillen voor bij de drogist.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 07:57

@nielsd: klopt helemaal hoor Knipoog Als je diabetes hebt, heb je vaak wel de behoefte om zoetigheid te eten als je te hoog zit, maar je gaat je er waarschijnlijk alleen maar slechter van voelen omdat het de situatie alleen maar erger maakt.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:00

Heb je ook nog andere symptomen?
Veel plassen? Snel dorst dat soort dingen?
Ik heb niet echt het idee dat dit het is omdat diabetes vaak met andere symptomen gepaart gaat.
Ik heb het zelf ook

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:18

Als jij in de beedte groeit denk ik niet aan diabetes. Naast de goede argumenten die al gegeven zijn kun je mt diabetes eten wat je wilt, maar kom je geen gram aan. Doordat je geen insuline produceert, kan je glucose niet worden opgeslagen als glycogeen. Ik denk dat je er redelijk zeker van kunt zijn dat je geen diabeet bent, maar langs de dokter kan natuurlij knooit kwaad. Succes!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:58

Je hoeft niet meteen aan Diabetes te denken, er zijn voor Diabetes veel meer symptomen en er kunnen zeker ook veel andere oorzaken zijn voor wat jij beschrijft. Als je te snel opstaat kun je ook zwart voor je ogen worden bijvoorbeeld... Goed dat je even bloed laat prikken bij de HA.!! Sterkte ermee!